32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
שוש הלוי - אופקים

אשכנזים – ספרדים , יוק ! /מאת:שוש לוי

לרגל הקרנת הסדרה החדשה בערוץ הראשון , אשר עוסקת ביחסי : אשכנזים – ספרדים בישראל ,אני מוצאת לנכון להחזיר את השד העדתי לבקבוק , לאטום אותו היטב ולהשליכו לים ! במשך כל שנות קיומה של המדינה , פירנסו אייטמים עדתיים את מערכות – העיתונים ושימשו קרש קפיצה לפוליטיקאים מסויימים אשר מלבד השיוך העדתי שלהם , לא היה להם בעצם דבר להציע לבוחריהם ! (לשמחתי – לא נתקלתי בתופעה הזו , אצלנו – בליכוד !) . האמת ניתנה להיאמר – נכון , גם אני כילידת מרוקו (היגעתי ארצה כתינוקת בת -חמישה חודשים !) חשתי אפלייה בתקופת לימודיי באוניברסיטת – ת"א וגם במהלך שירותי הצבאי , ואולם -ככל שעובר הזמן , הולכות ופוחתות תופעות מן הסוג הנ"ל . ובכלל חשוב שנדע כולנו את העובדות :

עם ישראל הוגלה מארצו לאחר חורבן בית שני (בשנת -70 לספירה) והתפזר בין הארצות , למעשה – בגלות בבל , התרכזו היהודים בעיקר בעיראק ובספרד , ומשם במאה ה- 14 הם גורשו במה שידוע ומוכר כ"גירוש ספרד" , לארצות כמו : מרוקו , צרפת , איטליה טוניס , פולין , גרמניה , רוסיה , מצרים , קנדה , לוב , סוריה , יוון , ואפילו לסין הגיעו כמה מהם .חלק קטן (שהסברה היא כי הוא הוא – שבט מנשה הנעלם) מהמגורשים הגיע גם לאתיופייה (היא -חבש) ולהודו.
באותן ארצות , במשך -אלפיים שנות גלות , חיו היהודים , בצל שכניהם הגויים , שיגשגו , לעיתים , ונרדפו -כל העת (בשל כך , בין שאר הסיבות !) ואף התפרסו לשאר מדינות אירופה .
בזמננו – שיש אומרים כי הוא -"אתחלתה דגאולה " -שבנו לארצנו מכל אותן ארצות , אלא שכאן לפתע , מחלקים אותנו לשני סוגים של יהודים -"אשכנזים" ו "ספרדים" ! האם אינכם רואים את הגיחוך שבדבר ?! הרי כולנו, בעצם , ספרדים בשורשינו !!!

ןלכן אני אומרת לכולנו – אשכנזים – ספרדים , יוק !

זמן לאחדות בתוכנו ! בין "אשכנזים" "לספרדים" , בין דתיים לחילוניים, בין עניים לעשירים , ובין תושבי- הפריפרייה לתושבי הערים המרכזיות ! (הייתי מציעה גם אחדות בין המפלגות , דהיינו – ממשלת אחדות ,
אלא שזה לא ניתן – עגלה לא יכולה לנסוע כאשר היא רתומה ל-שני סוסים , כשכל אחד מהם מושך לכיוון אחר ומנוגד !).

שוש לוי – סניף אופקים



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הדיקטטורה מתה – תחי הדמוקרטיה !

בעקבות ההסלמה בדרום

אריק זיו ויזר

בגלל קמצא ובר-קמצא חרבה ירושלים

אריק זיו ויזר

שיר :מדינת ישראל – שוש לוי

אריק זיו ויזר

המסכה נקרעה מעל פרצופו של אבו מאזן

אריק זיו ויזר

"כי מצפון תיפתח הרעה"

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן