19.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
צעירים

גיא פרגמטי בליכוד

פרויקט הצעירים של ליכודניק. והפעם אלי חזן עם גיא לייכטר המוכיח שבליכוד יש לא רק צעירים מוכשרים אלא גם פרגמטיים ומתונים אך לא פחות מכך אידיאולגויים ושורשיים

 

 

גיא לייכטר, מתגורר במזכרת בתיה. עד מהרה מבינים שהוא גדל בבית ציוני מאוד ומעורב מאוד, ששם חשיבות ודגש רב על תרומה למדינה (כולם עובדי המגזר הציבורי – אבא מנכ”ל רשות מקומית (ק.אונו) אחרי קריירה צבאית ארוכה (סא”ל), אמא הממונה על מעמד האישה במשרד הבריאות ואילו אחיו הוא רס”ן בחיל ההנדסה הקרבית).

מלבד הזדהות אידאילוגית, קשר דם קושר אותו אל תנועת הליכוד : דודו של אביו היה איש הלח”י, יהודה (פדר) בר גיורא, שברח מהכלא הבריטי במגרש הרוסים עם עוד 11 מחברי האצ”ל והלח”י, ולימים היה מראשי סניף הליכוד בירושלים.

האם תוכל להצביע על נקודת זמן מדויקת שבה הבנת שאתה רוצה לתרום יותר מן הרגיל למערכת?

“לקראת גיוסי הצבא הייתי “מורעל”, לא חשבתי פעמיים והחלטתי להמשיך את המסורת המשפחתית ולהתגייס כלוחם לחיל ההנדסה. לצערי בשלב מסויים בשירות הצבא החליט להוריד את הפרופיל הרפואי שלי ונתן לי 2 אופציות: להשתחרר או להתנדב. התעקשתי לעשות תפקיד משמעותי וכמה שיותר קרבי ולאחר מלחמה לא פשוטה אל מול הבירוקרטיה הצבאית שובצתי בפלגת “הבזק” ביהל”ם (יחידת הנדסה למשימות מיוחדות) , שבזמנו הפעילה והדריכה יחידות אחרות בנוגע לתפעול רובוטים לסילוק פצצות וסריקות בשדה הקרב. בגלל שהכרתי מקורב את הקשיים שצה”ל מערים על מתנדבים פוטנציאלים (שמן הסתם – הם אנשים מפוצצי מוטיביציה), התחלתי לקדם בעיות פרטניות שנתקלתי בהם אל מול תא מתנדבים ולשלוח הצעות ייעול ללשכת הרמטכ”ל, עד שיום אחד קיבלתי זימון לשיחה אישית עם ראש מנהל גיוס דאז (שהקשיב לי, בקושי סמל, בקשב רב…). שם נפל לי האסימון שאולי הרמטכ”ל הבא כבר לא אהיה, אך זה לא ימנע ממני לתרום למדינה ככל הניתן”.

אחרי הצבא השתתף בקורס הכשרת עוזרים פרלמנטרים (גילוי נאות : הייתי המרצה של גיא לייכטר – א.ח.) וטס להדריך במחנה קיץ מטעם הסוכנות היהודית בארה”ב. “לאחר טיול קצר התחלתי ללמוד לתואר כפול במשפטים ובממשל במרכז הבינתחומי, הרצליה. כיום סיימתי את שנתי השלישית, ובשנה הבאה אתחיל את שנתי הרביעית והאחרונה – הפעם גם כנציג המסלול באגודת הסטודנטים”.

 

ממתי ולמה ליכוד ?

“לליכוד אני פקוד מ – 2010 ופעיל בתנועה מהסיבה הפשוטה שהיא מחברת בין האמונה שלי בנוגע לזכותנו הלאומית, המוסרית וההיסטורית על ארץ ישראל לבין האמונה בחירות הפרט וכי “כל יחיד הוא מלך”. נפל בכבודי להיות רכז צוות זימון הבכירים (חברי כנסת, שרים וכו’) בפורום הלאומי-ליברלי בליכוד, פורום מנוף (שהקימו ברק וגל) ולהיות שותף לשיח ולפעילויות אותם יוזם הפורום”.

ומה מעבר לכך ?

“בשנה שעברה עבדתי עם השר לשעבר, מיכאל איתן שלצערי הרב לא נבחר לייצג את הליכוד בכנסת הנוכחית (ואיתו אנשים ראויים כמו מרידור ובגין). מלבד האכזבה האישית, לצערי מדובר על חיזוק הכוחות הלאומיים ע”ח הכוחות הליברלים במפלגה, דבר שפגע הן בתוצאות בקלפי והן בערכים עליהם מתבסס הליכוד. עם זאת, אני חושב שע”י פעילות צעירה בשטח ניתן לאזן חזרה בין הכוחות הללו ולהמשיך ולחזק את הליכוד כתנועת השלטון בישראל. בנוסף, בימים אלו אני פעיל ומרכז את תחום הצעירים במטה הבחירות של ראש מועצת מזכרת בתיה, מאיר דהן (איש ליכוד) ע”מ שייבחר לעוד קדנציה מוצלחת של עשייה.

ובנימה יותר הומוריסטית, המאבק הפוליטי הגדול ביותר שלי כרגע הוא מול חברי הטוב נמרוד, איתו אני מבשל בירה ביתית. אני רוצה לקרוא לבירת הדגל שלנו “בגין”, הוא פשוט עדיין לא יודע שהוא מסכים לזה”.

אתה יכול להצביע על דמות מופת פוליטית בעינייך?

“דמות פוליטית שלדעתי היא מופתית , היא לא אחרת מרונלד רייגן. בניגוד למה שחלק חושבים, הוא לא איש בידור שיום אחד החליט לרוץ לנשיאות ארה”ב. את המעבר שלו ממשחק לפוליטיקה הוא החל עוד כנשיא איגוד מקצועי, וביצע מהפך חשיבתי מדמוקרט לשמרן עקב התגברות הקומוניזם. הוא נשאר נחוש במטרתו להפוך לנשיא ארה”ב, דבר שלקח לו כמעט 15 שנה והרבה מאוד הפסדים בדרך. בניגוד לקודמיו, הוא לא השלים עם האיום הקומוניסטי ופעל בהצלחה ע”מ לערער את ברה”מ, תמך ויישם מדיניות כלכלית שנשענת על מיסים נמוכים והוצאות ממשלתיות נמוכות ע”מ לאזן את האינפלציה בארה”ב באותם שנים וכמובן יצא כשידו על העליונה בסכסוכי עבודה ולא נכנע לסחטנות ע”ח כספי הציבור. נחישות, התמדה, אמונה ודבקות בערכים הם נכס צאן ברזל שכל מנהיג דגול צריך באמתחתו, ואלו תכונות שניתן לזהות בקלות אצל רייגן”. 

מה עמדתך לגבי סוגיית שתי המדינות ?

“אני נאלץ להפריד בין הרצוי למצוי. ברצוי, המדינה המורכבת מרוב פלסטינאי בשטחי ירדן תוכר כמדינה הפלסטינאית דה-יורה, ותסיים את הדרישה הלא מוצדקת של הערבים על שטחי א”י, לרבות יו”ש. במצוי, הערבים מבינים את המשחק הגיאו-פוליטי באיזור ויודעים שע”י הצגת הסכסוך כסכסוך טריטוריאלי, סיכויי ההצלחה שלהם עולים לעומת קונפליקט צבאי ישיר.בלתי אפשרי להחזיר את הגלגל לאחור, ושטחים שכבר אינם בשליטת ישראל כנראה כבר לא יחזרו לאמתחתנו, אך אני סבור שכל מו”מ עתידי או קיים צריך לבוא מעמדת כח ישראלית, מתוך הבנה כי אנחנו לא גזלנו כלום וכל הטבה או שטח להם יזכו הערבים במסגרת המו”מ – הם קיבלו בחסד ולא בזכות.עם זאת, כל עוד אנחנו הריבון בשטח יש לדאוג לצמצום הפגיעות למינימום ההכרחי תוך איזון בין אינטרס הבטחון של אזרחי ישראל לבין זכויות הפרט של כל אדם באשר הוא אדם”.

כיצד אתה רואה את הבחירות לרבנות הראשית?

“באופן כללי אני חושב שאחד הדברים הרעים ביותר שקרו לרבנות וליהדות היא הפיכתה למוסד ממלכתי. כאיש השוק החופשי אני סבור שלמעט נושאי ליבה, כמו משפט ובטחון, הבירוקרטיה הממשלתית מסאיבה, מייקרת וממאיסה את השירותים שהיא מעניקה לציבור. אין ספק שבמדינה היהודית היחידה בעולם יש חשיבות לכך שכל יהודי יוכל לאכול אוכל כשר ללא חשש הטעייה או להתחתן כדמו”י ללא חשש ממזרות, אך ניתן להתגבר על כשלים אלו גם ע”י חיזוק הרבנות המקומית והקהילתית ע”פ הרבנות הראשית. מה שהכי חורה לי בעניין הרבנות הוא הפיצול לרב אשכנזי וספרדי. מעבר לבזבוז הכספי שכרוך בכפל תקנים, השסע העדתי בחברה הישראלית הוא שסע שרצוי שנפטר ממנו כמה שיותר מהר. בפרפאזה למשפט המפורסם של בגין – אשכנזים? מזרחים? יהודים! אחים!”



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יום הולדת לדני גפן – ליכודניק מאחל מזל טוב

אלי חזן

אמץ דיפלומט עתידי

אריק זיו ויזר

פוקדים צעירים לליכוד בנס ציונה

אריק זיו ויזר

ראש הממשלה מוקיר את הקבוצה הרשמית של צעירי הליכוד

אריק זיו ויזר

הבחירות לצעירים : רשמים מתוך מטה אקוניס

אלי חזן

בלעדי ל’ליכודניק’: פריצת דרך משמעותית במגעים להקמת ארגון צעירים חדש באירופה, ביוזמת והובלת הליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן