32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

1992 = 2019 ?

בחירות 2019 עלולות להזכיר למחנה הימין את מה שקר בבחירות 1992 : אז, פיצול בתוך המחנה יחד עם איבוד 60 אלף קולות ומלחמות יהודים פנימיות הובילו להפסד שהעלה את רבין. אל תתנו להיסטוריה הגרועה הזאת לחזור על עצמה

אתם חושבים שכבר ניצחנו בבחירות 2019? אתם בטוחים שנתניהו הוא ראש הממשלה הבא?

אז אבקש להעיר אתכם.

אנחנו לא שם. אמנם, הבחירות בעוד פחות מחודשיים אבל הדרך עוד ארוכה. מאוד.

אז לפני שאתם מתכננים את מינויי השרים הבאים, או כמה מנדטים יקבל הליכוד ובאיזו מדינה יבקר ראש הממשלה ראוי שתחשבו שבמובנים מסוימים בחירות 2019 מזכירות את בחירות 1992.

 

אז קצת היסטוריה שימושית :

למרות שהליכוד הוביל בבטחה בסקרים חזר יצחק שמיר מוועידת מדריד והופל על ידי קואליציית הימין שלו. ובכלל, במפלגות הימין הקטנות חלה תופעה של פיצול. התחיה, צומת ומולדת רצו בנפרד ולצידן מפלגות ימין אחרות : מפלגתו של הרב לוינגר, מפלגתו של אליעזר מזרחי, מפלגתו של יצחק מודעי, מפלגת "פיקנטי" של איש הליכוד משה בדש, ומפלגות כגון "פלאטו שרון", או "מפלגת נהגי המוניות" התמודדו אך לא עברו את אחוז החסימה, דבר שהביא לאבדן קולות רבים המשויכים למחנה הימין. אחוז החסימה הועלה בחוק אשר יזמו אנשי "התחיה" בסמוך לפני מועד הבחירות, מאחוז אחד לאחוז וחצי. בסופו של דבר הייתה התחיה זו שלא הצליחה לעבור את מספר הקולות הנדרש, דבר שהביא לכך שלא יוצגה בכנסת השלוש עשרה, ותרם להצלחת השמאל להרכיב ממשלה.

 

ומה עשו בשמאל ?

צופפו שורות. רבין ופרס הפסיקו את המלחמות ביניהם. ר"צ, מפ"ם ושינוי הקימו את מר"צ. העבודה זכתה ב – 44 מנדטים ומר"צ ב – 12. יחד 56 מנדטים. עם 5 חברי כנסת של הערבים היה לשמאל גוש חוסם וכך העביר את הסכמי אוסלו. ההמשך ידוע. את אבן אוסלו הטיפשה אלפי אנשי ימין לא מצליחים לתקן.

 

חוזרים בזמן אל 2019

 

הליכוד מוביל בסקרים, דבר שיוצר שאננות. במקרה כזה אנשים לא יצאו להצביע או יצביעו למפלגות ימין קטנות משום שיהיו בטוחים בניצחונו של נתניהו ואז אנו עלולים למצוא את עצמנו בטראומה שתהיה תולדה של שאננות.

 

אז מי יש לנו שם?

ישראל ביתנו, הימין החדש, הבית היהודי, זהות, עוצמה יהודית, יחד, אחי ישראלי ועוד ועוד מפלגות שהסיכוי שלהן לעבור את אחוז החסימה קלוש מאוד אך הסיכוי שלהן לשתות קולות ולבזבזם לריק גבוה מאוד.

 

לפיכך, הפתרון היחיד ב – 9 באפריל הוא להצביע מח"ל הליכוד בראשות בנימין נתניהו.

 

[email protected]

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אחרי הרצל וז'בוטינסקי : הרב קוק

אריק זיו

דנג שיאופינג : המנהיג שיש כל כך הרבה ללמוד ממנו

אלי ורד חזן

נאווה נפרדת מהכנסת

ליכודניק

חזן מול כותבי עיתון הארץ בנושא ראש הממשלה : טייק 2

אריק זיו

ההתרסקות של העבודה

אלי חזן

אגרת מאת פנחס עידן אל חברי וחברות הליכוד

ליכודניק
דילוג לתוכן