30.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

פרשת ויצא -חלומו של יעקב, הוא ההיסטוריה של עם ישראל בכל הדורות

"והנה סולם מוצב ארצה, וראשו מגיע השמימה, והנה מלאכי אלוקים עולים  ויורדים בו" ( בראשית כ"ח, יב)

פרשת ויצא זו פרשתו של יעקב אבינו, מאורעות דרמטיים שאירעו במשך תקופה ארוכה, מתחוללים במשך תקופה ארוכה .

יעקב עוזב אתה הארץ מתוך הכרח, לפי עצת אמו ואביו, משום שעשיו זומם להורגו. הוא בדרכו לפדן ארם, כדי לקחת אישה מבנות לבן אחי אמו. בדרך הוא חולם חלום

ספר בראשית הוא ספר מיוחד המצטיין בסיפורי חלומות רבים לכל אורך הספר. אבל אנו נעסוק באחד מהם והוא חלומו של יעקב בבית אל. חז"ל אמרו (ילקוט שמעוני):תני בר קפרא, "אין חלום שאין לו פתרון " והם ראו בחלום יעקב, לא רק חלומו של יעקב האיש, אלא את ההיסטוריה של עם ישראל בכל הדורות. זהו חלום המשקף את סבלו של עם ישראל הנודד מארצו, ומתהלך מדור לדור בין עמים, גולה מארצו, ורואה בעלייתם ובירידתם של עמים ואימפריות וממלכות.

מצרים, אשור, בבל, פרס, יון ואת רומא ואת ירידתה, וכן את ירידתם של צאצאי רומא שהם כל עמי הנצרות הנקראים אדום וכל העמים שעינו את עם ישראל בכל הדורות .

בסופו של החלום הבטחה אלוקית נצחית, בכל הנדודים ה' יהיה עם ישראל בכל התלאות והסבל בארצות גלותם וישיב אותם אל ארצם.

גם כשאנו היום בארצנו, עדיין לא התגשם החלום במלואו, עדיין אנו בתקופה של נדודים ופינויים של  אויבים מבית ומחוץ המנסים לעקור אותנו מארצנו ולנשל אותנו  מאדמתנו, אבל נשאב כוח ואמונה מהחלק האחרון של החלום אשר בו  נאמר:" כי לא אעזבך עד אשר אם עשיתי את אשר דיברתי לך"

שבת שלום ומבורך

אלי כהן 

מירושלים עיר הנצח

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

לא למדו את הלקח

אריק זיו ויזר

יחס ז'בוטינסקי לדת ומדינה

זאב בן יוסף

ערן שכטר יתמודד על מקום ברשימת הליכוד במחוז חיפה

אריק זיו

ממלכת העבודה האבודה

אלי חזן

רגע של פיקחות

אלי חזן

אחד נגד מאה

אלי חזן
דילוג לתוכן