34.1 C
תל אביב
23 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

שגרירות ארה”ב בירושלים?

האם אנו צפויים במהרה בימינו להעברת השגרירות לירושלים, עוד חזון למועד, המבנה המוצע טרם נבנה או שופץ, המעבר לכשייושם הנו אבן הבוחן של הנשיא הנבחר של ארה”ב דונאלד טראמפ ונחישותו.

מה היא תפישת העולם של טראמפ, האם נפתח עידן חדש שלאחר תקופת אובמה ושיפור תדמיתה השקוע של המדינה אשר לכל הדעות המובילה, האם שגיאות קודמיו לא יחזרו על עצמם ותשוקם הרתעתה של ארה”ב כלפי איומים, האם מדיניותו תסתייג מהתנהלות מחלקת המדינה והאו”מ.
בדצמבר 1949 ראש הממשלה דאז דוד בן גוריון הכריז על ירושלים כבירת ישראל ולא היסס להעביר את משרדי הממשלה ובנית הכנסת לירושלים, למרות הלחצים אשר הופנו כלפיו על ידי ארה”ב ויתר מדינות העולם ולמרות התנגדותם של חיים ויצמן הנשיא הראשון בישראל ושר החוץ משה שרת שחששו מהשלכות חמורות. הלחץ על בן גוריון להימנע מבניה הובילה להגברת הבניה עד לקו הירוק.
בעת כהונתו של קלינטון כנשיא ארה”ב 1995 נחקק על ידי הקונגרס של ארה”ב כי יש להכיר בירושלים כבירת מדינת ישראל, ושגרירות ארצות הברית בישראל תועבר לירושלים לא יאוחר מסוף מאי 1999 .
דחית יישום ההחלטה נובע עקב הסעיף המאפשר דחית מימושו של החוק על ידי הנשיא בחצי שנה בכל פעם.
ביולי 1999 דרש אהוד ברק אשר עמד ברשות הממשלה בישראל מידידי ישראל בסנאט (ציטוט) להימנע מהגשת מהדורה שנייה של החוק – שזכתה לתמיכת 84 סנטורים – השוללת את האפשרות לדחיית מימושו, ומנכה 100 מיליון דולרים מתקציב מחלקת המדינה אם לא תיישם את החוק. ברק טען שאין להקריב את תהליך השלום על מזבח ירושלים.
פעילותו של ברק בסנאט והוויתורים חסרי התקדים ומרחיקי הלכת שהציע לערפאת תהליך השלום רחוק והטרור באיבו.
ב- 2011 הזהירה מחלקת המדינה את הנשיא אובמה מהטלת וטו על החלטת מועצת הביטחון שגינתה את ההתנחלויות מהחשש לשפיכות דמים. למרות זאת הוטל הוטו ונמנעה הקצנה נוספת של ציפיות הפלשתינים.

להעברת השגרירות תמיכה נרחבת של הקונגרס והבוחרים בארה”ב וחבל שבגיבוי ראשי ממשלה בישראל בשם הביטחון הושעתה העברה.
אין לתהליך השלום בהעברת השגרירות פגיעה כל שהיא, מאחר ומיקומה יהיה במערבה של ירושלים, וכניעה או דחיה במימוש חוק הקונגרס יקצין את עמדת הפלשתינים שגם כך אינו מתון “בעזרתם האדיבה” של חברי הכנסת שברשימה המאוחדת.

גם תקופת מזכיר המדינה האמריקאי ג’ון קארי חולפת, לא אחת סילף את המציאות וטשטש נתונים דמוגרפיים בלא בדיקה והתנהל בחוסר אובייקטיביות מוחלטת ועצימת עיניים למציאות, ובאשר להחלטת האו”ם אל אי חוקיות ההתנחלויות, האם ציפה איש כי נמר יחליף חברבורותיו? חוסן אובמה ארב לרגע זה ואיש בל יתפלא ולא רק הוא, האם הי מי זוכר מתי רוסיה ופוטין הטילו ווטו על החלטות אשר נגזרו באו”ם נגד ישראל, שיקום.

אין לדחוק בטראמפ בטרם עת ברם, להציב את ירושלים בראש סדר העדיפויות כדוגמת בן גוריון בבניה ונחישות במאבק על שלמותה ובירתה הנצחית של מדינת היהודים, זו הדרך לחיזוק ירושלים ולהרתעת אויבי המדינה מפנים ומחוץ.

אביגדור



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מסיבת הפרידה מהמעינות

אריק זיו ויזר

שמאלנים חמומי מוח ניסו לפוצץ כנס במכון ז’בוטינסקי

אריק זיו ויזר

מתגעגעים לפוגלים ?

אריק זיו ויזר

תגובת ציפי לבני להדלפות אלג’זירה – קדימה היא מפלגת שמאל!

אריק זיו ויזר

החברים הנאצים של תמר זנדברג?

אלי חזן

ינקי מכוון לכנסת

אריק זיו
דילוג לתוכן