23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

אף אחד לא מופתע מסערת ברק

סופו של כל בלון הקשור באהוד ברק להתנפץ

תראו מה קרה לנתניהו: סופו של כל חשדן שדווקא במקום הרגיש ביותר שיש – ייפגע ממי שהיה צריך לחשוד בו הכי הרבה.
שנים פינטזתי על אהוד ברק כשר ביטחון בממשלת ליכוד. אריק שרון הציע – ראשי מפלגת העבודה איימו לחתוך את הורידים והיוזמה נפלה. עוד לפני, ב-1998 הגיעו ברק ונתניהו לסיכום נדיר בתיווכו של יעקב נאמן שברק יהיה שר ביטחון תחת ביבי. פרסום המגעים בעיתונות – גנז את הכל.
אהוד אולמרט קונן על מר גורלו עם עמיר פרץ ושיווע לשר בטחון בדמות אהוד ברק. אך מהיום בו קרה הדבר, הבין אולמרט את מה שהבינו לפניו ויבינו אחריו: לא כל הנוצץ זהב. אהוד ברק הוא מלכודת דבש שכולם ללא יוצא מן הכלל נופלים לתוכה פעם אחר פעם ולא חשוב כמה כואבת תהיה הנפילה, הם תמיד יימשכו אליו חזרה, כמו פרפר אל האור.
ב-1999 הביס ברק את נתניהו בבחירות ומחייה האגדה שרק הוא ניצח את ביבי. בולשיט: אריק שרון עשה זאת בליכוד בשנת 2003. למעשה גם ציפי לבני קיבלה בקדימה מנדט אחד יותר מנתניהו ב-2009 וכמובן שלא נשכח את בחירות 2006 בהם התרסק הליכוד ל-12 מנדטים. בעימות האחרון ביניהם, מפלגתית, קיבל נתניהו 28 מנדטים לעומת 15 של ברק. לא כוחות.
אוהביו ושונאיו של אהוד ברק מנפחים אותו למימדים מוגזמים ומגוחכים: רק הוא יודע מה הוא עושה למרות שאנחנו לא מבינים, מהלכיו מסובכים ומתוסבכים שרק הוא יודע לאן הוא רוצה להגיע וכמובן – הוא חכם, הוא חכם, הוא חכם.
בחייכם… גיב מי א ברייק: אהוד ברק הוא אינטליגנט מזהיר וחכם קטן מאוד. יסביר לנו בדיוק מאיזו זכוכית עשויה המלחיה –  ולא יצליח להוריד ממנה מלח; יפרק וירכיב את השעון על כל חלקיו – אבל לא יידע מה השעה; יידע את כל כפתורי המעלית – אך לא יוכל לעלות בה אפילו קומה אחת.
אנשים מאוהבים באסטרטגיה שלו – מילה חזקה אצל אהוד ברק. אך האמת? מדובר באדם נטול אסטרטגיה לחלוטין, הכל משתנה בהתאם לצרכים רגעיים. שום ראייה לטווח ארוך, שום תכנון מלאכת מחשבת.
כשהחל העידן שלו כראש ממשלה, הגיח ברק זחוח לשולחן המשא ומתן, רק כדי לגלות שיאסר עראפת וחאפז אסד עושים לו בית ספר וממש לא מחכים לו עם מגש בקלאוות לתכנית השלום החפוזה שלו. משלא התאימו עצמם אליו – הפכו הפלשתינאים לאשמים ואסטרטגיית השלום קרסה. במקומה? אינתיפאדה שניה.
ש״ס נכנסה לקואליציה כי האסטרטגיה של ברק הייתה שלום בית וממשלה רחבה. ש״ס יצאה מהקואליציה ולפתע תופרד הדת מהמדינה… זאת לא הספיק להגשים.
באחד מביקוריו בכנסת כראש אמ״ן, הצליח ברק להרשים באותו יום גם את יוסי שריד וגם ח״כ מהימין. שניהם חלקו את רשמיהם מהאלוף במדים ונדהמו לגלות שלאהוד ברק יש אסטרטגיה לכל דורש…
לאחר שחזר לפעילות פוליטית, חיכתה לברק התמודדות קשה מאוד על ראשות העבודה מול היו״ר המכהן פרץ והתקווה הלבנה עמי איילון. את הניצחון הוא חייב לאיש אחד: אלדד יניב. מנהל קמפיין, יועץ אסרטיבי וגאון פוליטי בכרטיס אחד. אם לא יניב, ברק לא היה יושב חצי יום בלשכת שר הבטחון. את התודה קיבל אלדד יניב במנות: לראשונה נדהם לגלות שהקרדיט על ניצחונו של ברק בפריימריס ניתן לראובן אדלר… אחר כך הורחק יניב מהסביבה כי כך ייעשה למי שמעז להתגלות כגאון שעלול להאפיל על הבוס הגדול.
כשר ביטחון של נתניהו היה בעד התקיפה באיראן. ואולם מהרגע שביבי לא יכול היה לספק לו את השריון בליכוד – הפך ברק ליקירו של הממשל האמריקאי ולמתנגד לתקיפה.
אומרים שברק ונתניהו תאומים סיאמיים. לא בדיוק נכון. אמת, יש להם עבר מסוים בסיירת ותכונות דומות, אבל נתניהו להבדיל מברק, יודע לדאוג לחבריו האמיתיים. לברק בספק אם יש כאלו.
את זכרונותיו הוא כותב היום כדי להנהיג את מחנה השמאל ושלא יספר לנו עוד סיפורים נפתלים. הפרסומים של קלטותיו הם מכוונים ויוצרים עניין ובאזז לספר שלו וגם מבחינתו בדיקת קרקע לקאמבק.
ומה על בוז׳י? אחרי שהותיר אותו לדמם בדד בחקירות המשטרה בפרשת העמותות, לא יקשה עליו יותר מדי ללכת על הראש של הרצוג בלי משים.
איך, אתם וודאי שואלים, יסכימו השמאלנים להמליך עליהם את אהוד ברק: שר הבטחון האולטימטיבי של נתניהו, מי שכמעט (חבל ולא) התנקש במפלגת העבודה, גיבור מהומות אוקטובר ומבצע עופרת יצוקה ועמוד ענן, האיש שקבע כי לא יוכל להיות שלום עם הפלשתינאים בדורנו ומי שהביא לדרגת אמנות את עושרם של הפוליטיקאים בישראל?
ובכן, כששונאים את ביבי – מוכנים לאכול הכל. גם את אהוד ברק. בתיאבון!



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

גז לחיים

אלי ורד חזן

הזדמנות החזרה לחומש

אריק זיו ויזר

אלירן טל : האם נתניהו בדרך לבחירות?

מתוך ערוץ 20

פוליטיקאיות חייל

אלי חזן

מבט חביב על המדינה

מערכת ליכודניק

ברוך וינר (קונוס) – גיבור המחתרת האלמוני שהלך לעולמו

אלי חזן
דילוג לתוכן