20.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

קריאה לשילוב נשים בממשלה החדשה המתגבשת /מאת: איילת גלילי

השבוע צוין כבכל שנה יום האישה הבינלאומי ובכנסת ציינו את האירוע בהשתתפות חברות כנסות, נשות ציבור ונשות עסקים. ניתן לומר בגאווה כי לכנסת ה-18 יש כבר הישג עוד בטרם החלה לכהן: לראשונה בתולדות הכנסת מכהנות 21 נשים כחברות כנסת. זהו המספר הגדול ביותר של נשים שנבחרו לכנסת מאז קום המדינה.
זהו צעד גדול בפוליטיקה הישראלית וצעד גדול לחברה הישראלית, בה נשים מהוות למעלה
מ-% 50 מהאוכלוסייה, אך הדרך עדיין ארוכה. מדינת ישראל עדיין מפגרת אחרי המדינות המערביות. העובדה שמדינת ישראל הייתה בין המדינות החלוצות בהן כיהנה בעבר ראש ממשלה, עדיין לא מצביע על ייצוג הולם לנשים ברשות המבצעת.

בספרה נשים בישראל, בין תיאוריה למציאות 2007, מגלה טל תמיר, חברת שדולת הנשים, כי חלקן של נשים בממשלת ישראל הראשונה נאמד ב-8%. ייצוג הנשים בממשלות: 5, 10, 15 ו-20 נע בין 3% ל-7%. עשר נשים בלבד כיהנו בתפקיד שרות בישראל מראשית הקמתה ועד היום: גולדה מאיר, שושנה ארבלי-אלמוזלינו, שולמית אלוני, שרה דורון, אורה נמיר, לימור לבנת, דליה איציק, יעל (יולי) תמיר, ציפי לבני ויהודית נאות (אחדות מהן כיהנו בכמה ממשלות). שיעור הנשים בממשלה היוצאת היה נמוך כמעט פי שניים משיעורן בממשלה הקודמת (הממשלה ה-30) וכיהנו בה שלוש נשים (ציפי ליבני, רוחמה אברהם ויולי תמיר) .

הליכוד יכול לרשום לעצמו הישג , חמש נשים נכנסו לכנסת מטעם הליכוד, (לאה נס, לימור ליבנת, ציפי חוטבלי, גילה גמליאל ומירי רגב) חלקן אף לא נזקקו לשריון ואישה אחת אף הצליחה להיכנס לעשירייה הראשונה ללא שריון או אפליה מתקנת, במערכת בחירות עמוסה וקצרה במיוחד. ניתן לומר על כולן כי הן בעלות ניסיון והשכלה וכי ביכולתן לתרום תרומה רבה לממשלה בראשות הליכוד. צירופן של הנשים כחלק אינטגראלי ממקבלי ההחלטות בראשות המבצעת במקרה זה תענה גם על רצון הבוחר , שהביע אמון בייצוגן של הנשים ברשות המחוקקת והמבצעת.

בשם הנשים הפעילות, חברות ארגוני הנשים והנשים בכלל אני קוראת לתת ייצוג הולם לנשים בממשלה החדשה שתקום באופן שיתאם ככל האפשר את אחוז הייצוג שלהן בכנסת וישרת את מדינת ישראל, שהנשים כאמור מייצגות למעלה מ- 50% מהאוכלוסייה שלה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ח”כ אלקין:”גברת “פוליטיקה אחרת” ומפלגתה פוגעים באינטרסים הישראלים.

אריק זיו ויזר

החוק הביומטרי

אריק זיו ויזר

מפגש אושפיזין אצל עוזי דיין

אריק זיו ויזר

מזל טוב לחברנו, רפאל טרבלסי ליום הולדתו

אריק זיו ויזר

השר מיכאל איתן בסניף הליכוד בכפר סבא

אריק זיו ויזר

ח”כ אופיר אקוניס לפלשתינים:”אל תאיימו עלינו, כי תוכו שוק על ירך!”

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן