28.1 C
תל אביב
24 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

פרשיות השבוע קדושים : אסור מעשה הגויים וחיקוי תרבותם

״כמעשה ארץ מצרים… לא תעשו וכמעשה ארץ כנען… לא תעשו ובחוקותיהם לא תלכו״ (ויקרא יח׳, פסוק ג׳).

כל עם קשור למדינה שבה הוא חי ,למשל הצרפתים נקראים על  שם מדינת צרפת שאליה הם שייכים וכמו כן  האנגלים לאנגליה וכ”ו, כלומר הקשר שלהם הוא לארץ אבל, עם ישראל קיבל תורה לפני כניסתו לארץ כי הוא לא קשור לאדמה לחומר כדי להתקרא עם. הקשר שלנו הוא לבורא עולם כמו שנאמר לנו במדבר :” היום הזה נהיית לעם לה’ אלוקיך”( דברים כז,ט’) .

עם ישראל קשור ברוחניות מלמעלה ולא ע”י קשר אדמה מלמטה ,לכן כשהעם מפוזר בכל מקום בעולם ועושה את רצון הבורא וקשור ברוחניות ולא בארץ בחומריות , הוא נקרא “עם ה’ ” מה שעושה אותנו כעם זו המסורת המורשת התורה שלנו, ולכן א”י  בלי תורה היא כגוף ללא נשמה.

עם ישראל הוא עם נצחי כמו הקב”ה שהוא נצחי על כן נקראים  עם ה’ ולא עם הארץ כמו שאר העמים הקשורים לארץ, לחומריות והם עמי ארצות.

נכון היום הטכנולוגיה מתקדמת מיום ליום, הנגישות לתרבויות אחרות מטשטשת את ההבדלים בין העמים, הרצון לביטויים מפוצצים כמו ״דמוקרטיה״, ״נאורות״ ושוויון״ גובר והשלום הנכסף מעוור את עינינו. אם נשים לב למהלך היום שלנו, נגלה שרוב תוכנו שאול מעמים אחרים. הבגדים שאנו לובשים, המוזיקה שאנו שומעים, התכנים שאנו צופים בהם, ההתנהגות והמעשים, כמעט הכל נלקח מתוך מעשי הגויים. חשוב לדעת שהתורה אוסרת עלינו ללכת בחוקות הגויים ולנהוג כמעשיהם.

מצווה עלינו לשמור על ייחודינו כעם ה-ה’  לחנך את ילדנו  למסורת ליהדות שלנו  להיסטוריה  שלנו אז נהיה ראויים להיות  עם ה’ . הגויים  יודעים את זאת ולכן מוקיעים אותנו באונסק”ו בכל מקום  כדי לנתק את היותנו עם ה’ וראויים לארץ ישראל .

שבת שלום 

אלי כהן מירושלים עיר הנצח 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נאחז בקרנות המוניציפאלי

אלי חזן

הרמלין השיק את הקמפיין להתמודדות במחוז דן

עינר אביב

פרשת השבוע “צו”

אלי כהן

תגובה על פיגוע ההתנקשות בחיי חברי היקר יהודה גליק

אלי חזן

העשייה, הבחירות וההסברה

אלי חזן

התכנית להזדמנות שווה לפריפריה

נועם מועלם יוסף
דילוג לתוכן