32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ח"כ איוב קרא סגן השר

איוב קרא, על קוצים וקיצונים

 

השבוע האחרון היה בסימן השאלה "האם באמת שבר הליכוד ימינה?". בעיתונות, התשובה הייתה ברורה, או ליתר דיוק כלל לא הייתה שאלה. במרבית כלי התקשורת מוסגרו תוצאות הפריימריז בליכוד בסימן שבירת הליכוד ימינה. סגן השר איוב קרא מבקש לבחון זאת ברצינות, "האם באמת שבר הליכוד ימינה?", שואל קרא, "תלוי איזה עיתון אתה קורא", טוען סגן השר

 

 

אם חוצן היה פותח בים שלישי האחרון עיתון או טלוויזיה ונחשף לסיקור התקשורתי של תוצאות הפריימריס בליכוד, הוא וודאי היה חושב שביום שני בערב קמו לתחייה מוסוליני, פינושה, פראנקו וסטאלין, חברו יחדיו ונעמדו שלובי ידיים על הבמה בגני התערוכה, כשבנימין נתניהו מכריז עליהם כנציגי הליכוד החדשים לכנסת.

 

הכותרות זעקו חמס: "רשימה קיצונית!" "הליכוד שבר ימינה!" "ההקצנה בליכוד!".

 

כמובן שלא כולם חטאו בריקוד הקטסטרופה הזה. היו גם גופי תקשורת אחראיים ומאוזנים. אבל אני לא יכול שלא לתפוש את הראש בתסכול בכל פעם שאני נתקל בחד צדדיות המבזה בה נגועים כמה אמצעי תקשורת מרכזיים במדינת ישראל.

בשנות השבעים והשמונים השקיעו כל מנהיגי ישראל, מימין ומשמאל, משאבים אדירים על מנת לחסל את הארכי- מחבל האכזר, ייאסר ערפאת. ואז…לפתע בתחילת שנות התשעים החליטו פרס,רבין, ביילין ושות', שייאסר ערפאת, בן המוות, הפך ברגע אחד למנהיג דגול, נאור, חנון ורחום, פרטנר חם ורגיש לשלום אמת. הם סיפקו לו רובים, מקלעים כבדים, משוריינים ומסוק מפנק.

אם זו לא הקצנה שמאלה, אז אני לא יודע הקצנה מהי.

 

אבל בעולם ההגדרות המעוות של חלק מאמצעי התקשורת, אם פוליטיקאי ישראלי קם לו ביום חשוך אחד ומשנה לפתע לחלוטין את כל הקונספציה המדינית והביטחונית של חמישים שנות קיומה של מדינת ישראל במזרח התיכון, הוא לא "שובר חזק שמאלה" אלה הוא הופך להיות "איש של שלום".

 

אם פוליטיקאי מחליט פתאום לעשות על גבינו מהלכים מטורפים ומפקיר את אזרחי מדינת ישראל להתפוצץ באוטובוסים ובכניסה למועדונים…הוא לא "מקצין", חלילה….הוא מתרכך. הוא מתעדן. הוא מחכים.הוא הופך להיות איש אמיץ שמוכן לקבל החלטות והכרעות קשות ולשלם בחיי אלפי אזרחים למען שלום אמת.

 

אבל אם כמה חברי כנסת מעיזים ,רחמנה לצלן, להישיר מבט למצלמה ולהצהיר בגאווה שהם מאמינים בדרך ובערכים עליהם מושתתת תנועת הליכוד מיומה הראשון, אז הליכוד מוכרז פתאום כתנועה ש"מקצינה" ו "שוברת חזק ימינה".

 

חברי הכנסת החדשים ברשימת הליכוד לא שונים בתפיסת עולמם מאלה שהיו בכנסת הנוכחית. מה שמיוחד ברשימת הליכוד החדשה לכנסת הוא שיש בה היום יותר "דוברי אמת" מאשר היו בה בעבר.

 

והאמת היא אחת:

 

המאבק בננו לבין הערבים אינו מאבק על נדל"ן. המאבק בננו לבין הערבים מושתת על התפיסה ערבית לפיה לא יכולה להתקיים ישות יהודית במזרח התיכון, אפילו יהיו גבולותיה מגרש הכדורגל החדש של פתח תקווה. אין כרגע על מה לדבר איתם. נקודה.

 

ואיזה מנהיג שמאלני לא ניסה?מי מהם לא זכה לבזות את עצמו ולהתרפס בפני המרים שבאויבנו? מי לא אמר "גשם" כשירקו בפניו פעם אחר פעם? מי לא כרע בפניהם ברך והציע להם את ארצנו, כמו נסיך המניח בפני סינדרלה את נעל הזכוכית שלה?

 

פרס, רבין, ברק, אולמרט,ציפי, כולם הסכימו כבר מזמן לתת הכל וקיבלו בתמורה רק עוד גופות של אזרחים ישראלים.

 

לכן, מבחינה פרקטית, בפועל,במישור מציאות, אין שום הבדל בין איוב קרא "הימני הקיצוני" לבין שלי יחימוביץ' "אשת השלום". אין גם שום הבדל בין מיכאל איתן לבין דני דנון. אין הבדל בין דן מרידור למשה פייגלין. כי אף אחד מהם, לא משנה עם איזה מהערבים ישב לדבר, לא משנה על מה ידבר ומה ייתן, אף אחד מהם לא יכול לגרום למצבינו להשתנות. אף אחד מהם לא יכול לשכנע את אויבנו הערבים אפילו להכיר בקיומנו, לא כל שכן לוותר על"זכות השיבה" ולחיות איתנו בשלום.

 

לצערי, זה לא מפריע לכל השמאלנים להמשיך ולנהל עם עצמם משאים ומתנים רוויי יצרים. אחד אומר שייתן 67, השני ייתן תיקוני גבול וגושי התיישבות, השלישי ייתן את ירושלים. אבל כל גנבי הדעת האלה יודעים שבצד השני אין מי שייקח פחות מכל ארץ ישראל כולה. כל אלה יודעים שהם משחקים פינג פונג עם עצמם בלבד. הם ממשיכים לעשות זאת על פי התפיסה של"נגעת-נסעת". הם יודעים שהם תקועים היסטורית במשבצת של "אנשי שלום" או של "מתונים" והם מבינים שאם יודו שהאידיאולוגיה הזאת פשטה את הרגל, תעלם באותו הרגע המשבצת הפוליטית עליה הם עומדים ואיתה תעלם זכות הקיום הפוליטית שלהם.

 

לעומתם, רשימת הליכוד החדשה מורכבת היום מנבחרי ציבור ערכיים שלא מוכנים לבסס את זכות קיומם הפוליטית על המשבצת של מכירת אשליות של שלום לעם ישראל. נבחרת הליכוד החדשה מבינה שכל עוד הערבים רואים במלחמה איתנו טעם יחיד לחייהם, עלינו להתמקד בחיזוק שני הכוחות שיש בידינו על מנת לנצח אותם: צה"ל וההתיישבות.

 

אז האם זה אומר ש"הליכוד שבר חזק ימינה"?

 

תלוי איזה עיתון אתה קורא.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

קרא: "סיוע למורדים בסוריה, אינטרס ישראלי"

אלי חזן

להכשיר את המאחזים לפי תקדים שהאבאדין

אריק זיו ויזר

רווחה אקטיבית

אלי חזן

חמאס עונה לפרס: "תסתלקו – ויהיה שלום", קרא מגיב

אלי חזן

רווחה אקטיבית

אלי חזן

קרא: "שחק ז"ל איש של אמת, מלח הארץ"

אלי חזן
דילוג לתוכן