19 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

שדולת הגג המאוחדת של העולים בליכוד

בחודש האחרון החלה לפעול שדולת העלייה בליכוד. השדולה הוקמה בעצה אחת ע”י פעילי הליכוד המייצגים עולים ממדינות שונות – דוברי רוסית, צרפתית ואנגלית. מתקיימים מגעים עם נציגי העולים מאתיופיה ותפוצות אחרות על הצטרפותם ליוזמה. בין הפעילים המרכזיים מיכאל לוביקוב, הלן מזוז, ניתאי קימרון, ג’ונתן יבור, רו יגר אורנים, סוניה גראם, ג’סיקה כהן, בוריס אפליצ’וק, ילנה דימנט ועוד רבים וטובים.

 

“אנחנו מגדירים את התקופה בה עם ישראל נמצא בימים אלה כתקופת משבר של יהדות התפוצות. הקצנה של האנטישמיות, כולל במדינות שקודם היא פחות הורגשה בהן, וחוסר יציבות כלכלית גורם ליהודים רבים לעזוב את ביתם ולעבור ל…וכאן נשאלות שתי שאלות: האם הם ירצו לעלות לישראל? והאם מדינת ישראל ערוכה לקלוט אותם לא כפליטים אלא כאזרחים שישתלבו בחברה במהירות?” – אומר מיכאל לובוביקוב, יו”ר ליכוד-רוסיה ואחד מיוזמי השדולה. “לצערנו, יהודים רבים עדיין מעדיפים להחליף גלות אחת בשנייה ולא לעלות לישראל. זה מנציחאת הניתוק ביננו, ומחליש אותנו כאומה.”

השדולה רואה במודעות הציבור לנושא העלייה והקליטה אחד הגורמים החשובים להצלחתה. יונתן יאבור, נציג דוברי האנגלית, יזם יחד עם חבריו להנהלת הארגון TLV Internationals את אישור החוק לציון יום העלייה, שניסח והוביל ח”כ מיקי זוהר מהליכוד. “מדינת ישראל, שהוקמה כמפעל העלייה, וקולטת עלייה ברציפות לאורך כל שנות קיומה, תציין מעכשיו את היום הזה כהוקרה לחשיבות העלייה לחוסנה הלאומי והחברתי של ישראל. בנוסף, ציון יום העלייה מדגיש ומחזק את הקשר ההיסטורי בין עם ישראל לארץ ישראל, מה שחשוב במיוחד היום כשאנו מתמודדים עם מסע הדה-לגיטימציה נגד ישראל. ציונות, וציונות רוויזיוניסטית במיוחד היא ביטוי לרצון של עשרות של דורות של יהודים לחזור למולדתם, ולא לוותר על זכויותינו עליה.”

שדולת העלייה מגבשת הצעות מעשיות, שמועברות לחברי הכנסת של הליכוד, ולממשלה. “הליכוד כמפלגת השלטון מוביל את העשייה קליטת העלייה – שר העלייה והקליטה ויו”ר ועדת העלייה של הכנסת הם אנשי הליכוד ובעצמם עלו לישראל, ומכירים היטב את המצוקות והקשיים של ציבור העולים” – אומרת הלן מזוז, ראש שדולת העולים דוברי הצרפתית בכנסת וממובילי המטה הצרפתי בליכוד לצידו של ניתאי קימרון. “משרד העלייה והקליטה עושה מאמצים רבים לשפר את מערך הקליטה, ואנחנו מצדנו עוקבים אחרי השפעתם על העולים ומנסים לזהות מה ניתן לשפר עוד, ובאיזו דרך.”

בימים אלה השדולה מגבשת מספר הצעות מעשיות בתחומי רווחה, תעסוקה, חינוך ואחרים, שיוגשו לטיפול בכנסת ובממשלה. השדולה מקיימת קשר ישיר עם קהילות יהודיות בעולם ומקבלת מהן שאלות ובקשות לסיוע, ממידע כללי ועד לליווי של משפחות העולים בתהליך העלייה והקליטה. חברי השדולה מאמנים שהליכוד מהווה מפלגת בית אמיתית לעולים מכל התפוצות, חדשים וותיקים כאחד, וקוראת לכל מי שנושא העלייה חשוב לו – לבוא ולהשתתף בעבודתה. חג שמח ומועדים לשמחה לכל עם ישראל!

https://www.facebook.com/likoudolim/

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לחמשת המ”מים של ז’בוטינסקי תוסיף מ’ אחד – מאיפה ?

אריק זיו ויזר

התחממות ביחסי הליכוד-הונגריה

אריק זיו ויזר

למחוק את המתפקדים כפולים

אריק זיו ויזר

תנו לי מנהיגות צעירה

אלי חזן

דרמה בפריימריס במחוז ירושלים

אריק זיו ויזר

השר אלי כהן – כשרפורמה היא לא מילה גסה

דילוג לתוכן