20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ד"ר יצחק בן גד

אובמה: ממשיך הטעויות של קודמיו

היה זה הממשל של דוויט אייזנהאוור ב1956 שאיים על ממשלת דוד בן גוריון ודרש לסגת ממדבר סיני שנכבש במלחמת קדש. 

הנסיגה של ישראל מסיני ב1957, כמעט בלי תנאים עקב לחץ אמריקאי, היתה בין הגורמים של מלחמת ששת הימים ב1967.

ב1981 ממשלתו של מנחם בגין הרסה את הכור הגרעיני העירקי.  ארה"ב רתחה מזעם, גינתה את ישראל והאשימה אותה בתוקפנות.  ב1990 פלש צדאם חוסיין לכווית וסרב לסגת למרות האיומים עליו בעיקר מצד ארה"ב.  חצי מליון חיילים אמריקאים היו בערב הסעודית ב1991 על גבול עירק והתכוננו לפלוש לעירק כדי לגרש את הכובש העירקי מכווית.

נתאר לעצמנו את הסכנה על חייהם של חצי מליון חיילים אמריקאיים אם היה לצדאם חוסיין נשק גרעיני –  שישראל בראיה לטווח רחוק – השכילה להרוס עשר שנים קודם למלחמת המפרץ הראשונה.  האמריקאים נכשלו בראיה לטווח רחוק.

בשנת 1991 – 1992 הפעיל ממשלו של הנשיא בוש, האב, לחץ נורא על ממשלת שמיר לעצור את ההתנחלויות וסרב לאשר הערבויות להלואות כדי לקלוט את מאות אלפי העולים מרוסיה.  ממשלת בוש האב לא השכילה להבין שאין קשר בין ערבויות להלואות לבין ההתנחלויות.  ההלואות נועדו לעזור לקליטת העולים וממשלת שמיר בוודאי לא תיעתר לקריאה האמריקאית לעצור את ההתנחלויות.  האמריקאים לא הבינו את המציאות הפוליטית בישראל.

הממשל של הנשיא אובמה ממשיך בטעויות של קודמיו.  כאשר הנשיא אובמה דרש עם תחילת כהונתו להפסיק את ההתנחלויות הוא לא קרא נכון את המציאות הפוליטית בישראל.  כאשר קבע מועד לפתרון הסכסוך הוא טעה.  כמו שהקוורטט טעה כאשר כתב את מפת הדרכים וקבע לוח זמנים לפתרון הסכסוך.  "המהירות מהשטן", אומר הפתגם הערבי.  הסכסוך הישראלי-ערבי-פלשתינאי הוא סכסוך רב תחומי:  פוליטי, צבאי, כלכלי, דתי, תרבותי, הסטורי ונמשך עשרות שנים ואין לו פתרון מיידי.

הדרישה של ממשל אובמה להקפיא את ההתנחלויות גרמה נזק גדול.  הפלשתינאים הקשיחו את העמדות שלהם ומסרבים להיכנס למו"מ עם ישראל עד שתעצור את ההתנחלויות כפי שדרשו האמריקאים.  התנאי הזה של הפלשתינאים לא היה בעבר והוא תוצאה של הדרישה האמריקאית מישראל.  הוכח ככל שהלחץ האמריקאי על ישראל גובר, גוברת גם הסרבנות של הפלשתינאים להיכנס למו"מ.

עכשיו הממשל של אובמה עושה טעות נוספת גדולה מכולן.  על ידי השפלתה של ישראל וגינוייה בפומבי פעם אחר פעם התוצאה תהיה סרבנות פלשתינאית- ערבית גדולה יותר והססנות ישראלית אם בכלל אפשר לסמוך על הממשל העוין של אובמה.  שני אלה לא יגרמו לצדדים לרוץ למו"מ דבר שסותר לחלוטין את המדיניות של ארה"ב להביא את הצדדים למו"מ.  על זה נאמר בפתגם באנגלית:  "הדרך לגהנום רצופה כוונות טובות" – "The way to hell is paved with good intentions". 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תדמיתנו העגומה באירופה – מסכנת קיומנו

אריק זיו ויזר

הפגנות מעכבות שחרור גלעד שליט

אריק זיו ויזר

השפה שנצראללה יבין מייד

אריק זיו ויזר

ליברמן צודק: אין להתנצל לתורכים

אריק זיו ויזר

"קסאם" ו"שאהיד" – מה מקור השמות הללו ?

אריק זיו ויזר

הישג מצוין לממשלת נתניהו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן