13.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

"תנועת הליכוד חייבת כל הזמן להצמיח דור הנהגה צעיר "

לאחר שעבד בחמישה משרדי ממשלה, כראש המטה של ס' שר החוץ וכיועץ בכיר לשר גלעד ארדן, נעם סלע מהצעירים המבטיחים בתנועת הליכוד ובן ההתיישבות ביהודה ושומרון, מריח בחירות וקורא: משבצת הצעירים חייבת להיות במקום גבוה מאוד, זה דור העתיד של התנועה.
סלע, בן 30, נשוי ואב לשלושה מהמושב נחלים שבמרכז גדל והתחנך ביישוב עפרה שבבנימין. בצעירותו למד בישיבה התיכונית בחיספין ולפני הצבא בישיבה הגבוהה באיתמר אצל הרבצ"ר אביחי רונצקי זצ"ל שם "למדתי תורה עמוקה בשילוב מיוחד עם דרך ארץ כמו שרק הרב רונצקי זצ"ל ידע להעביר" לדבריו. בצבא שירת כלוחם ומפקד ביחידת "אגוז" ואף נפצע בלחימה במבצע עופרת יצוקה. לאחר הצבא התחתן והתגורר ביישוב רחלים שבשומרון.

בגיל 24 התחיל סלע את תפקידו בשירות הציבורי במשרד לשירותי דת, בתקופה בה בנט היה השר ואלי בן דהן כיהן כסגן, שם היה שותף להתמודדות המשרד נגד חוק הגיור של אלעזר שטרן.
סלע שירת במחלקת הדוברות ולאחר מכן עוזר לראש אגף הגיור, מולי יסלזון. את דרכו הפוליטית החל כאשר חוטובלי, כסגנית שר התחבורה מינתה אותו ב2014 ליועץ התקשורת שלה במשרד התחבורה. לאחר הפריימריז במפלגת הליכוד סלע ניהל את המאבק על הספירה החוזרת של הקלפיות מול אבי דיכטר, מה שהביא את חוטובלי בסופו של יום למקום ה20 ולתפקיד סגנית שר החוץ.

בגיל 26 מונה לראש המטה במשרד החוץ והיה לראש המטה הצעיר בממשלה.

לאחר שנתיים אצל חוטובלי מונה על ידי השר גלעד ארדן לשמש כיועץ התקשורת של השר במשרד לביטחון הפנים ובמשרד לנושאים אסטרטגיים ולמעשה ניהל את פעילות הדוברות של השר בכנסת ובמשרדי הממשלה בשנה ושבעה חודשים האחרונים. ב2016 סלע הקים את "פורום איתן" בליכוד שמטרתו לקדם עולם ערכים על בסיס אמנה כתובה בתוך תנועת הליכוד. כיום, יועץ אסטרטגי בכיר לחברות במשק מטעם "ריפבליק יועצים".

כמי שעבד צמוד לשר גלעד ארדן ולמפכ"ל אלשייך איך אתה מסביר את הסיום הצורם של כהונת המפכ"ל?
צר לי שכך הסתיימה הקדנציה, המשטרה עשתה דרך משמעותית בהמון תחומים, בסייבר, בהתעצמות הכוח, בשכר השוטרים. לצערי היו סביב המפכ"ל הרבה גורמים שהסבו לו נזק ברמה הציבורית, הרבה החלטות תקשורתיות שגויות שהביאו לכך שהיה נדמה שהמשטרה עוסקת מבוקר ועד ערב רק בחקירות ראש הממשלה- דבר שרחוק מהאמת. המשטרה עושה אלפי פעולות כל יום שלא קשורות בחקירות אלא קשורות בביטחון האישי של אזרחי ישראל.

ראש הממשלה תקף את החקירות ואת עבודת המשטרה. המפכ"ל לא היה צריך להגיב?
המשטרה הייתה צריכה להתעסק בעבודתה ברמת החקירה וברמה המקצועית, ולא למשל, להיכנס לריאיון ב'עובדה' (הכוונה לריאיון הנרחב שהעניק המפכ"ל לאילנה דיין, א"כ) ערב פרסום ההמלצות. המפכ"ל הרגיש שהוא צריך להגן על החוקרים שלו. לכן הם חשבו שהוא צריך לבוא לפרונט ולהגיד, 'אני סומך על עבודת החוקרים'. אבל פה הטעות. כי בסוף, המִסגור של חקירות ראש הממשלה הוא מסגור פוליטי, של שמאל וימין, והמשטרה אמורה הייתה לא לענות לראש הממשלה ולא להיכנס לתדרוכים נגדו – דבר שאני יודע שקרה. היה קרב נגד, קרב בלימה.

מה אתה חושב על התפקיד הזה של שר הבט"פ , זה באמת תפקיד שקובר פוליטיקאים?
באופן כללי, תפקיד השר לביטחון הפנים בעייתי מאוד ברמת המשילות. למשטרה, כנגזרת מהעצמאות של חקירות אישי ציבור, יש עודף עצמאות, ולשר יש סמכויות מקוצצות. המשטרה והמפכ"ל – לאו דווקא המפכ"ל הזה – עצמאיים מדי. זה נכון וחשוב שבנושא חקירות תהיה הפרדה, אבל בכל מה שקשור למדיניות, לשר צריכות להיות עוד סמכויות. חשוב לציין שמבחינת התעצמות המשטרה וגיוס תקציבים לטובת חיזוק הביטחון האישי, מה שעשה השר ארדן זו מהפכה אמיתי שלא היה כמותה.

מה ההישג הכי משמעותי לדעתך של השר ארדן בקדנציה הנוכחית?
יש כמה פרמטרים שבהם ניתן להצביע על שינוי מהותי, אחד מהם הוא ההתמודדות עם גל הטרור, בעיקר בירושלים. השר הקצה תקציבים ואמצעים חסרי תקדים לטובת המאבק בטרור. יורם הלוי לקח את המשימה וביצע אותה בצורה הטובה ביותר, הטרור דעך לא באותות ומופתים, בעבודה קשה של השר והמשטרה וביד קשה שהייתה פועל יוצא של המדיניות. עוד הישג שייזכר לדורות הוא הקמת המנהלת למגזר הערבי, שבעצם עושה מהפכה בחיזוק נוכחות המשטרה במגזר הערבי, בניית תחנות תגבור של מאות שוטרים, אמצעים ויכולות. זו מהפכה שרק בפרספקטיבה של זמן יהיה ניתן לעמוד אותה, אבל היא תשפיע מאוד על אזרחי ישראל.

היית במשרד החוץ כשנה וחצי, אתה חושב שיחד עם חוטובלי הצלחתם להשאיר חותם?
אחד הדברים המרכזיים בעשייה במשרד החוץ היה שיזמנו מסמך המפרט את הנימוקים המשפטיים לתביעת הזיקה של ישראל לשטחי שומרון ויהודה, ובין השאר מצטט את פרופ' יוג'ין רוסטוב, לשעבר תת-מזכיר המדינה האמריקאי, שקבע בשעתו כי "הזכות היהודית להתיישב באזור זהה בכל מובן לזכות האוכלוסייה המקומית להתגורר שם". מסמך זה הופץ בכל השגרירויות של ישראל בעולם וזה בהחלט הביא לשינו בנרטיב. על כך מגיע כל הכבוד לסגנית השר שמלבד המסמך הצליחה לשנות את הנרטיב והשיח של שליחנו בעולם.

האם התנועה עוסקת מספיק בהצמחת דור עתיד?
אני חושב שיש עוד הרבה מה לעשות בנידון, תנועת הליכוד חייבת להשקיע עוד משאבים בהצמחת דור העתיד של התנועה, אין תנועה פוליטית שלא עוסקת בעתידה, צעירי הליכוד חייבים להתחזק ולהתעצם רק כך נוכל להמשיך להוביל את המדינה בכל התחומים.
מתי יהיו בחירות?
אני סקפטי לגבי השרידות של הממשלה הזאת לאורך זמן, ימים יגידו.

אתה נחשב לאחד מהצעירים הבולטים בליכוד, יש סיכוי שנראה אותך נכנס לפוליטיקה ומתמודד בפריימריז הקרובים?
בימים אלו אני שוקל זאת ברצינות. אם ארגיש שזה הזמן הנכון, וחשוב מכך- הדבר הנכון לעשות מבחינת השליחות הציבורית שלי, אז הסיכוי שאתמודד יגבר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם אורן הלמן יהיה מזכיר הממשלה ?

אריק זיו ויזר

גם תנועת הריבונות בדרך לליכודיאדה

אריק זיו ויזר

איוב קרא בביקור בגדוד הדרוזי שעושה את פעילותו בגבולה הצפוני של מדינת ישראל

אלי חזן

אסתר שטרית חוגגת יום הולדת – ליכודניק מאחל מזל טוב

אלי חזן

נושא את הנס החברתי של הליכוד

אריק זיו ויזר

תוצאות סופיות של הסקר שנערך במרכז הליכוד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן