19.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי בליכוד

שרה וביבי הם באמת זן נדיר

ראיון עם אחד האנשים שבאמת מקורבים ביותר לראש הממשלה נתניהו. נעים להכיר : אמיתי שיף בראיון מיוחד עם אלי זעפרני

מי שלא רצה את אלי זעפרני כמנהל אגף חזות העיר קיבל אותו כמשנה לראש העיר קריית שמונה  והממונה על האגף שפ”ע .בשלושת השנים האחרונות ניסים מלכה ואלי זעפרני מובילים את קריית שמונה למחוזות חדשים של פיתוח והתחדשות.

אצל אלי זעפרני, איש מאד עסוק ביום יום והדאגה לכל המתרחש בעירו קרית שמונה ניכרים בכל מילה ומילה שהוא אומר, נתניהו נמצא ממש בלב. כבר לפני חודשיים ניסיתי לקיים את הראיון עמו כל זאת כיוון שקריית שמונה נמצאת בראש סדר העדיפויות שלו.

את שיחתנו אנחנו פותחים בהישג המרשים לגייס לטובת העיר קרית שמונה כמאה מיליון ש”ח לטובת פיתוח העיר ושיפור השכונות והתשתיות בעיר. מה שמוביל את המחשבה שלו הוא : “אנחנו בשנתיים עושים מה שלא נעשה עשרים שנה בעיר”.

אלי זעפרני בן 47, נשוי +2. כבר 18 שנה שאשתו של אלי עובדת במכללת תל חי. .

img-20161016-wa0016

אלי נבחר לכמספר 2 בסיעת הליכוד בעיר. כבר בגיל 7 יחד עם אביו הצטרף לפעילות סניף הליכוד בקריית שמונה.  “היו שולחים אותנו עם טנדרים לתלות את השלטים ולחלק פתקים של מחל ובגין. סניף קרית שמונה זה סניף מאוד פעיל” הוא אומר לי.

לא כל אחד יכול להציג את עצמו כמקורב לראש הממשלה ולרעייתו באופן אישי כמו אלי זעפרני. את המפגש עם זעפרני קיימתי בלובי מלון הרודס בתל-אביב במהלך החג ראשון של סוכות. את הקשר בינו לבין ראש המשלה אלי מתאר כקשר ארוך שנים בין יותר משני עשורים.

כמה שנים אתה מכיר את ראש הממשלה?

“אני מכיר את ראש הממשלה ומשפחתו כבר 22 שנה. אנחנו קרובים עד כדי כך שאנחנו מגיעים לאירועים של האחד לשני”.

וואו, זה המון שנים. ואתה מרוצה מתפקודו?

“אם הוא לא היה היום בתפקידו – מדינת ישראל היית במסלול הידרדרות מסוכן”.

ובמישור העירוני? האזור שבו אתה חי צפון הארץ מבחינת פיתוח הגליל והצפון?

“כבר בשנת 2009 נתניהו וכ”ץ דיברו על מהפכה בתשתיות, מה שישראל כ”ץ וראש הממשלה בנימין נתניהו עשו בצפון הוא מהפכה שמתממשת כאן בחיינו.

תראה רק בחופשת חג הסוכות מה קורה ברכבת העמק?!

אני כל יום רואה את השינויים והתנופה בעבודתי בקריית שמונה ובקשר המיוחד שבנינו עם הישובים, הקיבוצים והמושבים שסביבנו וכל זה בזכות ראש הממשלה נתניהו”.

הייתי שמח שתרחיב על כך יותר?

“בקדנציה הזאת הגענו לשיתוף פעולה עם המושבים והקיבוצים ובעיקר עם מועצה אזורית גליל עליון ומבואות חרמון.  דרך שיתוף הפעולה אנחנו משיגים יותר דברים למען העיר והאזור כולו”.

ולנוכח האיום מצפון. מה קורה עם העיר בהקשר הבטחוני?

“העיר מוכנה מבחינה ביטחונית.  אנחנו כל הזמן מחזקים ומתפעלים את המקלטים.  יש לי צוות שמטפל בנושא המקלט והכנה לשעת חירום למקרה שהמצב בצפון ידרדר חס וחלילה”.

כדמות מוכרת במפלגה האם המישור הארצי לא קורץ לך?

“אני רואה את עצמי ממשיך לפעול ולעשות בקריית שמונה. אם נחזור למה שסיפרתי לך רק בהתחלת הפגישה שלנו הבאנו רק בשנתיים האחרונות 100 מיליון ₪. במהלך קמפיין הבחירות האחרונות לעיר רצנו על הסלוגן

“מי יביא כסף מהממשלה?” זה היה חשוב לנו כדי שהתושבים יבינו שרק אנחנו יכולים לכולל את השינויים בעיר וכבר עכשיו אתה מגיע לקריית שמונה ואתה יכול לראות שהקמנו עשרות מגרשי כדורסל וכדורגל בשכונות,  גני משחקים ברחבי העיר . רק עכשיו סיימנו לבנות מגרש סינתטי.  משהו שהתחיל בתקופת לימור ליבנת כשרת תרבות ועכשיו השרה מירי רגב ממשיכה לעזור לנו להביא לסיום הפרויקט.

שכונת יובלים שהיית תקועה מעל עשרים שנה – הפעלנו את כל הקשרים שלנו מול ממשלת ישראל והיום סוף כל סוף מתחילים לבנות את השכונה כשבסוף הפרויקט האדיר של שכונת יובלים היא תמנה 4000 יחידות דיור”.

בוא נחזור עלייך ברמת התפקידים שאתה ממלא, אתה לא רק משנה לראש העיר ניסים מלכה?

“בין התפקידים שאני ממלא בעיר הם  רכז צפון של התנועה. בשמונה  השנים האחרונות אני  משמש גם כיו”ר העמותה למען הקשיש בקריית שמונה בהתנדבות מלאה ובאהבה גדולה.  אני חבר דירקטוריון במכללת תל חי בהתנדבות.  ממונה על אגף שפ”ע אחד האגפים הכי חשובים בעיר”.

אלי מספר לי ש”זה היה חלום ילדות להיות מעורב חברתית ופוליטית”.

“כבר לפני שנים רציתי מאוד להיות מנהל אגף חזות העיר אך היו מי שלא רצו אותי שם לימים הפכתי להיות הממונה על האגף”.

אתה אבא לשתי בנות. אתה מרוצה מהחינוך בעירך?

“יש לי שתי ילדות מקסימות :בת 7 ובת 16 וחצי שמתחילה את דרכה בלימודי הבגרות ודרכה אני רואה למה אנחנו מספר 1 במערכת חינוך ואיזו איכות גבוהה יש למערכת החינוך העירונית שלנו כאן בקריית שמונה. כל זה בזכות התווית המדיניות של ראש העיר ניסים מלכה שאתו אני הולך באש ובמים”.

אתם נבחרתם בעיר באותה רשימה?

“אני צמוד לניסים מלכה והולך אחריו, בפוליטיקה אין קיצורי דרך. אתה מוזמן לבדוק זאת : אנחנו בין הרשימות הבודדות שרצו ברשימה העירונית עם המותג של מחל גם למועצה ולרשות העיר ונבחרנו”.

img-20161016-wa0015

אשתך עובדת במכללת תל חי ואתה חבר בדירקטוריון בהתנדבות מלאה. אתה גם בוגר מכללת תל חי?

“נכון, אני בוגר תואר ראשון בחינוך ומשאבי אנוש ובשנה שעברה סיימתי תואר שני בהיסטוריה במכללת בתל חי.   בכלל כתושב קריית שמונה והצפון מאוד חשוב לי לחזק את המכללה ואת האזור סביב המכללה.  סטודנטים שבאים מרחוק גרים ושוכרים בקריית שמונה והסביבה ואחר כך הם הפוטנציאל שלנו לפתח ולהביא אוכלוסייה שתתפח ותגדיל את כל אזור הצפון וקריית שמונה”.

איזה דברים מעניינים יש לך לספר לנו לליכודניק שאנחנו עדיין לא יודעים?

“אלי מעלה חיוך ושולף את מכשיר הסלולר שלו ומספר שבגיל 16 היה לו חלק מלהקת המחול של קריית שמונה עד גיל שלושים וחמש”.

img-20161016-wa0019

תוך כדי שמספר לי הוא מציג בפני תמונות נדירות מאותה תקופה.

“ועכשיו עשינו איחוד לזכר גואל קמרי ז”ל שרקד איתנו ונפטר ממחלת הסרטן הנוראית.

אני מנגן באקורדיון מגיל 7.

אני עדיין מתנדב בדרגת סגן ביחידת נפגעים של צה”ל”.

קשה שלא לדבר על תנועתנו כליכודניק,  אתה מרוצה מרחש בחש שמתרחש מאחורי הקלעים?

“הליכוד היא תנועה חייה ובועטת וזה הרבה בזכות שלושים מנדטים שקיבלנו בבחירות האחרונות.

למפלגה שלנו יש תכונה מיוחדת שאין לאף מפלגה בארץ : אנחנו נמצאים בתקופה של חגים ואתה רואה מאילת ועד קרית שמונה עשו הרמת כוסית מה שאין באף תנועה אחרת.

לא מזמן יצא לי לשוחח עם איש ותיק ממפלגת העבודה שאמר לי: “אני מקנא בכם ובתנועה שלכם”.

אלי זעפרני מכיר את ראש הממשלה ורעיתו שרה נתניהו ברמה האישית.  ניצלתי את הראיון לשאול אותו מי היא שרה נתניהו שהוא אישית מכיר?

“המשוואה מאוד פשוטה מאחורי כל גבר מצליח עומדת אישה והאישה של הליכוד ללא כל עוררין זאת שרה נתניהו ואני לא אשכח לה שבזכותה יש לי תואר ראשון ושני”.

למה אתה מתכוון?

“שבשנת 2006 שרה לחצה ודרבנה אותי ללכת ללימודים אקדמאים ולא ויתרה לי.

על זה אני מודה לה אישית כל החיים.  שרה נתנה לי הרבה  עצות חכמה והיא אף פעם לא טעתה.  כל מה שמספרים עליה מגיע מהמון קינאה בה ובראש הממשלה נתניהו.

מנהיגותו של ראש ממשלתנו נתניהו איתנה ויציבה ולכן השמאל מכפיש את רעיית ראש הממשלה כיוון שהם יודעים שהם לא יכולים לפגוע בו אז הם מנסים דרך רעיתו וילדיו”.

בחושים הפוליטיים וקריאת המפה הפוליטית בישראל מה מצב הליכוד?

“כולם יודעים שהליכוד זאת התנועה הכי חזקה והכי משפיעה במדינת ישראל”.

אתה רואה איום פוליטי מפלגתי על תפקידו של נתניהו כראש ממשלה?

“אף אחד לא יעמוד בדרכו של ראש הממשלה אין היום מישהו כזה שמסוגל.   נתניהו הוא הדמות הכי חשובה במדינה.   רק בעוד עשרות שנים יבינו באמת ויעריכו את מה שנתניהו. ראש ממשלתנו עשה כאן למען מדינת ישראל : על השאיפה לשמור את חוסנה ואת חוזקה של מדינת ישראל, איך בנה ועיצב את הכלכלה ככלכלה מובילה בתוך הים הסוער והגלובלי שבו יש משברים כלכליים וקטסטרופות כלכליות . ראש הממשלה תמיד מתעניין בפרטים. מי שחושב שנתניהו לא בקיא במה שקורה יש לו טעות נתניהו יודע ויורד לפרטי פרטים בכל הקשיים ומתמודד מולם בעצמה.  בניגוד להשמצות שמפיצים אנשי שמאל לראש הממשלה מאוד חשוב מהאזרח הקטן ולכן הוא נלחם בעניין הגז ופיתוחו.  נאבק שכלכלת ישראל תמשיך להיות מובילה וחדשנית”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ השכל מציגה : בית ספר לדיפלומטיה בינלאומית

עינר אביב

ליכודניק משתתף בצערה של מיכל שיר על מות אימה – גרציה ז”ל

אלי חזן

ליאור טרגן נבחר כחבר הנהגת ההסתדרות

במכללת נתניה בחורות ובחורים כארז

אלי חזן

השטח מתעורר : רועי שרעבי הכריז על מועמדותו ליו”ר הסיעה בהסתדרות

אריק זיו ויזר

צעירי הליכוד עם נתניהו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן