19.1 C
תל אביב
19 באפריל 2024
ליכודניק
הכנסת

רובי ריבלין בעצרת זכרון ב”חורבה”

יו”ר הכנסת היה אורח הכבוד בבית הכנסת החורבה בעיר העתיקה בעצרת לזכר ש”ז צורף, “גואל” החורבה

 יושב ראש הכנסת, ראובן (רובי) ריבלין, היה השבוע אורח הכבוד בעצרת מיוחדת והסטורית שהתקיימה בבית הכנסת “החורבה” בעיר העתיקה בירושלים. בני משפחות סלומון ומנדלבאום הידועות, שאבותיהם היו ממקימי השכונות שמחוץ לחומות, העלו בטקס מיוחד את זכרו של שלמה זלמן (רש”ז) צורף, במלאת 159 לפטירתו. רש”ז היה מי שהצליח להשיג מהשלטונות אישור לבנייתו המחודשת במאה ה- 18 של בית הכנסת החורבה (שנקרא אז “חצר האשכנזים”). הערבים שמרו לו טינה על כך ובוקר אחד רצחו אותו בדרכו לתפילת ותיקין. רש”ז נחשב לחלל הטרור הראשון בארץ. 

ריבלין אמר בדבריו, כי השנה הזו תיזכר בדברי  ירושלים כשנת מפנה בכל הנוגע לבניינה של העיר, בזכות חנוכתו של בית הכנסת המפואר “החורבה”, וכן הקמתן מחדש של מצבות משפחת צורף על הר הזיתים. ,”קשר שלנו לירושלים איננו מצוי בדעיכה חלילה אלא בפריחה. לצד הבניה בכל רחבי הארץ שתשוב ותתחדש בקרוב, גם ירולשים זוכה ותזכה לתנופה, לפריחה ולשגשוג””, אמר ריבלין. במעמד המרגש דיברו גם רב ביה”כ הרב שמחה קוק וכן ד”ר שמחה מנדלבאום, ממשפחתו של ש”ז צורף. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ב-1 בספטמבר נבנה את כל הכיתות בשומרון ששר הבטחון לא מאשר, ואיתנו עשרות ח”כים”

אריק זיו ויזר

יקיר העיר חצור – ח”כ ציון פיניאן

אריק זיו ויזר

דרמת גמליאל נגד רגב

אריק זיו ויזר

רוצים שוויון ? לוין ייתן לכם שוויון אצל המבקר

אריק זיו ויזר

ליכודניק בוחן את האתגר הלאומי של הכנסת

אריק זיו ויזר

דברי יו”ר הכנסת, ראובן ריבלין, במליאה לזכרו של רבין ז”ל

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן