19.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
ד"ר יצחק בן גד

שימור המורשת: ברכות לראש הממשלה ושר החינוך

ראויים ראש הממשלה ושר החינוך לברכות על השינוי המבורך דלעיל.

עם שמתכחש לעבר- אין לו עתיד. עם ישראל חזר לארץ ישראל לאחר כאלפיים שנות גלות בגלל שזכר את תרבותו, תורתו וההסטוריה שלו. יתרה מזו, העם בישראל היחיד בעולם שלאחר שנות הגלות הארוכות חזר למדינתו, מחזיק בתרבותו, מדבר בשפה העברית ומתפלל לכיוון ירושלים כפי שעשה במשך אלפיים שנות גלות. אין עוד עם אחר שעשה את זה. כולם נעלמו: הבבלים והרומאים הקדמונים, החתי, החווי, היבוסי, הגרגשי, האמורי, הכנעני וכו'…

ראש הממשלה פעל לאחרונה לאשר תקציב של 130 מליון ש"ח לשימור 25 אתרי מורשת בשנת 2011 מתוך רשימה של 150 אתרים. בדבריו אמר: "האתרים האלה וההסטוריה שסביבם הם הסיבה שעם ישראל חזר לכאן ולא בחר בשוודיה," דברים כדורבנות. ראש הממשלה הוסיף שהביקורת על שיקום אתרי מורשת לאומית לא ירתיעו את ישראל משימורם. בתוכנית החומש כלולים גם שימור מערת המכפלה וקבר רחל, דבר שעורר לאחרונה מחאות פלסטינאיות וגרר גינוי באונסקו.

ישנה חשיבות עצומה להחלטת ראש הממשלה. אנו חיים בדור שהצעירים אינם בקיאים בעברם ויודעים מעט מאוד על ההסטוריה של עמנו. הם יודעים יותר על "האח הגדול" ו"היפה והחנון" מאשר על משה רבינו, הרמב"ם, המשנה והתלמוד.

חוסר הידע הזה גם נחלתם של חלק מנבחרי הציבור וחברי הכנסת שלנו. לפני מספר שנים נשאלו מספר שרים וח"כים כמה שאלות מיהדות. מבחינת כבודם לא נזכיר שמותם: התשובות לשאלות מאוד פשוטות ביהדות היו מגוכחות ומצחיקות. השאלות והתשובות פורסמו בתקשורת והוכיחו כי רוב נבחרי הציבור ובעיקר אלה שאינם דתיים אינם יודעים הרבה על ההסטוריה של עמנו. אוי לנו מהבושה.

הבעיה הזו קיימת גם אצל חלק מהדיפלומטים הישראלים שמייצגים אותנו בעולם.

כדאי לתת את הדעת לעשות סדנה לח"כים ולדיפלומטים שילמדו מושגי יסוד ביהדות: התנ"ך, התלמוד, חגי ישראל ומסורת ישראל. זה מאוד יועיל.

ההחלטה של ראש הממשלה עומדת בסתירה בולטת לתוכניתם של שרי חינוך לשעבר כמו ד"ר יולי תמיר ויוסי שריד. בתקופתם המגמה הייתה ללמד את "הנכבה" של הפלסטינאים ואפילו כתביו של הסופר הפלסטינאי הידוע לשמצה, מחמוד דרוויש.

שר החינוך גדעון סער גם הוא שם לו למטרה לחזק את הזהות של הנוער שלנו שיהיה גאה ביהדותו וההסטוריה שלו. תקצר היריעה מלפרט כאן כל השינויים החיוביים שהתרחשו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אחמדיניזאד אינו יודע קוראן וההסטוריה של איראן

אלי חזן

ליברמן אומר דברים נכונים והגיוניים

אריק זיו ויזר

השגריר באו"ם: הגיע הזמן לשנות כיוון

אריק זיו ויזר

חרדים מסוג אחר בנתניה

אריק זיו ויזר

למה ירושלים בירתנו?

2010 – שנה טובה לממשלת נתניהו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן