21.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
פלאש 90
הכנסת

תו קניה המחיר הנקוב על התו יהיה המחיר בכל הרשתות

פלאש 90יו”ר הועדה ח”כ כרמל שאמה הכהן:”תווי הקניה הם חוב של הרשתות והחנויות למחזיקי התווים ולכן אין סיבה שהחוב ימחק לאחר שנה ” ועדת הכלכלה של הכנסת בראשות ח”כ כרמל שאמה הכהן אישרה היום (יום ד 7.3.2012) את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון – תווי קניה) הקובעת: תוקף תו קנייה יהיה לחמש שנים והמחיר הנקוב על התו יהיה המחיר המלא בכל הרשתות. בנוסף הוועדה קבעה כי במידה ויוחזר ללקוח שרכש באמצעות תו קניה עודף באמצעות זיכוי ללקוח תהיה אפשרות להשתמש בזיכוי בכל חנויות הרשת ולא רק בחנות שבה התבצע הרכישה.
יו”ר ועדת הכלכלה ח”כ כרמל שאמה הכהן:”תווי קניה הם חוב של הרשתות והחנויות לצרכנים מחזיקי התווים ומכאן כפי שחובות הצרכנים לעסקים אינם נמחקים אחרי שנה אין סיבה שהתווים ימחקו ארי שנה ולכן הארכנו את התוקף לחמש שנים. התווים נקנו בכסף אמיתי וקביעת שווי מופחת לרשת כזו או אחרת אינה הוגנת מגבילה ומבלבלת את הצרכנים. הצעת החוק עושה סדר וקובעת אחידות שווה וחופש בחירה מלא לצרכן בכל הרשתות”
יוזם הצעת החוק, ח”כ אלכס מילר, יו”ר ועדת החינוך:”אישור החוק לקריאה ראשונה משמשת כחומת מגן לציבור משתמשי התווים, מצב בו תווי הקנייה לא מכובדים בצורה המקסימאלית הינה בעייתית ופוגעת באופן ישיר בכיסם של צרכנים רבים. זהו צעד משמעותי אשר יעזור לציבור הקונים בהתמודדותם בחיי היום-יום”.

מתוך דברי ההסבר להצעת החוק: תו קניה הינו אמצעי תשלום, שווה כסף, המשמש את בעליו לתשלום ברשתות ובחנויות המצוינות על גביו. יתרונותיו של תו הקניה, הם היכולת לרכשו באחוז הנחה ידוע מראש ובתנאיי תשלום נוחים, כמו גם מתן אפשרות בחירה למימושו בהתאם לצורכי בעליו. אולם, לרוב מצוין בתווי קניה תאריך תפוגה, כך שאם מחזיק בתו קניה לא היה זריז דיו ולא מימש אותו במועד, התו הופך לחסר כל ערך וההשקעה בו ירדה לטמיון. מצב זה הוא בלתי סביר, שכן ככל שחולף זמן ארוך יותר מרגע רכישת התו ועד למימושו, טובת ההנאה שמפיק עוסק גדלה: הוצאות המימון הנחסכות לו הולכות וגדלות. לחילופין, אף אם אין לו הוצאות מימון, כספי הקונה מונחים בקופתו ומאפשרים לו לקבל תמורתם ריבית או להניב ממנו פירות באופן אחר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

בא חשבון עם קדימה אקוניס

אריק זיו ויזר

מה קורה עם נבחרי הליכוד ברשתות החברתיות ?

אלי חזן

דף קשר לנבחר

אריק זיו ויזר

וושינגטון הגזימה-מאמר מאת ח”כ אופיר אקוניס

אריק זיו ויזר

ככה מגרשים בריונים ממליאת הכנסת

יו”ר הליכוד בנימין נתניהו “אנו תומכים במעבר מספיגה פאסיבית להתקפה יזומה. “

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן