26.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
פריימריז 2012

ציון פיניאן – מנהיג חברתי

עם פרישת השר כחלון מהחיים הפוליטיים, גברו הקולות על העדר מנהיגות חברתית בליכוד ורבות דובר על העדרה של מנהיגות מזרחית. אולם, המציאות היא שהמחנה הלאומי משופע במנהיגים חברתיית מזרחיים, ואחד מהם הוא חבר הכנסת ציון פיניאן.  

 

ציון פיניאן נולד במרוקו ב- 1951, ילד שביעי מתוך 13 אחים, משפחה ברוכת ילדים שעלתה ארצה כשהיה בן 5.

 

הסבל, המצוקה וקשיי החיים מעולם לא היו זרים לפיניאן, שבגיל 3 חלה במחלת הפוליו. כשעלתה משפחת פיניאן ארצה, נשלחה ישירות למעברת “מינסי” שבמגידו ושם התגוררה המשפחה. שנתיים שהתה המשפחה במעברה וידעה טרגדיה נוראית – שתיים מאחיותיו של ציון פיניאן נשרפו למוות, כאשר אוהל המשפחה עלה באש.

 

מספר ימים לאחר הטרגדיה הועברה המשפחה למעברה בטבריה, שם קבעה מושבה קבע עד היום, בשכונה ד’. 

 

בשנים קשות אלו, ובצל הטרגדיות האישיות והמשפחתיות החל ציון פיניאן לגבש את תפיסתו החברתית – לעולם לא להיכנע למצוקה ותמיד להיאבק בקושי.

 

ביטוי ציבורי ראשון לכך ניתן עם החלטת ממשלת בגין על הקמת פרויקט שיקום שכונות בשכונה ד’ בטבריה. אז נבחר ציון פיניאן ,ליו”ר וועד שכונה ד’ טבריה והחל בפעילותו החברתית הענפה. 

 

בגיל 35 הרחיב פיניאן את פעילותו החברתי והתמנה לממונה על שיקום שכונות בטבריה, ולאחר מכן על כל איזור הצפון. בתפקידו כממונה על השיקום בצפון, זכה פיניאן לשבחים רבים, על פעילותו הענפה לשיקומן של שכונות רבות בצפון במסגרת פרויקט השיקום.

 

ציון פיניאן, מנהיג חברתי שצמח מלמטה – משכונה ד’ לטבריה העיר ומשם למחוז הצפון כולו.

 

בשנת 1989 הבין פיניאן שכדי להשפיע באמת על תיקון עוולות ושיקום השכבות החלשות, יש להיכנס לחיים הפוליטיים. לכן, החליט להתמודד בבחירות המוניציפאליות בטבריה ונבחר לסגן ומ”מ ראש העיר בטבריה, תפקיד אותו מילא במסירות במשך 20 שנים.

 

כיאה למנהיג חברתי שכמותו, שאף פיניאן לפעול למען המטרות החברתיות שבוערות בו משחר ילדותו. לפיכך, התפקידים שמילא בעירית טבריה היו חברתיים כולם – ובהם ממונה על שיקום שכונות ועל האגף לשירותים חברתיים.

 

בשנת 2009 ביקש להרחיב את פעילותו החברתית לפוליטיקה הארצית ונבחר לראשונה לכנסת ישראל, ולמרכז הקואליציה בוועדת הכספים. על עבודתו בוועדה, זכה ציון פיניאן להערכה ולשבחים רבים מכל סיעות הקואליציה ומראש הממשלה בנימין נתניהו.

 

פעילותו בכנסת הוקדשה בעיקרה לפעילות חברתית ובמסגרתה יזם חוקים חברתיים רבים, ביניהם חוק הייצוג ההולם לאתיופים, חוק הפוליו שתיקן עוול נורא אשר נגרם לחולים שחלו במרוקו, בטוניס, בעירק אלג’יר רומניה, ועוד חוקים רבים ומגוונים, אשר השפיעו וישפיעו רבות על רווחת העם בישראל.

 

אז מי אמר שאין חזון חברתי בליכוד לאחר פרישת השר כחלון?!

 

השר כחלון הוא אבדה לליכוד, אך הקול החברתי במחנה הלאומי חי, חזק ודומיננטי!

 

בליכוד מנהיגים חברתיים רבים – כאלה שלא שוכחים מהיכן באו ולהיכן הם הולכים, כאלה הנאמנים לשילוב ההיסטורי של המחנה הלאומי של צדק חברתי עם צדק לאומי, כאלה הנאמנים לעם כמו גם לארץ.

 

חבר הכנסת ציון פיניאן הוא דוגמא מובהקת ומרשימה למנהיגות חברתית – יודע מהיכן בא ולאן הוא הולך, נאמן לעם ולארץ, לתנועה ולמחנה הלאומי.

 

ציון פיניאן, מנהיג חברתי בליכוד המתמודד בפריימריז ב- 25/11/2012

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

האם יש מקום לדילים בפריימריז?

אלי חזן

נבון בחזית ההסברה

אלי חזן

כפי הנראה הבחירות יתבטלו

אלי חזן

אדלשטיין: “לאסור תעמולה אם יידחו הבחירות!”

אלי חזן

מה באמת הוחלט לגבי משבצת העולים?

אלי חזן

ועדת הבחירות החליטה: הפריימריז מתקיימים במועדם

אלי חזן
דילוג לתוכן