11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

תודה ניקי היילי

אחרי היילי גם דנון עוזב את האו"ם, ואטורי כציון דרך, החלה החתירה של ליבני , שרה וינר ובלוני התבערה.

ניקי היילי היא פוליטיקאית ודיפלומטית אמריקאית חברת המפלגה הרפובליקנית, המכהנת כשגרירת ארצות הברית באומות המאוחדות. ב-9 באוקטובר 2018 הודיעה כי תעזוב את תפקידה באו"ם בסוף השנה. בעבר הייתה מושלת מדינת קרוליינה הדרומית, האישה הראשונה בתפקיד זה.
אין ספק כי ניקי היא החברה הכי טובה של ישראל בארה"ב. רבים אצלנו מצטערים לשמוע על הפרישה שלה מתפקיד השגרירה באו"ם וללא ספק מי שיגיע במקומה יצטרך להיכנס לנעליים גדולות.
מאז מינויה, גינתה בחריפות מספר פעולות והתבטאויות של האו"ם כנגד ישראל, ואף איימה שארצות הברית תשקול את המשך הסיוע הכלכלי לאו"ם אם האפליה נגד ישראל תימשך. היא טרפדה את המינוי של ראש ממשלת הרשות הפלסטינית לשעבר סלאם פיאד לשליח האו"ם ללוב, עזרה לגנוז דו"ח של האו"ם שהאשים את ישראל באפרטהייד, וגרמה בכך גם להתפטרותה של תת-מזכ"ל האו"ם האחראית לאותו דו"ח. היא החרימה את המושב המיוחד של מועצת האומות המאוחדות לזכויות אדם, המתנהל מדי שנה כנגד ישראל. היילי הגנה על הכרזת ירושלים של ארצות הברית, שמכירה רשמית בירושלים כעיר הבירה של מדינת ישראל, ותיארה אותה כ"מימוש רצון העם האמריקאי". היא התנגדה להחלטת העצרת הכללית של האו"ם לגנות את החלטת ארצות הברית והתרתה במדינות שארצות הברית תראה הצבעה בעד החלטת הגינוי כביקורת על החלטה ריבונית והבעת זלזול בארצות הברית, דבר שיהיה לו מחיר כלכלי בדמות קיצוץ הסיוע הכספי למדינות שמצביעות בעד ההחלטה ולאו"ם עצמו. ההחלטה עברה ברוב גדול ובתגובה היילי הודיעה כי ארצות הברית תקצץ מתקציב האו"ם 285 מיליון דולר. ביוני 2018 הובילה יחד עם מחלקת המדינה את פרישתה של ארצות הברית ממועצת האומות המאוחדות לזכויות אדם בציינה שהמועצה היא מוקד של הפרת זכויות אדם והטיה פוליטית המכוונת בעיקר נגד ישראל.
בכל מקרה נקווה לראות אותה בתפקידים בכירים אחרים בממשל טראמפ, כי אם כבר פרשה נקווה שפרשה רק עבור התכלית הזאת.

דנון
האו"ם עומד לאבד עוד נכס למדינת ישראל : השגריר דני דנון. ללא ספק. דנון הצליח היכן שרבים לפניו עבורם התפקיד הזה היה סיום הקריירה. דנון הצליח להפוך את התפקיד ולקבל רקורד מדיני. אמנם, אני לא רואה את נתניהו אץ לתת לו את תפקיד שר החוץ אבל אין ספק שדנון עשה קפיצת מדרגה ברמה הפוליטית הישראלית.

לבני
אז זה כנראה לא יהיה גבאי כמנהיג השמאל. יש את הצייצן אהוד ברק, יש את השחקן גנץ, ויש את ציפי ליבני. כן, השבוע השם שלה עלה במספר צורות. היא אומנם לא מאשרת אך המצב ברור : זה מדגדג לה .
השבוע מקורב לליבני אמר : "זה לא נכון שברק הוא היחיד שניצח את נתניהו. לליבני יש את ההוכחה שהיא יכולה לנצח את נתניהו. בבחירות 2009 היא קיבלה יותר מנדטים מנתניהו ולכן היא צריכה להוביל את המחנה.
גבאי מאידך צייץ ציוץ שיקרי השבוע. הוא ראה אוטובוס חשמלי בתל אביב ואמר שזה פרויקט שלו.

"יצאתי מחגיגת יום הולדתה של @YaelCohenParan ובסמוך עבר אוטובוס חשמלי. לא מרעיש ולא מזהם. פרויקט שיזמתי כשהייתי שר להגנת הסביבה ומחלום הפך למציאות. מזל טוב כפול.."

אך מסתבר שבאוגוסט 2013 הייתי בהשקת האוטובוס החשמלי שגבאי צילם וצייץ, בעת ההיא גבאי היה חייל של כחלון בהקמת מפלגת "כולנו".
אז לחברי מפלגת העבודה אני אומר : כאשר גבאי מבטיח שלא ישתמש בשריונים אז תשאלו את יואל חסון ותזכרו טוב טוב את האוטובוס החשמלי. גבאי היה שקרן בקדימה, יצא שקרן אצל כולנו, ויוצא שקרן בעבודה.

ואטורי כציון דרך
השבוע התקיים כנס של ראש הממשלה אצל ניסים ואטורי. אין ספק כי זהו סימן דרך מבורך.
אם עד הכנס היו מסומנים אלו שהלכו לכנסים שגדעון סער עשה אז עכשיו הכל מותר אי אפשר יותר להאשים אף אחד שהלך לכנס עם גדעון בבגידה.
פעיל מרכזי אמר לחני השבוע : "יותר שלא תאיימי עלי כאשר אני הולך לכנס של גדעון סער. יתר על כן, עכשיו אני הולך לעשות לגדעון כנס". שתבורך חני.
השבוע אנחנו עומדים בפתיחת מושב החורף שכפי הנראה זהו המושב האחרון. השאלה היא האם נתניהו הולך לפזר את הכנסת כבר בפתח המושב או בסופו. אם בפתח המושב אז אנחנו לפני בחירות מקדימות כבר בדצמבר, אם בסוף המושב אז זה ידחה בחודשים עד שלושה.
שרה וינר
ביולי היא כבר הציעה להעמיד מול הרצועה מאווררי ענק שישנו את פני הרוח כולל תותחי מים . השבוע התבשרנו שהציבו מאוורר ענק על גבול הרצועה.

" לחבריי בליכוד למי שיש קשר כלשהו אמיץ וחברי עם אחד מהפוליטיקאים אנא העבירו הצעתי שמנסיון אישי מאווררי /מדחפי אויר שיכולים להעיף למרחקים אפילו משאיות,לא כל שכן עפיפונים+ מיכלי מי ים, חוזרת מי ים, ענקים שזרנוקי מים אדירים יכבו הכל בעודם באויר ובגבול עזה. די לבלה בלה בלה שהפך כבר לפזמון יום יומי וקדימה לרעיון הגאוני הזה שיציל הדרום. כל חבריי שהעברתי להם הרעיון, פטרו את זה כגאוני. זול והכי אפקטיבי. תזיזו כבר התחת במקום הפה"

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

היהפוך נשיא שחור עורו

אריק זיו ויזר

שמעון פרס ז"ל חתר לעשייה

אריק זיו ויזר

נתניהו שולף את המקל לשרי הליכוד – יומן פוליטי

אריק זיו ויזר

איש הקדנציה בכנסת/ מאת:אריק זיו

אריק זיו ויזר

שאגת אריה, גם בליכוד מחכים – יומן פוליטי – אריק זיו

אריק זיו ויזר

בנט ופלופ המנהרות

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן