26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
בארץ

“ראש המנהלים” הוא זאב ז’בוטינסקי

המשנה לראש הממשלה סילבן שלום ביקר ב”בית אבא”

“היתכן – צמד המלים ‘מדינת ישראל’ מופיע כבר ב-1934? – סמל המנורה 14 שנה לפני קום המדינה?”…  את הפליאה הזאת הביע המשנה לראש הממשלה, השר לפיתוח הנגב והגליל סילבן שלום, בביקורו ב”בית אבא” ברמת-גן, שהוא הארכיון והמוזיאון לזכרו של ד”ר אב”א אחימאיר ז”ל.

השר שלום ניצב אל מול המוצג “לוחות הברזל לקרן תל-חי”, פאריז, יולי 1934, המראה את ארץ-ישראל השלמה, משתי גדות הירדן ועליה מודפסות המלים: “מדינת ישראל”.

על הכרזה נדפסו גם המלים “נרשם אב”א אחימאיר” ומופיעה עליה חתימתו המקורית של זאב ז’בוטינסקי, אשר הוסיף בכתב ידו:  “ראש המנהלים”. באותה עת היה אחימאיר אסור בכלא המרכזי בירושלים על הנהגת אירגון מחתרתי אנטי-בריטי.

האחים יעקב ויוסי אחימאיר סיפרו לשר שלום ארוכות על אביהם ומורשתו. כאיש תקשורת בעברו התרגש סילבן שלום למראה עיתונים ישנים כמו “דאר היום” ו”המשקיף”. לבסוף כתב בספר האורחים:

“התקומה והתחיה של העם היהודי בארצו התרחשה הודות לאנשים בשיעור קומתו של אב”א אחימאיר, הוגה-דעות, עיתונאי ופובליציסט, פורץ דרך החשיבה של העם היהודי והמחנה הלאומי. שמחתי לראות שהשם מדינת ישראל, כמו גם המנורה, הופיעו בכרזה של הצה”ר כבר ב-1934. בהצלחה בהמשך”.

 

חברים המבקשים לבקר באתר המורשת “בית אבא” ברמת גן, מתבקשים לתאם מועד הביקור מראש בטלפון: 03-7517063.הביקור כולל: הרצאה, הקרנת סרט, דיון וכיבוד קל.

“בית אבא” פתוח לביקורי קהל, בעיקר קבוצות, על פי תאום מראש הטלפון 03-7517063, וכן דרך אתר האינטרנט: www.beitaba.com

 

בתמונה: השר שלום ב”בית אבא” ברמת גן, עם מדי אלוני, יוסי אחימאיר ויעקב אחימאיר (מימין – מצלם).



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

יצא לאור ספרה של אסתר שושנה לזרוביץ

אריק זיו ויזר

בעקבות מועמדות מנדלבליט – תגובות נזעמות בימין

אריק זיו ויזר

השרים יעלון ואהרונוביץ: החקלאות וההתיישבות בגליל הן לא רק כרמים ומטעים אלא גם נכס אסטרטגי – וצריך להגן עליו

אריק זיו ויזר

השרה לבנת קיבלה בברכה את ההחלטה להכשיר את הבנייה בשכונת היובל בעלי

אריק זיו ויזר

סקר הכל דיבורים 7.10.2010

אריק זיו ויזר

תנופה עצורה – סיפורו של מפונה מגוש קטיף

אלי חזן
דילוג לתוכן