26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
דעות

פרשת וישלח, יעקב מנהיג הנלחם את מלחמת החיים

פרשת וישלח ממשיכה לבטא את דמותו של יעקב כאב וכמנהיג הנלחם את מלחמת החיים מבלי לוותר.
יעקב נמצא בשלב שהוא בונה את התא המשפחתי לצד מלחמת קיום במסעו חזרה לארץ כנען.
בפסוקים האחרונים של הפרשה הקודמת הוא זוכה להתגלות מחנה של מלאכי אלוקים. הוא מחליט לקרא למקום: 'מחניים", רמז למה שהוא עומד לעבור בעתיד. בעקבות העובדה שהוא אמור להיפגש עם עשיו, הוא מתפלל למפגש של שלום, מפצל את בני משפחתו וכל רכושו לשני מחנות – "מחניים" ומכין הרבה מתנות של מחווה. מנהיג גדול חושב על כל האפשרויות מראש ונערך אליהם. בסופו של יום, יעקב עובר בשלום את המפגש הטעון עם עשיו אחיו. מיד עם סיום המפגש הוא מאותגר מחדש ע"י המלאך שנאבק" וַיָּקָם בַּלַּיְלָה הוּא, וַיִּקַּח אֶת-שְׁתֵּי נָשָׁיו וְאֶת-שְׁתֵּי שִׁפְחֹתָיו, וְאֶת-אַחַד עָשָׂר, יְלָדָיו; וַיַּעֲבֹר, אֵת מַעֲבַר יַבֹּק. וַיִּקָּחֵם–וַיַּעֲבִרֵם, אֶת-הַנָּחַל; וַיַּעֲבֵר, אֶת-אֲשֶׁר-לוֹ. וַיִּוָּתֵר יַעֲקֹב, לְבַדּוֹ; וַיֵּאָבֵק אִישׁ עִמּוֹ, עַד עֲלוֹת הַשָּׁחַר.
המאבק הזה בא ללמד על יעקב שהאתגרים לא מסתיימים ומנהיג גדול כל הזמן נמצא במתח של התמודדויות וקבלת החלטות. יתרה מכך, יעקב נשאר לבדו . בהתמודדות הקודמת היו סביבו שני מחנות על נשיו, בניו ורכוש רב, דבר המקנה ביטחון. כשאתה מתמודד לבד כשנהר היבוק מפריד בינך לבינם הסיפור הוא לגמרי שונה. ההתמודדות וגיוס הכוחות הרבה יותר מאתגרים. יעקב מלמד אותנו כאב האומה מה נדרש ממנהיג, לעיתים צריך להילחם מלחמה ציבורית גם כשיש יותר ממחנה אחד .
ולעיתים המנהיג עשוי למצוא את עצמו בהתמודדות לבד, ללא תמיכה, אבל אם הוא נחוש בהתמדה וביסודיות – הוא יוכל להצליח !
מירושלים עיר הנצח אלי כהן
מספר בליכודיאדה 344



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

טובה מעוז סופדת לבן ציון נתניהו

אלי חזן

פרשת השבוע תרומה – מתן תרומה מסייעת לנותן עצמו

אלי כהן

נביא נושא נשק: לזכרו של אירווינג קריסטול

אלי חזן

המודל השמאלני של יוסי יונה

ליכודניק

בלוף השוויון בנטל וצבא ההגנה לממלכת יהודה

אלי חזן

נסיכה שהיא חסידת אומות עולם

אלי ורד חזן
דילוג לתוכן