20.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

פריש מיש בממשלה

הובר זה לא זה, מעדי מדינה לחליפה וסיגר, חיים כץ והרכבת, חרדים מכים רב, ברקת וסליחות, גל טרור נעלם ושקט לא מפרגנים, סקר פייגלין 15 מנדטים

פריש מיש בממשלה

על אף שהשר ישראל כץ לא פוטר יש בסביבת נתניהו כאלו המחכים בסיבוב לשר התחבורה. הם בטוחים שכאשר תתבצע חלוקת תיקים מחדש בממשלה הנקמה בכץ תגיע והיא תהיה עסיסית. פריש מיש הנקמה יש מי שהגדיר זאת.

המחשבה היא שגדעון סער יביע נאמנות ויוחזר לממשלה כשר. כפי שפרסמנו גדעון מתכנן כנס שבמסגרתו יודיע על התמודדות לכנסת הבאה וזה יגיע מתוך הבנה שנתניהו מועמד הליכוד ורק בעתיד יתמודד מול על הנהגת הליכוד. במסגרת השינויים ימונה סער לתפקיד שר , ובמסגרת הזאת ייקח אחד את התיקים מישראל. יש לציין כי גם מקורבים לסער רוצים לראות אותו חוזר למרכז העשייה ומבינים כי הפסק זמן שגדעון לקח עלול להיות קטלני .

אומנם יש הרבה משקעים שנשארו כנגד גדעון בסביבת נתניהו אך מקורבי סער מקווים שהטינה נגד ישראל יותר קשה ובכך תפתח הדרך לחזרתו.

גרם המקורב לנתניהו אמר כי “בכל מקרה לא תהייה סולחה עם גדעון כי סער קיבל חבל ארוך מראש הממשלה עד שהתברר כי סער שם לא סכין אחת אלה הרבה סכינים .

ואותם המקורבים אומרים כי יותר פשוט יהיה לבנות את האמון בסרגל הזמן. עם ישראל והם זוכרים כי הוא תמיד ידע להביא את הסחורה לראש הממשלה.

בליכוד מקווים כי העימותים שיש בין ישראל ונתניהו יסתיימו כי זה לא טוב לכל הגורמים ולגבי גדעון סער אם יחליט כי הוא רוצה לחזור שקודם יודיע על תמיכה בנתניהו ובעתיד נראה מה יקבל.


הובר : קווים לחסרונותיו (הרבים)

 

אין ספק. הובר היא חברה יוצאת דופן. משנה עולם ומשנה מציאות. אל שיא פרסומה בישראל הגיעה לפני מספר חודשם כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו הדגיש שצריך תחרות בעולם ההסעים. גם אז, כמו היום, התנגד שר התחבורה ישראל כץ שטען במילים אחרות שלא כל מה שרואים בהובר זה אכן כך.

השר כץ הדגיש שיש צורך לפצות את בעלי המוניות. לאזרח הקטן שאיננו מודע לעולם המורכב של הרכב ושאיננו יודע שכל בעל מונית שילם מאות אלפי שקלים על מנת לקנות רישיון לשם כך, נראו טענותיו של השר כץ בעייתיות. ואולם, מי שמכיר את התמונה בכללותה מבין כאמור שהדברים מורכבים הרבה יותר. לא זו אף זו, השר כץ חוזר ואומר : יש בעיות ביטחוניות בלתי נגמרות עם הובר. מה שטוב לאירופה לא בהכרח מתאים לישראל- תרתי משמע.

כמו כל ליכודניק שבקיא במורשת תפיסת העולם הבסיסית של כותב שורות אלו הוא יצירת תחרות בכל תחום מתוך ידיעה שזה מועיל לאזרח. לא הסכמתי עם השר כץ בזמנו והשבוע חזרתי מפורטוגל עם תובנות נוספות.

כאשר נחתי בפורטוגל הייתי מוכן עם אפליקציה של הובר. כבר בנמל התעופה האפליקציה לא עבדה ולקחתי מונית. התארגנו על המלון ויצאנו לטיול ראשון בליסבון. בסוף היום הזמנו נהג של הובר. זה היה פשוט מצוין.

אך אחר כך פעם אחר פעם הובר לא הגיע כי לא מצא את המלון ולאחר מכן לא מצא אותנו ואני מדבר על המתנה של יותר מחצי שעה. בתחילת באפליקציה של הובר קיבלנו הודעה שהנהג מגיע תוך 5 דקות ואחרי המתנה של יותר מחצי שעה ביצעתי ביטול. הזמנתי נהג אחר ולמרבה הפלא הנהג הזה הגיע תוך 4 דקות אך אותי הובר חייבו בביטול ושילמתי קנס של 2.5 יורו על מונית שלא הגיעה….

אם אנחנו לוקחים את הסיכום של הביטולים ועלות נסיעה ומשווים לעלויות המוניות אין הבדל משמעותי.  במקרים מסוימים מצאתי כי היתרון הוא דווקא של מונית על פני הובר. היתרון של הובר הוא שבדרך כלל הנהג היה אדיב יותר מנהגי המונית האחרים אבל מבחינת מחיר הובר פשוט לא שווה.

אומנם אחרי פניות הובר הורידו את החיובים על הביטולים אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי. במציאות הישראלית אני צופה ברדק.

 


קונספירציית הקיץ

זהו, כך הם חשבו לעצמם. הפעם נתניהו נתפס. אך כך, זה החל ונגמר באיזה סיגר וחליפה. ארי הרו נחת בשדה התעופה, חוקרים חיכו לו ולקחו אותו לחקירה כאילו הוא שייך לאיזה משפחת פשע. הכותרות היו מרוחות באמצעי התקשורת. האיש הטוב כבר הפך להיות הציר המרכזי להפלת נתניהו. הכותרות וההערכות כבר קבעו שהרו עד מדינה וכך הלאה והלאה. לפני מספר שבועות קיבל אישור לטוס לחו”ל. שוב הגיחו הפרשנים : הרו קיבל את האישור מכיוון שהסכים להיות עד מדינה. נו, באמת. השבוע התברר כי אין כלום בחקירה. היועץ המשפטי קבע שיש לסגור את התיק וראו איזה פלא : כבר מכוונים נגד ההחלטה שלו שהוא לא ממשיך את החקירה אז הוא היועץ המשפטי לא בסדר כי הוא החליט כנגד מובילי הקונספירציות הזויות כנגד נתניהו ואשתו.


חיים כץ לא מוותר על עבודות הרכבת

 

כץ: “בשבת זו ייערכו עבודות אחזקה הכרחיות, על מנת שתנועת הרכבות תפעל כסדרה בצורה המיטבית והבטיחותית ביותר למען כל נוסעיה. ברצוני לציין כי הנחיתי את הנהלת הרכבת לאפשר לכל עובד חרדי או חילוני שלא לעבוד בשבת במידה ואינו רוצה בכך”.

השר חיים כ”ץ אינו נכנע לחרדים אבל מתוך כבוד אל הציבור החרדי חיים נוקט בלשון טובה.


חרדים שיכולים לנהוג אחרת

תקיפת רב העיר קריית גת על ידי חרדים כי הוא תומך בגיוס חרדים לצבא אינה מייצגת את כלל החרדים אך משום מה אינני מבין מדוע הפוליטיקאים החרדים נדמו. הרי תקיפה של רב היא רוח רעה שצריך לעקור אותה כמו כל אלימות על רקע של אמונה דתית מכל סוג שהוא.

איפה גפני שכל השבוע היה בתקשורת כאשר תקף את השר ישראל כץ וכאשר איים על ראש הממשלה? איפה ליצמן ואיפה דרעי? והכי גרוע : היכן הרבנים הראשיים לישראל? לאן הם נעלמו?

תזכרו : אין הבדל באלימות על רקע דתי. בסוף זה יגיע אל הבתים שלכם. אם מותר אלימות בשם האמונה באל אז אין הבדל בין דאעש לבין חרדי שתוקף רב רק משום שהוא לא מסכים איתו.


