24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
ועידת הליכוד הרביעית

איתן בכל הכוח לכינוס הועידה

השר איתן: יש להוכיח לחברי הליכוד ולאזרחי ישראל שיש שופטים במצודת זאב, וכי בליכוד הכל כפופים למרות החוק


בית הדין של הליכוד דן היום בעתירת השר מיכאל איתן הדורשת לכנס את ועידת הליכוד כעת. בעתירתו, מפרט ב”כ השר, עו”ד יעקב לרר, כי חוקת הליכוד קובעת כי יש לכנס את ועידת הליכוד בתוך 30 יום מפירסום רשימות הנבחרים לכהן בה, ולפזר אותה בתוך 90 יום. ועידת הליכוד אכן כונסה בתחילת חודש מאי השנה, אך מאז חלפו כבר 90 יום, והועידה לא רק שלא נפתחה, כבר היתה אמורה להינעל, ודבר לא נעשה.


השר מיכאל איתן אמר היום בבית הדין כי: “לא יתכן שהנהגת הליכוד תמנע את כינוס הועידה, תוך הפרה בוטה של חוקת הליכוד והעקרונות הדמוקרטיים הבסיסיים שלו. 3,700 צירים נבחרו בחודש פברואר, ועד היום, למרות שחלפו שבעה חודשים הם עדיין ממתינים להתחיל את דיוני הועידה ובחירת המוסדות, כפי שקבוע בחוקה. נתניהו לא צריך לחשוש מהועידה, אלא לחבק את הפעילים וללכד את המפלגה לקראת הבחירות הקרובות”. עוד קרא השר לשופטים לאכוף את הוראות החוקה על ההנהגה “יש להוכיח לחברי הליכוד ולאזרחי ישראל שיש שופטים במצודת זאב, וכי בליכוד, כתנועה דמוקרטית, הכל כפופים למרות החוק”.


בתשובתו לעתירה כתב בא כח ראש הממשלה, בינימין נתניהו כי קיימות שתי סיבות לאי פתיחת הועידה: הקדמת הבחירות לתחילת 2013, ונסיעת רה”מ לארה”ב החודש. בין השאר נכתב בתשובת ראש הממשלה ויו”ר ועדת הבחירות באמצעות בא כוחם כי: “…על פי החוק, הבחירות לכנסת ה- 19 אמורות להתקיים בחודש אוקטובר 2013, אולם קיימת אפשרות שהן תוקדמנה למחצית הראשונה של 2013, אם וכאשר לא תתגבש הסכמה לגבי תקציב המדינה לשנת 2013…”.

בתום הדיון מסרה מזכירות בית הדין כי החלטה בנושא תתקבל עד סוף השבוע הנוכחי.




אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מבדיקת ליכודניק: המחוקק המצטיין בועידה הוא יעקב וידר

אלי חזן

תוצאות הבחירות בעפולה

אריק זיו ויזר

ועידת הליכוד הרביעית תתכנס השבוע לדיונים והצבעות

אלי חזן

השר איתן לא מוותר לנתניהו – הוועידה תכונס ב – 30.11

אלי חזן
דילוג לתוכן