24.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

שמיר יאיר את הימין

הברית של אורי אריאל ושמיר, הדקה התשיעים של יו”ר ועדת חוץ ובטחון, יש מוצא לדיור בר השגה, בוז’י והברית עם החמאס

העלאת אחוז החסימה שיוביל בעליל לשינויים במפה הפוליטית יגרום לפירוקים ואיחודים פוליטיים.
בואו נביט קמעה על המערכת הפוליטית כיום : בנט מאיים לפרק את הקואליציה. ליברמן עושה שרירים והפיצוץ הפוליטי מחכה למפץ דבר אחד ברור : ליברמן כבר הולך בנפרד מהליכוד. ליברמן בדק והבין כי בליכוד הוא לא רצוי .

אבל גם אצל ליברמן לא שקט. יאיר שמיר לא הולך בתלם. הוא מציג קו מלטנטי ימני ולכן הוא החוליה החלשה מבית ישראל ביתנו. מנגד, בפינה של לפיד עומדת נציגת השמאל הקיצוני עדי קול שנענשה זה מכבר כאשר הביעה דעה עצמאית. היא יכולה להיות חוליה חלשה מבחינתו.

נתחיל במפץ מימין לליכוד : בראש המפץ יעמוד יאיר שמיר. אורי אריאל יהיה שותף למהלך. צריך לשים לב למשמעות :  הקמת חזית ימנית שבראשה יעמוד יאיר שמיר כאשר לצידו אורי אריאל ואליהם יצטרפו יוצאי ליכוד מהזרם הימני יותר. השניים יציעו לבנט להצטרף אבל לא כאח מוביל אלא כאח חורג. מייד ארחיב על כך.

מפץ משמאל לעבודה : מר”צ, יוצאי שינוי ויש עתיד משותף .

שיחת השבוע היא האם הולכים לבחירות? היו שלקחו את מערכת הפוליטית וחיממו את השטח שהנה הבחירות מעבר לפינה. רק דבר אחד חסר : לא קיימת סיבה לבחירות.

רק קצת מעל לשנה שנה עברה מאז הקמת הממשלה ואין כוחות שיביאו להפלת הממשלה.

גם המתמטיקה ולפיה שיש ממשלה חלופית של ב’וזי עם חרדים ולפיד היא יותר מפנטזיה. לפיד לא ילך לקומבינה עם אריה דרעי. מה שברור הוא שיש דיבורים על בחירות למרות שעוד ארוכה הדרך. מתחילים להיווצר חיבורים חדשים אבל החיבורים האמיתיים יופיעו רק כאשר יוכרז על בחירות. אז במערכת הבחירות הבאה יהיו איחודים כדלהלן.

כאמור : בימין תהיה התפרקות מליברמן והליכוד להליכה משותפת עם הבית היהודי רק לא בטוח שבנט יעמוד בראש אלא יאיר שמיר. גם כאשר בנט נתן אולטימטום הבית היהודי הודיע על תמיכה בבנט אך מתברר כי לא מצא חן בעיני החרד”לים שבנט מוביל לעימות שלא נגמר עם נתניהו. בפועל יש להם בעיה שבנט הוא זה שמביא מנדטים אך בכיפות הסרוגות כמו בכיפות הסרוגות נמצא מוצא , הם מצאו בעל ברית כלבבם. לא אחד שמובל על ידי סקרים אלא אדם רציני בעל חוט שידרה : שמיר הבן אשר בהצהרות אחרונות שלו הוא מיישר קו אידיאולוגי עם הימין. מה גם שההצהרות של שמיר מוציאות את ליברמן מדעתו. מתברר כי השניים נמצאים בתקופה לא הכי טובה.  ליברמן, שרגיל שיש קול אחד במפלגה שלו וכולם הולכים אחרי הקול שלו, גילה ששמיר הוא לא סטס. שמיר בעל דעה עצמאית ולא מיישר קו עם הפרגמאטיות של ליברמן החדש .

המצב הזה יצור בעיה לבנט כאשר הוא עלול לאבד את הבכורה של הנהגת הימין ויאלץ להיות תחת הנהגה של משותפת של שמיר ואורי אריאל.

וכאן אנחנו נכנסים למשחק המסגרות החדשות : אם במהלך השבוע האחרון כבר היה דיבור על מסגרת של כחלון ליברמן אז צריך לזכור כי הסיכוי שלה להתקיים הוא נמוך מכיוון שהקולות שמקבל כחלון לא בטוח שיקבלם במידה וילך עם ליברמן. כחלון מביא למגרש הפוליטי משהו שונה : הוא מיצג היום קבלות ולא הבטחות שלפני בחירות. חלק ממאוכזבי לפיד ימצאו בית חם אצלו, צריך להבין שכחלון לוקח גם מש”ס המתפוררת כאשר אלי ישי ודרעי מנהלים מלחמה קשה ביניהם. ההכתרה של הרב שלום כהן כממלא מקומו של הרב עובדיה ע”י אריה דרעי סגרה סופית את הדלת בין אלי ישי לאריה דרעי. אלי מבין שאין לו עתיד בש”ס החדשה כמוהו יש בש”ס עוד חברי כנסת שמבינים כי אריה מסמן להם את הסוף והם מתלכדים מסביב לאלי ישי.

מול הרב שלום כהן עומד הרב עמר שהוא תומך באלי ישי וכך נוצר ציר שאלי ישי בונה את האלטרנטיבה להנהגה של הרב שלום כהן ואריה דרעי. לא מן הנמנע שנראה בבניה הזאת יתחברו בני ביתו של הרב עובדיה לאלי ישי שהוכיח כי הוא היה נאמן להם.

במרכז שמאל נמצא ניסיונות של בוז’י הרצוג להקים חזית אחת בדומה לבחירות 1999 שם ברק הקים את ישראל אחת. בוז’י מקווה כי לבני תצטרף אליו יחד עם חלק ממפלגת יש עתיד. כך הוא יגיע כאלטרנטיבה לנתניהו. מנגד בליכוד אומנם יש התנגדויות למהלך של התחברות עם מפלגות אחרות ובטח עם ישראל ביתנו אך עם התקרב מועד הבחירות אנחנו נראה כי בתהליכים שייווצרו לא מן הנמנע שנראה שוב איחוד עם ליברמן במתכונת דומה, אך אנחנו יכולים למצוא גם מפץ גדול יותר כאשר בראש המפץ יעמוד נתניהו ואיתו יהיו שם כחלון ליברמן וציפי ליבני.

לפי זאב קם ממעריב מתברר כי צחי הנגבי לא הולך להיות יו”ר ועדת חוץ וביטחון אך שוב בהארכה. לטענת זאב קם יש שינוי את ועדת חוץ וביטחון מקבלים יריב לוין ואלקין ברוטציה.
גורם פוליטי בכיר טוען כי אין שינוי בתהליך צחי הנגבי יכהן כיור ועדת חוץ וביטחון.

בוז’י דו פרצופי

בממשלת אולמרט בוזי הרצוג היה חבר וכאשר היה ניסיון איחוד בין אבו מאזן והחמאס אולמרט הודיע על ניתוק מהמשא ומתן. ומשום מה לא זכור לי שבוז’י התפטר. חבל, דווקא אלה שהם בעד תהליך שלום לא מבינים שיש זמנים שצריך להתאחד כדי שנוכל להגיע לשלום אמיתי אך משום מה מפלגת העבודה ומרץ נמצאים לימין אבו מאזן והחמאס ונגד ממשלת ישראל .

דיור בר השגה

במשך שנים מתריעים על המצב שבה הפקידות והריגולציה מייצרות עליית מחירים ברורה.

כך מחירי הדיור נמצאים בעלייה מטורפת כאשר הבעיה היא שאין יכולת ממשית להשיג בית בישראל. המשוואה של עלויות מטורפות של מחירי הדירות ואי יכולת הממשלה לצאת עם כמות דירות מסיבית לשוק כי מינהל מקרקעי ישראל לא משווק את הקרקעות שבידו במחירים סבירים לקבלנים ובכמויות מספקות, ולבנק ישראל יש מדיניות ברורה של יצירת רמת מחירים גבוהה, מייצרת את המאבק הבא שעומד לצאת לדרך, השתלטות על קרקע של המדינה ע”י אלפי משפחות.

זהו רעיון שהעלה שלמה מעוז ומיישם אותו אבי גולדריך. הפעם ונראה כי הוא הולך להיות המחאה הבאה שבא במקום ללכת על ניסיון הפלת ממשלה פשוט ללכת על הקמת ישוב חדש שבו הציבור ישתלט על קרקעות, יבנה את הבתים שלו וכאשר כמות המתיישבים היא תהייה בעלת מאסה קריטית לא יוכלו להוריד אותם מהקרקע. אם מדינת ישראל לא מצליחה מול השתלטות הקרקעות של הערבים בנגב, ומול נוער הגבעות שמשתלט על קרקעות ע”י יחידים, המדינה לא תוכל למנוע מעשרות אלפי אזרחים שישתלטו על קרקע של המדינה ויבנו את ביתם.

כדי לקדם את הרעיון יש גרעין מייסדים שמצא מקום ועכשיו מתחיל לגייס מתיישבים למיזם להקמת עיר שכולה דיור בר השגה, בלב הארץ, ארץ הגפן, מחוז גופנא.
במרחק 35 דקות ברחוב רוטשילד, יוקם דיור בר השגה.

זהו הרעיון המעשי הכי נכון כדי לייצב את נושא יוקר המחייה, הפוליטיקאים ידברו, הפקידות תחנוק את היוזמה, והציבור יבנה את ביתו .

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חזרנו לכאוס

אריק זיו ויזר

הגז שווה זהב

אריק זיו ויזר

ההונאה של ארדן אין ביטול האגרה

יאללה בחירות

אריק זיו ויזר

הרוזן והקצב

הרוזן והקצב

דילוג לתוכן