24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

האיש שלא ידע לריב, נרצח

לבני לא עוזרת לחברים רק למחבלים, אברמוביץ הפטרון של יומן שישי, השמאל בעולם פונה לאנטישמיות כולל המפלגה הדמוקרטית בארה”ב, עוד כשלון של הררי.


פיגוע לאומני בחיפה
גיא כפרי, בנם של ברטה ויגאל, איש נחמד וטוב לב, אוהב את הסביבה שלו , היה צלם בתחביב שלו ולפרנסתו עבד בהסעות של ילדים בעלי צרכים מיוחדים. על גיא אפשר לומר שהוא האיש שלא ידע לריב, רק לעשות טוב ידע, גיא נרצח ע”י ערבי רק משום היותו יהודי. הפיגוע הזה הזכיר לי את ימי הפגועים הגדולים שבהם כאשר אוטובוס היה מתפוצץ המשטרה הייתה מודיעה שהיא בודקת אם זה לאומני או פלילי. בפיגוע הזה ההודעות שיצאו מיד כאילו זה חיסול פלילי. כאשר קמתי בבוקר של היום שאחרי הרצח וראיתי את הידיעה נכנסתי להלם. מיד התקשרתי אל קרובת משפחתו ושאלתי מה היה. בעת הזאת לא היו פרטים. אלא שלי היה ברור שגיא לא קשור לפלילים. בהמשך התברר כי היורה הוא ערבי תושב חיפה ושוב מדיניות בת היענה שמסבירים לנו שהיורה הוא לא שפוי. גיא נרצח רק משום שהוא יהודי וישראלי.
גיא זכיתי להכיר אותך יהי זכרך ברוך.
רק צריך שיהיה ברור. אין למשפחה נחמה כאשר הבן והאח נרצח, גם לא תהיה נחמה כאשר בן משפחתם הולך ברחוב ונרצח בדם קר. אין נחמה אם הרצח הוא פלילי או לאומני.
אין נחמה .


מבחן פואד של אזריה
גולת הכותרת הייתה השבוע משפטו של אלאור אזריה מול החלטת השופטים השנויה במחלוקת. יש מגמה שמראה שרוב הציבור נגד ההחלטה בצורה משמעותית. אין ספק כי גם אם אלאור טעה אז להערכתי יש טעם לפגם שראש המערכת יוצא נגדו עוד לפני החלטת השופטים. הרמטכ”ל טעה כאשר יצא שוב בתקשורת נגד החייל, כשם שאחרי הכרעת הדין יצאו כל המלעיזים שצריך לחכות לקביעת העונש ורק אז אפשר לדבר על חנינה. אז קל וחומר היה מצופה מהרמטכ”ל שייתן לשופטים להחליט מבלי שיוצר הרושם שהוא משפיע על החלטת השופטים. לכן, דווקא הרמטכ”ל היה צריך להוריד להבות ולתת לבית הדין לפסוק את הדין. כל אלה שמסבירים לנו כי חשובה הנראות של צה”ל בעולם אז חשוב מאוד להדגיש שחשובה מאוד הנראות של צבא שלא ישפוט את חייליו בכיכר העיר ולא ייתן לבצלם להכות בחייליו וקציניו.
וכן, בוגי טעה בדרכו כאשר הלך על הראש של החייל לפני שנשפט. כן בוגי, יש לי אליך הערכה רבה אך אתה טעית כי תפקידך הוא לא שופט ולא תליין אלא שר בטחון. תפקידך היה להוביל את החיילים והקצינים. גם אתה יודע שקצינים בעבר התנהגו בצורה כזאת אך מעולם לא יצאו שר בטחון ורמטכ”ל ושמו אותם על המזבח. רק אם ניקח את סיפור פואד שהרג שבויים מצרים, אותו פואד שהיה מנהיג מפלגת העבודה ומועמד השמאל הישראלי לתפקיד נשיא המדינה.
אין ספק. אלאור עשה מעשה מטופש והוא צריך להיענש אך לא ע”י שר ביטחון והרמטכ”ל, אלא ע”י השופטים. הרמטכ”ל לא צריך לחרוץ את הדין ערב הכרעת הדין במשפטו.
הכתב הצבאי של ידיעות אחרונות יוסי יהושוע מעלה טענה שהיא הבסיס להגנת אלאור עזריה : “אם היה פיקוד כמו שצריך בגדוד שמשון כזה שהיה מנהל את הזירה לפי הנהלים, ספק רב אם אזריה היה בכלל יורה”
מה שמדהים זה המרוץ של נשיא המדינה רובי ריבלין שבידו לסגור את העניין כך שאחרי גזר הדין פשוט יכול לחון את החייל יצא ריבלין והודיע כי הוא לא יחון את החייל.


עיתונאות במיטבה
ביומן שישי אברמוביץ התווכח עם צבי האוזר על פרשת אלאור אזריה ואז בלהט הויכוח אברמוביץ כדי לסתום להאוזר את הפה אמר לו : “אתה אורח תתנהג יפה”. פטרונות של עיתונאי. מעניין האם אברמוביץ היה נוהג כך לפרשן שמגיע מהשמאל.
מנגד, בערוץ המתחרה כאשר מבינים דרוקר וחבריו כי ההר הוליד עכברון שנקרא סיגרים, מצאו את הקשר שמה קיבל מילצן מנתניהו , נתניהו ביקש ממזכיר המדינה שיאשרו למילצן אשרת כניסה עלאק שיקבל ויזה. נו דרוקר האם מבלי הסיגרים לא היה כל ראש ממשלה מבקש בשביל מילצ’ן את האשרה? צריך לזכור שמילצ’ן הוא אחד האנשים שעסקיו היו קשורים לקהילת המודיעין והוא אחד מאלה ששותפים למצב שיש למדינת ישראל אטום.
ואז במהלך השבת עולה מיס קלין ציפי לבני ומסבירה כי היא מכירה את מילצ’ן כבר הרבה שנים אך הוא לא היה פונה אליה כי חברים שלה יודעים שהיא לא עושה טובות, אך הגוגל שוב בא ומראה את האמת כמו כמו מראה : “אבו עלא ביקש ולבני סידרה תעודת זהות כחולה”

ראש צוות המו”מ הפלשתיני רצה לסדר לבתו תעודת זהות כחולה ופנה לעמיתתו, שרת החוץ לעזרה; מקורות: לבני ביקשה בעצמה לאשר את הפנייה”
אז לבני, האם את עוזרת לחברים שלך או שרק עוזרת לטרוריסטים בחליפה?


אובמה
בהצבעה שהייתה בקונגרס היו חברי המפלגה הדמוקרטית שהצביעו נגד העברת השגרירות לירושלים. בפרשנות הסבירו לנו כי זה לא טוב לעתיד כי יש במפלגה הדמוקרטית גרעין אנטי ישראלי, נו באמת גילתם את אמריקה, אה זה באמריקה, זה לא אותה מפלגה שקיבלה באופן מסורתי את הקול היהודי וזה לא אותו אובמה שהגיע מהמפלגה הדמוקרטית? זאת לא המפלגה שבה בוועידה האחרונה שרפו דגל ישראל.
זאת המפלגה שקידשה את האסלאם הקיצוני למרות שהוא מכה בה פעם אחר פעם והמנהיג שלה לא יכול להוציא את המשפט טרור איסלאמי.
אז מפלגות שמאל בסקדנביה היו במשך שנים אנשי שמאל אנטישמים ואנטי ישראלים כך ככל שהמערכת האנטישמית גברה היא זלגה למפלגות השמאל בשאר העולם. כן, גם בלונדון מנהיג הלייבור האנגלי הוא אנטישמי מוצהר. צריך לזכור מפלגת הלייבור האנגלית היא מפלגת אחות למפלגת העבודה הישראלית וכן זאת דרכם של חלק מהמפלגה הדמוקרטית בארה”ב ולכן אותם זרמים בארה”ב יכלו לשרוף דגל ישראל בוועידה הדמוקרטית.


הפגנה מיותרת
ביום שישי ראינו כיצד פעיל זוטר ליאור הררי מנסה לארגן הפגנת תמיכה בראש הממשלה ואין איתו אנשים. כך יכלו לספור את התומכים על שתי ידיים. חבל שיש כאלה המתיימרים לארגן משהו שאינם מסוגלים. צריך לזכור שהפעיל היה בתקשורת ולא הצליח. אינני נכנס לשמות ולאירוע רק מזכיר כיצד ניהלו הפגנה דומה בעבר כאשר קובי צורף היה יועץ ואלי חזן ודור שהיה ממונה על הצעירים הצליחו להביא מאות תומכים אל מול בית ראש הממשלה בזמן קצר מבלי שקיבלו תקשורת.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

העם עם גליק

אלי חזן

פאטה מורגנה בליכוד

אריק זיו ויזר

צדק חברתי מבית החבובות !

אריק זיו ויזר

נתניהו המבוגר האחראי ?

אריק זיו ויזר

נאבקים

עינר אביב

קלון וקאם באק

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן