26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

איש השנה של ליכודניק : רן כרמי בוזגלו

כהרגלנו, כמעט בקודש, בשנים האחרונות העדפנו לבחור איש שנה שאיננו מפורסם בציבוריות הישראלית כאיש ציבור, מתוך מטרה לקחת את מה שאנו רואים כפעילות חשובה ולחזק אותה. בעיקר על בסיס לאומי, ציוני וליברלי

 

הנה כי כן, אין ספק שפרשת השנה בישראל היא פרשת משפטו של הלוחם אלאור אזריה. לא בחרנו באזריה. אחרים עשו זאת וטוב שכך. מה שכן, הפרשה הזאת של נטישת הלוחם על ידי מפקדיו והמפקדים הבכירים והשלכתו להליך משפטי אפילו טרם בדיקה, זעזעה את הציבור וגרמה למשבר אמון עמוק בין העם לבין ראשי צבא העם.

בכל סקר שנערך כ 70% מהציבור היהודי מביע תמיכה באזריה או התנגדות לדרך ההתנהלות של הצבא. הציבור גם דורש את הפסקת ההליך המשפטי.

לא הרבה יודעים, אך לאחר שידעו לא ישכחו שאת המאבק הציבורי בפרשה זאת מובילים רן כרמי בוזגלו ומשה איפרגן .

את משה איפרגן כל ליכודניק מכיר. מרגע שהפרשה עלתה הוא עקב וכתב עשרות מאמרים ופוסטים ששינו את כל השיח לגבי אזריה. כאשר חיפשנו את איש השנה שלנו משה המליץ על רן כרמי בוזגלו. מערכת ליכודניק אימצה את הצעתו של איפרגן ובחרה בו באיש השנה.

כרמי, בן 53, מוזיקאי, היה קצין בגולני, שירת בלבנון, נפצע אנושות, אך למרות זאת המשיך לשרת בהתנדבות בקבע ובמילואים.  במהלך השרות קיבל כרמי כתב הוקרה על חילוץ קצין ממסוק בוער בו התרסקו.

כרמי,  אשכנזי מבטן ומלידה, הוסיף לשם משפחתו את השם "בוזגלו" בשנת 2015, לאות הזדהות עם יוצאי עדות המזרח, שהוכפשו קשות בזמן מערכת הבחירות האחרונה.

בכל דיון במשפט אזריה מופיעים כרמי ואנשיו ממטה המאבק ומפגינים מחוץ לבית הדין. כרמי השיג מידע חשוב שהאיר את שהתרחש באירוע של אזריה והוביל שורה ארוכה של פעולות שנועדה לעורר את הציבור לעוול שנעשה לאזריה ולפגיעה האנושה ברוח ובערכי צה"ל שהתנהלות ראשי הצבא גורמת.

הרוח הציבורית העזה בפרשת אזריה, שכרמי ואנשיו הובילו אותה, הביאו להחלפתו של שר הביטחון הקודם וזעזעו את אמות הסיפים בצה"ל, באופן שעשוי לגרום לשידוד מערכות ולהשבת רוח צה"ל לרוחו המקורית.

בשל אישיותו והשפעתו העצומה בפרשה של השנה, שעדיין לא תמה, ליכודניק בוחר ברן כרמי בוזגלו כאיש השנה שלו.

שלמה ארצי שר "איפה ישנם כמו האיש ההוא". בפרפרזה לדבריו נאמר כי ישנם אנשים כמו כרמי בוזגלו ומוכרחים לתת להם את הבמה הראויה.


שנה טובה ומתוקה



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליכודניק משתתף בצערו של אלי דיין על מות אחותו

אלי חזן

הדור הצעיר היה הראשון לזהות את פוטנציאל השייכות של אמסלם לליכוד

אלי חזן

תגובת גיל שפר לפרסום בליכודניק

אלי חזן

יריב לוין: "הליכוד היא המפלגה של כולם"

אריק זיו ויזר

סוף תקופה בליכודניק : אלי חזן פורש מהעריכה. איציק הלל יחליף אותו

אלי חזן

דרישה לכינוס המרכז : אבי אילון בכיוון חוק הלאום

עינר אביב
דילוג לתוכן