ברקת וסליחות

 

צעירי הקבוצה הירושלמית העלו רעיון : סיורי סליחות בירושלים. הנושא תפס עד כדי כך שהשבוע הם נקראו לפגישה בבית קפה ירושלמי צוות ניר ברקת. ברקת רצה להשתלט על הרעיון של הסיורים ועם כיסים עמוקים שכנע את הצעירים המרוצים לתת לו להוביל את הסיורים.

ברקת הגיע כאשר מאחוריו היו באותו בית הקפה כל הצוות שלו, צוות קניית הליכוד בראשות קטי שיטרית, והצוות שברקת סומך עליו מיכל שלם ואייל ארד.

אחד מאלו שהיו בפגישה אמר כי הכיסים העמוקים של ברקת יעזרו לעשות את סיורי הסליחות ובמקום שלושה אוטובוסים הם יצליחו להביא 10 אוטובוסים.

זה שברקת השחית את עסקני הליכוד הוותיקים כולנו יודעים. עכשיו כבר השחית את הצעירים.

רק לתזכורת : הפריימריז בשנות התשעים היו מאוד בעייתיים מבחינה כספית עד כדי כך שנאלצנו לחזור לבחירות במרכז. מן הידועות הוא סיפור ולפיו ראש עיר גדולה, כאשר עוד אז יכלו ראשי ערים להיבחר גם כחברי כנסת, שמצבו לא היה טוב בקרב המתפקדים, שלח את נאמנו לרחבי הארץ עם רכב מלא כסף בבגז’ על מנת ל”עודד” קבלני קולות. זה סיפור שרץ בתוך הליכוד. זה עם הרכב נקרא אז בשם הקוד “הגזבר”. אז אם זה נכון נעשה במחשכים היום זה נעשה בגלוי.


סקרים רבותי

 

השבוע היה שבוע של סקרים. סקר ערוץ 2 יצר זעזוע בלשכת נתניהו ומיד יצאה הודעה שמסבירה את המצב אך בפועל יותר נכון היה להתעלם מהידיעה וללכת הלאה כי בסופו של יום הסקרים הם דבר נחמד לא יותר מזה.

לדוגמה באתר סרוגים התפרסם כי מפלגת זהות תקבל 15 מנדטים.

זהו סקר של חברת סקרים מאגר מוחות סקר פנימי שבוצע לפני מספר חודשים על ידי מכון ‘מאגר מוחות’ בראשות פרופסור יצחק כץ, עבור מפלגת ‘זהות’ בראשות חבר הכנסת לשעבר משה פייגלין, העניק למפלגה בין 12-15 מנדטים, כך נודע ל’סרוגים’. ראוי לציין כי המפלגה קיבלה 15 מנדטים כשהוצג לנסקרים תרחיש לפיו המפלגה בטוח תעבור את אחוז החסימה.

נו, זה רציני?


הגל שהתנפץ

 

שנה של אינתיפאדה שהחלה בגל גדול ירדה לאפס פיגועים. כאשר האינתיפאדה הייתה בעיצומה חיצי הרעל הופנו אל נתניהו מימין ומשמאל. מי זוכר את אוהל המחאה של יוסי דגן ומנגד משמאל העלו טענות הזויות שאין אופק מדיני .

טוב אז בסופו של יום השקט הזמני חזר אל רחובות ישראל וצריך לזכור כי השקט הוא זמני .

אבל אין מילה טובה לראש הממשלה לממשלה .

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ביטן : “יש להעניק חנינה לחייל המואשם בהריגת מחבל מנוטרל בחברון”

לפידבנט/ל

אריק זיו ויזר

מצל”ש ועד ציר סער

אריק זיו ויזר

אהוד בנה ברק הרס את תמיר – יומן פוליטי

אריק זיו ויזר

עם סגולת מחיר

אריק זיו ויזר

ארוכה הדרך לחרות !

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן