17.1 C
תל אביב
16 באפריל 2024
ליכודניק
יעקב מאור

פרשנות: למה איכפת לנו מכנס שדרות

את כנס שדרות עלינו לבחון בפריזמה רחבה של אופקים פוליטיים מרחיקי ראות. לדעתי, הכנס בשדרות בשנה זו יכול להיות הזדמנות היסטורית עבורנו להגביר את כוח הליכוד. אפשרות להחזיר ליושנה את העטרה של יותר מ40 מנדטים. הליכוד צבר כוח פוליטי כאשר נחשבנו תנועה חברתית. בשני העשורים הראשונים למדינה הניפה תנועת החרות את הדגל הלאומי-בטחוני בלבד, ללא הדגל החברתי. באותם שנים היו לנו בקביעות רק כ15 מנדטים בכנסת. כנראה זה משקלו האלקטורלי של הדגל הלאומי לפי מורשת ז’בוטינסקי. זה היה גם כוחנו בכנסת הקודמת, כאשר מי שאינם ביתרים אמיתיים עזבו אותנו ופרחו לקדימה ולש”ס.
בשנות השבעים הוספנו לצד הדגל הלאומי גם את הדגל החברתי, ואז עלה הכוח הפוליטי שלנו. מנחם בגין גילה דאגה כנה ואיכפתיות למצוקות של אנשים וקבוצות בשולי החברה. אצל בגין זו לא היתה “פוזה”. התנהגותו האנושית החמה של בגין הביאה לתנועה עוד הרבה מצביעים שהתחברו אלינו לא בזכות מורשת ז’בוטינסקי. הם הוסיפו לנו כוח, והם שאיפשרו לנו לבצע את המהפך ההיסטורי ב77. אבל מאז שבגין הלך, הלך גם הדגל החברתי, והלכו מאיתנו גם הרבה מצביעים שלנו אל מפלגות אחרות, בעיקר לש”ס.
ש”ס היא מפלגה ספרדית-חרדית, אבל רוב בוחריה אינם חרדים. לפי מספר התלמידים ברשת החינוך של ש”ס ומוסדותיה, אפשר להעריך שהחרדים הספרדים שווים 3 מנדטים לכל היותר. כל השאר המנדטים של ש”ס באו ממצביעים מסורתיים שהיו בעבר מצביעי ליכוד. הם מצאו בית חברתי בש”ס, ולכן עזבו לשם. האם נשכיל להחזירם הביתה?…
בשיח הציבורי יש לתחום החברתי דימוי של ארגוני זכויות אדם, והוא נחשב מגרש של השמאל. זה בגלל שאנחנו השלכנו את הדגל הזה בקרן זוית, וכל מיני גופים אספו אותו והניפו חלקים ממנו. רק לפני הבחירות נוהגים נבחרינו להרים מאשפתות את הדגל החברתי ולנופף בו לעיני הבוחרים. אבל אחרי הבחירות רוב הח”כים והשרים שלנו מקפלים את הדגל הזה, כמו שמקפלים טלית לאחר סיום התפילה. נראה שרק מירי רגב ממשיכה לשאת בגאון את הלפיד הזה גם באמצע הקדנציה.
מזה שנים אחדות נוהג שלמה מדמון מכפר סבא לדבר בכל כנס של ליכודניקים על המשמעות האלקטורלית של הדגל החברתי. לאחדים מאיתנו הוא נשמע כמו המדינאי הרומי קאטו הזקן שהיה מסיים את כל נאומיו במשפט “מלבד זאת אני סבור שיש להרוס את קרתגו”. אבל האמת הפוליטית היא ששניהם צודקים. גם קאטו הזקן וגם מדמון הצעיר.
כנס שדרות בשנה זו יכול לשמש עבורנו הזדמנות לחטוף בחזרה את הדגל החברתי שהתבלה בידי המפלגה האבודה של שר הרווחה. במיוחד לאור העובדה שעיירות הפיתוח יקבלו ביטוי בולט בכנס. והרי עיירות הפיתוח הן מחוזות שלנו, כפי שהראו תוצאות הבחירות האחרונות לכנסת. עיירות הפיתוח הן בשר מבשרנו. אם נשתתף בהמונינו בכנס וניתן לו ציביון ליכודי, ידע הציבור שהנושאים החברתיים הם המגרש הביתי שלנו, ולא של הצפונבונים. מה שהם מפגינים בכיכר רבין, אנחנו מפגינים בכנס שדרות.
לכן השנה אני מתכונן להשתתף בכנס שדרות. אני חושב שזו חובה של כל ליכודניק. בעיניי, קבלנו מעין “צו 8” מידי האלוף במילואים עוזי דיין, ועלינו להתייצב בהמונינו.
עוזי דיין מגיש לנו להנחתה, והשאלה היא האם נדע לחבוט כראוי.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

פרשנות: בוגי בשטח – ועדיין אין מתח

אריק זיו ויזר

“יש מינימום הדרוש גם לבטחון ישראל.שטח מסביב לנושאת מטוסים”.

אריק זיו ויזר

איך צריך ללכת בין הכיפות?

אלי חזן

האמת והשקרים בסוגיית השילוט של ישראל כץ/מאת יעקב מאור

אריק זיו ויזר

חברים, התעוררו !

אריק זיו ויזר

מה שישראל כץ לא איפשר לומר בישיבת המזכירות /מאת יעקב מאור

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן