22.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
פלאש 90
בארץ

אפרת גוש וקובי אפללו הופיעו באירוע הוקרה למתנדבים המסייעים לניצולי שואה מאת:אלי חזן

פלאש 90
סגנית השר לאה נס

בישראל חיים כ- 200 אלף ניצולי שואה, מתוכם כ- 60 אלף נמצאים מתחת לקו העוני, המתנדבים בפרויקט לעד הגיעו לביתם של כ- 50 אלף ניצולים בכדי לעזור.

בישראל חיים כיום כ- 200 אלף ניצולי שואה, מתוכם כ- 60,000 נמצאים מתחת לקו העוני. רבים מניצולי השואה זכאים לסיוע מגופים שונים, אך אינם מודעים לזכויותיהם. פרויקט 'לעד' של הסוכנות היהודית והמשרד לאזרחים ותיקים מכשיר מדי שנה מאות מתנדבים אשר מסייעים לניצולי השואה לממש את הזכויות המגיעות להם ובכך, לשפר את איכות החיים שלהם ולדאוג לרווחתם.

עד היום הגיעו המתנדבים לבתיהם של קרוב ל- 50 אלף ניצולי שואה.

 

אמש (יום ב', 8.1) נערך באולם "צוותא" בתל אביב אירוע הוקרה למתנדבים של פרויקט 'לעד' תחת הכותרת "שרים לעד" בהשתתפות האמנים אפרת גוש, קובי אפללו, אנייה בוקשטיין, ששי קשת ועוד. האירוע נערך ביוזמת הסוכנות היהודית והמשרד לאזרחים ותיקים במעמד ד"ר לאה נס, סגנית השר לאזרחים ותיקים ויהודה שרף, מנהל היחידה לעליה,קליטה ומשימות מיוחדות בסוכנות היהודית.

פרויקט "לעד" הוקם במאי 2009 על ידי המשרד לאזרחים ותיקים, הסוכנות היהודית, וועידת התביעות ובשיתוף עמותת "רוח טובה".  הפרויקט מכשיר מתנדבים אשר מגיעים לבתיהם של ניצולי השואה ומסייעים להם בבירור זכויותיהם. עד היום הוכשרו קרוב ל- 4500 מתנדבים אשר הגיעו לכ- 50,000ניצולי שואה .

סגנית השר לאזרחים ותיקים, ד"ר לאה נס אמרה כי "ניצולי השואה הם הסבא והסבתא של כולנו, ודור מייסדי המדינה, שכן על רקע האסון שלהם קמה מדינת ישראל. אנו במשרד לאזרחים ותיקים רואים זכות להיות אמונים על רווחתם, בריאותם, וזכויותיהם של ניצולי השואה. מתוקף החלטת הממשלה, המשרד לאזרחים ותיקים הוא הגוף שאחראי לעזור לניצולי השואה למצות את כל זכויותיהם, בנוסף אנו עושים את מירב המאמצים בכדי להגיע לביתם של כלל הניצולים,לספק להם אוזן קשבת,, להפיג את תחושת הבדידות שלהם והלנציח את סיפורם האישי."

יהודה שרף, מנהל היחידה לעליה,קליטה ומשימות מיוחדות בסוכנות היהודית, אמר כי  "מתנדבי פרויקט לעד פותחים עיניים לניצולי השואה שאינם יודעים את זכויותיהם, אנשים עריריים, הגרים לרוב בבית חשוך, מקרר ריק, ואור כחול של הטלוויזיה, מתנדבי הפרויקט מכניסים אור לחיי הניצולים ועל כך אני רוצה להגיד להוקיר להם תודה".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שמים פתוחים: טיסות ישירות לטוקיו

אריאל אילוז

ליכודניק משתתף בצערו של יהודה עמר

עינר אביב

מה ומי עומד מאחורי צעדת גלעד שליט

אריק זיו ויזר

תומר אשוואל מברך את חברו ראובן נהרי

הרויזיוניסט

פרי כהן מטירת כרמל נותן חיזוק משמעותי לתנועת הליכוד בלשכת עורכי הדין של מדינת ישראל

אריק זיו ויזר

הסתדרות העובדים הלאומית בסימן כחלון וכץ

אלי חזן
דילוג לתוכן