20.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ממשלה

אמנים ותיקים למען אזרחים ותיקים

במסגרת מיזם "אמנים ותיקים למען אזרחים ותיקים" של המשרד לענייני גמלאים השתתפו עד כה 300 אמנים ביותר מ-150 מופעים בכל רחבי הארץ. הקהל כלל עשרות אלפי קשישים וגמלאים בישראל.

המשרד לענייני גמלאים הוביל במהלך השנתיים האחרונות את מיזם "אמנים ותיקים למען אזרחים ותיקים" לשם יצירת תרבות ופנאי לאוכלוסיית הקשישים והגמלאים בישראל המונה כ-750,000 אנשים, זאת מתוך ההבנה כי פעילות חברתית ותרבותית משפיעה באופן ישיר על מצב בריאותו ואורח חייו של האזרח הותיק. בנוסף, מספק המיזם הזדמנות תעסוקה לאמנים ותיקים.
אירועי המיזם התרחשו בכל רחבי הארץ תוך רתימת הרשויות המקומיות לארגון של למעלה מ-150 מופעים. בין 300 האמנים שהשתתפו במיזם ניתן למצוא את ריקי גל, שימי תבורי, גלי עטרי, אבי קושניר ומתי סרי, כאשר המשותף לכולם הוא עצם היותם בני 50 ומעלה.
"אני שמחה מאוד שנפל בחלקי ליטול חלק בפרויקט בעל חשיבות. זה המעט שאנו האמנים יכולים לעשות למען דור המבוגרים" אמרה הזמרת שולה חן, אשר הופיעה במסגרת המיזם. האמרגנית אביבה רוזנפלד המייצגת בין היתר את שולי נתן, דורון מזר, רוחמה רז ואמנים נוספים אשר השתתפו בפרויקט, הוסיפה כי "מדובר בפרויקט מבורך מאין כמוהו. ללא תמיכת גוף גדול כמו המשרד לענייני גמלאים אי אפשר היה להרים פרויקט בהיקף שכזה, ואחרי שראיתי את החיוכים ומחיאות הכפיים בצפת ונתיבות – אני בטוחה שזה היה שווה את המאמץ".
סגנית השר לענייני גמלאים, ד"ר לאה נס, ציינה כי "מחקרים מוכיחים כי אזרחים ותיקים אשר שמרו על פעילות חברתית, נהנו בסופו של דבר לא רק משיפור במצב הרוח ובאיכות החיים אלא גם מתפקוד פיסי טוב יותר. בנוסף לכך, הבנו כי ללא הפרויקט קשישים רבים פשוט לא יזכו להנות מאירועי תרבות כאלה, וכן אמנים ותיקים רבים יתקשו להתפרנס כראוי מהופעות. ההיענות הגבוהה, התגובות החיוביות והתשבוחות הרבות מוכיחים לא רק את הצלחתו של המיזם, אלא גם את נחיצותו".
מהמשרד לענייני גמלאים נמסר כי "נציגי המשרד מגיעים לכל אחד מאירועים אלה, כשסגנית השר ומנכ"ל המשרד נכחו בעצמם בחלק מהאירועים על מנת לברך את הנוכחים וללוות באופן אישי את המיזם".



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

שר החינוך גדעון סער: האנטישמיות החדשה עברה טרנספורמציה: מדה לגיטימציה של היהודי לדה לגיטימציה של מדינת היהודים.

אריק זיו ויזר

השר סער מחזיר לשורשים, "הארץ" עושה אינדוקטרינציה פוסט ציונית

אריק זיו ויזר

שר האוצר הכין "כרטיס אדום" לאבו מאזן

אריק זיו ויזר

חוק היורדים או חוק החוזרים

אריק זיו ויזר

גם השר איתן בסיור בשומרון

השר יוסי פלד אורח הכבוד בכנס אגודת חסידי חב"ד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן