27.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
טור אישי

פרשת השבוע עם יעקב וידר

פרשה אקטואלית: מילה על הפרשה עם יעקב וידר, יו”ר מטה חרדים בליכוד וחבר הנשיאות

 

 

 

וַיְדַבֵּר ה’ אֶל-מֹשֶׁה. דַבֵּר אֶל-פַּרְעֹה מֶלֶךְ מִצְרָיִם; וִישַׁלַּח אֶת-בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל מֵאַרְצוֹ. וַיְדַבֵּר מֹשֶׁה כֵּן, אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל; וְלֹא שָׁמְעוּ אֶל-מֹשֶׁה, מִקֹּצֶר רוּחַ, וּמֵעֲבֹדָה קָשָׁה.

העם העברי היושב תחת ידו הקשה של פרעה מלך מצרים, נאנק ממיסים קשים, מעבודות פרך ומהתעמרותו המרושעת של השלטון. משה מצווה לפעול מול השלטונות, במטרה שאלו יפתחו את שערי הברזל וישחררו את שרשראות הברזל, מידיו הדוממות של העם, למען יוכל לשוב לארצו ולהשתחרר מגלותו. אולם למרבה הפלא – לא רק שהשלטון מסרב, העם מצטרף אליו, ממאן להסתגל לרעיון השחרור ומתעקש להישאר נאנק וסובל בגלותו ובעבדותו תחת מלכי מצרים.


וכאילו לא חלפו אלפי שנים –  קריאתו האמיצה של ראש הממשלה השבוע, ליהודי העולם: “בואו אל הארץ שאהבתם”, זוכה לתגובה תבוסתנית בכלי התקשורת. אחד מהעיתונאים ה’בכירים’ מסכים כי “קיים חוסר רצון אירופי לרסס חומר הדברה, סביב גידולי הטרור שצמחו והתרבו בשטחם”. אולם לזה הוא מוסיף התנצלות מתרפסת וצדקנית: “קריאתו הפרובוקטיבית של נתניהו, ראויה לגינוי. לא מן החוכמה לעורר כעס בקרב האירופים, גם ככה תדמיתנו אצלם בשפל המדרגה”. ומי אמר שהעולם השתנה.



 וַיְדַבֵּר ה’ אֶל-מֹשֶׁה לֵּאמֹר, דַּבֵּר אֶל פַּרְעֹה מֶלֶךְ מִצְרַיִם. וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה: הֵן אֲנִי עֲרַל שְׂפָתַיִם, וְאֵיךְ יִשְׁמַע אֵלַי פַּרְעֹה. וּמֹשֶׁה, בֶּן-שְׁמֹנִים שָׁנָה, וְאַהֲרֹן, בֶּן-שָׁלֹשׁ וּשְׁמֹנִים שָׁנָה. בְּדַבְּרָם אֶל פַּרְעֹה.


הפרשה מדגישה את גילם המופלג של מנהיגי האומה, ולא רק את גילם היא מתעקשת לציין, אלא במהלך הפרשה יותר מפעם אחת היא מציינת אודות שפתו הערלה של משה. מנהיג העם הנערץ מגמגם, כבד לשון ובעל שפה קשה – ולמרות זאת, הוא זה שנשלח להתמודד מול פרעה, המלך הקשוח וכבד הלב.


במסורת היהודית, העולם לא בהכרח שייך לצעירים. ייתכן ולהפך – הציווי הוא ללמוד מחוכמתו של בעל הניסיון, לכבד את בעל השיבה. ולהקשיב בקולם של זקני העדה. ערב בחירות, ישנה בריחה של מצביעים לפתרון הקל בדמות מפלגות צעירות. בלונים צבעוניים, מועמדים נוצצים בעטיפות צעירות. אולם בהחלט יש לשים לב לתועלתה של מנהיגות מנוסה ולמעלתם של נבחרי ציבור וותיקים.

 


אֵלֶּה, רָאשֵׁי בֵית-אֲבֹתָם;

למרות היותם של ‘בני ישראל’, עם אחד ומשפחה אחת –  מציינת הפרשה את תולדותיהם של ראשי השבטים המיועדים לצאת מעול גלות מצרים, ולא מסתפקת ב’בני ישראל’ כאמירה כוללת, לאמור; גם במשפחה ובוודאי בעם, יש מקום לשבטיות, ומקום לשוני בין האחים. אין זה סותר את עובדת היותם משפחה אחת, אתגר משותף וגורל אחיד.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אייל דותן: “ביבי סיטר” גילה לנו את נתניהו הפשוט

אריק זיו ויזר

מבחן הפוליטיקה החדשה של יעל גרמן – מערכה ראשונה

אלי חזן

יוני שאלתיאל: איראן, בוז’י ומה שביניהם

אריק זיו ויזר

פרשת השבוע עם יעקב וידר

אריק זיו ויזר

מבחן הפוליטיקה החדשה של יעל גרמן – מערכה ראשונה

אלי חזן

יוני שאלתיאל: לחיי האירוניה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן