25.1 C
תל אביב
18 באפריל 2024
ליכודניק
תקשורת

ראשי המתנחלים: לא עת לחגוג, נבנה בלי להתריס

הנהגת יש”ע התכנסה בגוש עציון סמוך למגרש שבו היה אמור להקים יו”ר הקואליציה את ביתו. על ההקפאה אמר ח”כ אלקין כי זו “מציאות שתסתיים הלילה. החיים יחזרו להיות נורמליים”. נתניהו למתנחלים: גלו איפוק ואחריות, היום ובהמשך הדרך

פחות מחצי יממה לפני שתוקפו של צו הקפאת הבנייה יפוג, התכנסה הבוקר (יום א’) הנהגת המתנחלים בסוכתו של יו”ר הקואליציה, ח”כ זאב אלקין מהליכוד, סמוך לביתו בכפר-אלדד שבגוש-עציון. למרות הציפייה בקרב המתנחלים לשוב ולבנות ועל-רקע המתח המדיני הגובר ומסע הלחצים על ראש-הממשלה, בנימין נתניהו, להאריך את משך איסור הבנייה – הצהירו ראשי יש”ע באיפוק על כוונתם לחתום על אישורי בנייה חדשים – כבר מהלילה.

 

במקביל, פנה אליהם נתניהו, ביקש מהמתנחלים להימנע מחגיגות שעשויות להבעיר את השטח, ורמז כי ההקפאה עשויה להימשך. ראש מערך ההסברה, ניר חפץ, אמר כי “ראש הממשלה קרא למתיישבים ביהודה ושומרון, ולכל הגורמים הפוליטיים, לגלות איפוק ואחריות היום ובהמשך הדרך – בדיוק כפי שגילו איפוק ואחריות במשך כל עשרת חודשי השעיית הבנייה החדשה”.

 

בכנס השתתפו, בין היתר, ראשי מועצות בגדה, יו”ר ומנכ”ל מועצת יש”ע, וח”כ אריה אלדד מהאיחוד הלאומי, יו”ר שדולת ארץ-ישראל בכנסת. ליד הסוכה התנוסס שלט שעליו נכתב: “כאן גרים בהקפאה בני משפחת אלקין”, במגרש שרכש במקום הח”כ שבשל ההחלטה על איסור הבנייה לא היה יכול להתחיל את הקמת בית הקבע שלו במקום בעשרת החודשים שחלפו.

 

“אנו מתכנסים כאן גם לרגל חג הסוכות וגם לדיון בסיום ההקפאה”, אמר אלקין בפתח דבריו. “זהו מקום התכנסות סמלי, באחד היישובים המוקפאים. בכפר-אלדד ישנם אנשים שבמשך 20 שנה מתגוררים בקרוואנים ואינם יכולים לבנות את בתיהם. מציאות זו הולכת להסתיים הלילה, והחיים ביהודה ושומרון יחזרו להיות נורמליים”.

 

אלקין הצהיר כי “מאבק זה עדיין לא תם, שכן כפר-אלדד הוא דוגמה ליישוב שכדי לסיים באמת את ההקפאה בו, נדרשת חתימה של שר הביטחון”.

 

ח”כ אלדד אמר כי “אנו כאן כדי להזכיר שסוכות נמשך רק שבעה ימים, ואחר כך חוזרים לבנות מבני קבע – בדיוק כפי שצריך להיות. בעניין זה, אין מה שמזכיר את הערבים יותר מיהודים, שבונים בארץ-ישראל ומעבירים את המסר שהיא שלנו”.

 

יו”ר מועצת יש”ע, דני דיין, ביקש לחזק את ראש-הממשלה על דבריו שלפיהם לא יסכים להאריך את הקפאת הבנייה מעבר למועד שנקבע מראש. “היום נגמרים עשרה חודשים מבוזבזים ומיותרים שגרמו סבל לרבים מהמתיישבים. מי שחשב כי העולם יוקיר לו תודה על כך שהקפיא את חייהם של המתיישבים ביהודה ושומרון רואה כעת את לחצינו. ויתור גורר ויתור ומחווה גוררת מחווה. לא רק שלא התקדמנו, אלא שאנו הולכים אחורה. לכן, טוב עושה ראש-הממשלה כשהוא דוחה דרישות אלו”.

 

דיין הביע תקווה כי “דחיית הלחצים תלווה בבנייה מחודשת בכל יהודה ושומרון ובמכרזים, כדי שההקפאה תוסר גם בפועל”. עם זאת, הוא הדגיש את הצורך לשמור על איפוק. “זו לא עת לחגיגות. אנו נחזור לבנות, לא בהתרסה, אלא מכוון שזה התפקיד שלקחנו על עצמנו לפני 40 שנים: ליישב את ארץ-ישראל בכל חלקיה”.

 

חידוש הבנייה – “מהלך מתגלגל”

 

מי שהבהיר כי החל ממחר תשוב המציאות בשטח שעליו הוא אחראי למציאות שהייתה טרם ההחלטה על ההקפאה הוא ראש המועצה האזורית גוש-עציון, שאול גולדשטיין. “אנו חוזרים לבנות באופן נורמלי. כמו שבכל מקום אחר בעולם לא יעלה על הדעת שיהודי שרכש שטח והציג את כל האישורים המתבקשים על-פי חוק לא יוכל לבנות בשטחו”.

 

עם זאת, ציין גולדשטיין כי הבנייה תחודש באופן הדרגתי. “יש אנשים שחתמו כבר על חוזה עם קבלן ויש שלא. לכן אנו נראה את הבנייה כמהלך מתגלגל ולא נעשה זאת באופן מיידי. אנו מבינים את הלחץ שנתניהו נתון לו, אך כל ההקפאה הזו לא השיגה דבר. אין שום סיבה להפסיק לבנות במהלך במשא-ומתן עם הפלסטינים”.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הרפורמה הצרכנית של שר התקשורת משה כחלון

חמשת האתגרים של נתניהו

אריק זיו ויזר

ניסיון להתנקש בחייו של חבר הפרלמנט סאמי ג’ומייל

אריק זיו ויזר

הפגישה הסודית בין שר האוצר לפיד למיליארדר אדלסון

כחלון : “על הציבור להיזהר מהצעות של חברות הסלולר”

אריק זיו ויזר

חברת מועצה הראשונה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן