23.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

פרשת ויגש- נטיית הלב משפיעה על ראיית האמת

וַיֹּאמֶר יוֹסֵף אֶל-אֶחָיו אֲנִי יוֹסֵף, הַעוֹד אָבִי חָי; וְלֹא-יָכְלוּ אֶחָיו לַעֲנוֹת אֹתוֹ, כִּי נִבְהֲלוּ מִפָּנָיו. וַיֹּאמֶר יוֹסֵף אֶל-אֶחָיו גְּשׁוּ-נָא אֵלַי, וַיִּגָּשׁוּ; וַיֹּאמֶר, אֲנִי יוֹסֵף אֲחִיכֶם, אֲשֶׁר-מְכַרְתֶּם אֹתִי, מִצְרָיְמָה  (מה, ג-ד)      

פרשת פגישת יוסף ואחיו מתוארת באריכות ובפירוט. יוסף הצדיק, מתגלה לאחיו כאוהב ורחום, בתחילה הוא מתייחס לאחיו, בעלילות שווא ומצער אותם.

מדוע האחים לא שמו לב למאורעות המוזרים המתחוללים סביבם ? לו היה להם רצון אמיתי היו מגיעים לגילוי האמת מה מתרחש מסביבם, ואף היו מוכנים להודות בכך שהם לא התחשבו בתחנוניו של האח בעת המכירה, אולם לא היו מוכנים להודות שעצם המכירה נעשתה בטעות.

אילו היו מוצאים את אחיהם כעבד במצרים, יתכן שלדעתם הדבר היה מצדיק את צעדיהם, אולם למוצאו מלך פירושו של דבר שהוא צדק בחלומותיו, שהרי הם משתחווים לו בדיוק כפי שהוא צפה בחלום. הם בעצמם במכירתו קידמו את התגשמות חלומותיו . והם אמרו :”ונראה מה יהיו חלומותיו”.

אנו לומדים מפרשה זו שאדם שיש לו נגיעה אישית לא יוכל לשפוט מאורעות או להתרשם מהם באופן אובייקטיבי. הוא תמיד  ישתדל למצוא טיעונים והסברים לעמדתו ,הוא יחליק בעיות או יתעלם מהן! גם כשיראה רמזים שקופים לכך שעמדתו אינה נכונה, הוא לא יתחשב בכך.

כל הרמזים הוליכו למסקנה שמושל מצרים הוא יוסף. אולם זו הייתה מסקנה לא נוחה להם  ולכן, הם לא  הגיעו אליה.

המסקנה לנו שיש להגביר את הרצון לראות את האמת, ואז היא תתגלה במלוא הדרה.

שבת שלום

מעיר הנצח  ירושלים

אלי כהן 344

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הרכבת הממשלה ושושן פורים

אלי חזן

השבוע : פרשת תצווה

אלי כהן

זינו והניצחון בנשר

עינר אביב

השבוע – פרשת מסעי

אריק זיו ויזר

העשייה, הבחירות וההסברה

אלי חזן

דרבי הליכודניקים

אלי חזן
דילוג לתוכן