23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
סניפי הליכוד

צעירים לנתניהו: שינוי החוקה יביא אסון על הליכוד!

פעילים מרכזיים בצעירי הליכוד בפניה לראש הממשלה בבקשה שלא לאפשר לאלפי חברי קדימה לחזור לליכוד.

24.2.10, י' אדר התשע

לכבוד

מר בנימין נתניהו

יו"ר תנועת הליכוד

ראש ממשלת ישראל

 

מכובדנו,

בשבוע הבא יתכנס מרכז הליכוד להצבעה על שינוי חוקת התנועה, אשר יאפשר את דחיית קיום הבחירות לוועידה הקרובה.

כצעירים הרואים עצמם כחלק מתנועת הליכוד עוד שנים רבות, ברצוננו להביע בפניך את התנגדותנו הנחרצת והבלתי מתפשרת למהלך אותו הינך מוביל, ואשר יוביל לדעתנו לתוצאות הרות אסון למפלגת הליכוד.

ראשית, לאחרונה קבע בית המשפט המחוזי כי על תנועת הליכוד לקיים את הבחירות לוועידה בתוך ארבעה חודשים. אנו סבורים שהניסיון לשינוי החוקה בתגובה או בסמוך להחלטה זו יוצר מצג של תנועה המתנהלת ללא מנהל תקין, שבה איש הישר בעיניו יעשה, ושינויי חוקה מתבצעים בה בהליך מזורז רק כל אימת שהדבר נדרש לצורך קידום אינטרסים של קברניטיה. בעניין זה נזכיר, כי על סדר יומה של ועידת הליכוד ומרכז הליכוד הנוכחיים מונחת שורה ארוכה של הצעות לתיקון חוקת התנועה, שפורסמה לפני מספר רב של שנים בחוברת עבת כרס, ואשר משום מה טרם הובאה לדיון כלשהו. ברי, כי אי הבאת הצעות רבות אלה להכרעת הגופים הרלבנטיים מזה שנים כה רבות אינה מתיישבת עם הניסיון לשנות את חוקת התנועה בסוגיית מועד קיום הוועידה בהליך של מספר שבועות בלבד, וכי בסתירה זו יש להצביע כשלעצמה על חוסר התקינות של המהלך הנוכחי.

יתרה מכך, יתכן והניסיון האמור לשנות את חוקת התנועה אף עלול להציג את תנועתנו כתנועה שאינה מכבדת את החלטות בית המשפט ואשר מבקשת לעקוף אותן כל אימת שאלה אינן נושאות חן בעיניה. דבר מעין זה הדעת אינה סובלת, קל וחומר בתנועה שמייסדה מנחם בגין ז"ל חרת על דגלה את עיקרון "עליונות המשפט".

כמו כן עולה בליבנו חשש (שאף מקנן בליבם של רבים מחברי התנועה), שהתוצאה הבלתי נמנעת של המהלך לשינוי החוקה ודחיית הבחירות לוועידה, היא כניסתם ההמונית של קבוצות אינטרסים זרות לליכוד, אשר אינן מייצגות את ציבור בוחריו ואשר ספק רב אם יצביעו עבורו בבחירות הקרובות. הצטרפות המונית כזאת לליכוד, במה שמכונה "מפקד ארגזים", היא תופעה שכולנו ייחלנו לכך שעברה ממחוזותינו ולא תשוב עוד. איננו חפצים בתנועה שחלק הארי של חבריה התפקד לשורותיה רק על מנת לקדם אינטרסים אישיים כלשהם ו/או אינטרסים פוליטיים צרים המנוגדים לעמדות התנועה.

זאת ועוד: דחיית הבחירות לוועידה ומתן ארכה של חודשים רבים להצטרפות לליכוד תאפשר, בין היתר, לחברי מפלגות אחרות ובפרט חברי מפלגות אשר היו בעבר חברי הליכוד (בדגש על מפלגת העריקים "קדימה") לחזור לליכוד ולהשתתף בבחירות לוועידה, תוך שהם מקבלים מעמד דומה ואף שווה לחבר ליכוד אשר נשאר בליכוד בשנים האחרונות ולא עבר ולא ערק לתנועה אחרת.

אנו מאמינים שמהלכים כאלו אינם תואמים את ערכי תנועת הליכוד, ששורשיה הליברליים נטועים בכתביו של זאב ז'בוטינסקי, בנאומיו של מנחם בגין ובמשנתו של כבודו, ראש ממשלת ישראל. אנו עותרים אליך היום בשמנו ובשם חברים רבים אשר מקווים שתשקול בכובד ראש את משיכת ההצעה לשינוי החוקה, וקיום הבחירות לוועידה הקרובה במועדן.

בברכה,

משה איפרגן

אלון מגן

ליאור חיימוביץ'

יוני גולדבלט

יניב רג'יניאנו

איתי חיים

יוסי לבקוביץ'

מקבוצת "ליכוד1"

אדי יאיר פריימן

אריאל מורלי

דוד שאין

ג'ניה פרומין

מירי גפן

צביקה אינבינדר

עמית נהור

מתנועת "לביא"

אביעד נטוביץ

מהפורום לדמוקרטיה וצדק בליכוד

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

סיעת הליכוד ברעננה למען תושבי העיר

אלי חזן

תגובת דני דנון, יו"ר הליכוד העולמי, לאירועים בעכו:

אריק זיו ויזר

שבתאי צור קורא לאשקלונים להתלכד תחת מנהיגותו מאת:אלי ונונו

אריק זיו ויזר

האם הליכוד חוזר לשלטון?/אורי בורובסקי יועץ רוה"מ לענייני ערבים (לשעבר)

אריק זיו ויזר

מר זיו היקר, מותר לבקר ואסור להכפיש – נחום זלצר -רמת הגולן – טוקבק שהוקפץ

אריק זיו ויזר

שלום לך מר נתניהו, חג שמח וגמר חתימה טובה.

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן