26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
כללי

אמת מארץ תצמח

הטור השבועי של איציק הלל. 3 הערות השבוע 

 

1. הרג כמו רצח תקף כידוע כלפי אדם ובהמה וכאלה שרוח החיים ונשמת אפם שרויה ותלויה בגופם הפיזי. כדור בראש, במרכז מסה או כזה החודר אל אוושת הלב שולח לרוב את הנמען אל בוראו. לדעת המחמירים, דאעש בלעז, הדרך היא לכרות את הראש במלואו. אך כשמגיעים אל משהו שהוא אינו בשר ודם, משהו שאינו בר מיתה כמו למשל 'רעיון' דבר אינו יכול להרוג אותו. רעיון, דרך, אג'נדה, שום כדור לא יכול לחדול מהם את קיומם ולעצור את אורך חייהם. ה'רעיון' ניצב זקוף כמו השמש בחנוכייה, מטיל את צילו וכוחו על הנרות המסתופפים לצידו ובועט את עצמו קדימה אל המוגמר כפי שנתבע על ידי מקימיו וכפי שמחויב מעצמו, מרוח הצדק הנושבת ממנו.

טחנות הצדק יכולות לעיתים לטחון לאט אך כשממליכים את הרעיון מעל הפרסונליות והתועלת האישית, אזי גם ביבי עם שלוש קדנציות או מתנקש נוסף בגנדי לא יעצרו אותו. רעיון הוא כתורת ישראל "לא בשמים היא ולא מעבר לים היא" הוא לא קיים בשום מקום אבל נוכח בכל מקום. הוא דוקר ונוגס כל חלקה רעה, חותר בכל כוחו נגד זרמי ניאגרה ופוליטיקאים ממוסחרים ובסוף, בסוף הוא מגיע אל החוף, אל הארץ המובטחת. מתקשט ככלה, מקיים את ייעודו ומכבד את מאמיניו.

2. רעיון ארץ ישראל השלמה הוא לא יהודה גליק ולא פייגלין, הוא לא חוקת הליכוד ואפילו לא כהנא. רעיון ארץ ישראל השלמה הוא אישו עצמאי וקר. רעיון שרמנטי ומתבקש. אחד כזה שנולד מאלוהי ישראל ולא יעזוב אותנו גם אם ימותו כאן אלף ראשי ממשלה. כמו 'עמבה' הוא נדבק בצורה של ריח, ריח של הרוגים ושל דם, ריח של הלוויות ודמעות רותחות. הוא אמת הדוהרת לבדה, ללא גלגלי עזר. אמת שהיא צדק של מאמינים ומסורת של שנים. ארץ ישראל השלמה לא נזקקת לקמפיין ולא ליועצי תקשורת, לא ללוביסטים ולא כלבי שמירה הנטועים בחינמונים ובעיתון לאנשים חושבים.

כשירה ברבין מי שירה, או כשרצחו את רבין מי שרצחו, קמו פטרוני חופש הביטוי והלינו כי היורה רצח את רעיון השלום. רבין נפל מתבוסס בדמו ואיתו, כפי שמעידים תומכיו הבורגנים, אבד רעיון השלום. כמו אנס עם אבר מוחצן העידו יצרני אוסלו על עצמם כי השלום של רבין היה נטול אמת, נטול צדק, נטול דרך וממילא המשכיות. הכדור שפילח את ליבו ולקח – לטענתם – אלי קבר את מוסד השלום, מגלה את האמת בדיעבד: דרך השלום של רבין אף פעם לא הייתה קיימת. כן היה אינטרס, הייתה פוליטיקה, היה אפילו שיר לשלום אבל שום דבר שמזכיר רעיון כי דרך היא אי אפשר להרוג. צדק אי אפשר לעצור. רעיון לא חדל מלהתקיים כי רבין נרצח. רעיון הוא כזה הממשיך לבעוט ולהתגלגל כי אין בו רוח חיים וכי הוא חי וקיים מעצם הצורך שלו לתקן את המעוות. אחד כזה כמו נו, ארץ ישראל השלמה.

ממש כמו יהודה גליק שקם על רגליו אחרי ניסיון ההתנקשות בו וכמו עם ישראל אחרי 1945 כך גם 'שתי גדות לירדן' היא האמת היחידה שתעשה פה צדק שיעשה פה שקט שיעשה פה לאום אחד וללא שום חוק. הטחנות יטחנו לאט עד שנחליט לומד די וניישם את הרעיון היחיד שיקנה לנו הערכה בעיניי שכנינו ואמת כלפי עצמנו.

3. יעקב אבינו עבד 14 שנה בשביל רחל. שבע שנים בעסקה מפוקפקת ושבע שנים נוספות ברמאות. התורה מעידה על יעקב "ויהיו בעיניו כימים אחדים באהבתו אותה" כי הרי מהם שבע שנים מול האהבה? הסבא הרומנטיקן שלנו הביא לנו גנים טובים ובעקבותיו, חלקנו הפכנו רומנטיקנים לא קטנים. רומן של אדם לאדמה, אחת שטמון בה הבטחה אלוהית לבניו של סבא ישראל. אותו סבא שניצח עם האהבה והפך מרועה צאן במשך 14 שנה לאביהם של 12 השבטים. אותה אהבה שתנצח איתנו את הדרך הארוכה ותזכה אותנו בארץ ישראל השלמה. לו יהי.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

משחק לזכרו של מיכה גולן

הרויזיוניסט

בחזרה ל – 73' – פרק שלישי : מקהלת העבדים הליכודניקים*

אלי חזן

חיה מנע: ״אני לוחמת חברתית״

מערכת ליכודניק

בחזרה ל – 73' – פרק ראשון : הרשימה הצבועה

אלי חזן

אזהרת מסע לישראל – איך הגענו למצב הזה?

דניאל נחמיה

מי עומד מאחורי ליכוד NEWS

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן