25.1 C
תל אביב
26 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

הפטרת שבת וחול המועד סוכות

אלי כהן, מועמד למחוז ירושלים בליכוד, עם פרשת השבוע בחג הסוכות

שבת חול המועד סוכות-אחרית הימים״, ״מלחמת גוג ומגוג״

 

הפטרה זו לקוחה מספר יחזקאל (ל”ח יח – ל”ט טז) ועוסקת במלחמת גוג ומגוג.

הנבואה  המפורסמת ביותר, אשר מצד אחד עוסקת בהשמדת העולם הבלתי-מושלם הקיים, אותו מאבק ברוע, במחיר הדמים הכבד של ניצחון האלוקים על האדם, בשר ודם.

 

הקב”ה בעצמו מתייצב להילחם כנגד אויבי ישראל, והוא משתמש באמצעים על-טבעיים לא קונבנציונליים – סוג של “מלחמה גרעינית”, שיש בה הכל ובין השאר: רעש אדמה גדול, בקנה מידה המזעזע לחלוטין את סדרי הטבע ויוצר מהומה רבתי של מלחמת כולם נגד כולם : ״וחרב איש באחיו תהיה” מבחינות אלו, תיאורי הנבואה ביחזקאל  וזכריה הם דומים שקראנו ביום הראשון של חג הסוכות. הסיבה שקוראים את זו שבזכריה ביום הראשון של חג הסוכות ואת זו של יחזקאל הנביא בשבת חול המועד סוכות. בנבואת זכריה הנביא חג הסוכות מוזכר במפורש.

 

ששתי ההפטרות נקראות בחג הסוכות ועוסקות במלחמת עולם אדירה, שאמורה להתרחש לעתיד לבא, “ביום ההוא”. זו בעצם אותה מלחמה שתיאורים שונים לה אצל שני נביאים.

 

המלחמה על ירושלים, המתוארת ע״י זכריה הנביא, היא מלחמת חורמה של אומות העולם, שאינם רוצים שישראל ישבו לבטח בארצם ומערערים על ריבונות עם ישראל על ארצו וזכותו לחיות בארץ ישראל. הגויים הללו טוענים שארץ ישראל שייכת להם ורוצים בכוח הזרוע לכבוש אותה ולסלק את עם ישראל מארצו. במוקד מלחמת עולם זו. בכך, זכריה מתנבא שתהיה לגויים אלו תבוסה קשה וכמובן בהתערבותו של ה׳. זה משתלב בתוכן הכללי של ספר זכריה שמתנבא על גאולת בית המקדש השני. אבל גם על גאולת אחרית הימים. מלחמת גוג ומגוג היא מלחמה על קידוש שם שמים, והמאבק בגויים שעולים על ירושלים למלחמה היא מלחמה על קידוש השם.

זיקת ההפטרות הללו לחג הסוכות היא:

 

הסוכה נותנת הגנה ומחסה לאדם מחום, מקור ומגשם. היא משמשת גורם מציל ומגן, כענני כבוד, מכל מה שמזיק מאז יציאת מצרים ותמשיך עד למלחמת אחרית הימים. הקב”ה ממשיך ומתמיד בפרישת סוכתו על עמו ישראל: “כי יצפנני בסכה ביום רעה יסתרני בסתר אהלו”. סיומה של מלחמת גוג ומגוג אמורה להיות בימי חג הסוכות.

מועדים לשמחה.

אלי כהן ירושלים לנצח



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

תנו לכחלון להשפיע

אלי חזן

Help

אריק זיו ויזר

כוכב פוליטי בסימן שאלה

אלי חזן

ברוך וינר (קונוס) – גיבור המחתרת האלמוני שהלך לעולמו

אלי חזן

מבצע עמוד ענן – ללמוד מטעויות העבר

אלי חזן

פניית תושבי מגרון “לא להריסה”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן