24.1 C
תל אביב
20 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

עריצות המיעוט – קץ הדמוקרטיה

יש ממש בקביעה שבשנים האחרונות יש חשש לפגיעה קשה בדמוקרטיה, אבל לא בגלל הטענה של ״פגיעה בשומרי הסף״ שאין לה כל בסיס, אלא עקב הפגיעה בעיקרון הדמוקרטי הבסיסי של עריצות מיעוט שלא נבחר הקובע ערכים הנוגדים את רצון הרוב כפי שקבע אותם בבחירות.

תזכורת לטובת בעלי הזיכרון הקצר: ערב הבחירות הודיעה מפלגת הימין הגדולה שבכוונתה להסדיר בחוק את סמכויות בג״ץ מול סמכויות החקיקה של בית המחוקקים ולהחיל את החוק הישראלי על כל מתיישבי יהודה ושומרון. לאחר שפורסמו כל הפרטים של ״כתב החשדות״ נגד נתניהו, הודיעו כל המפלגות שהתמודדו בבחירות משמאל ומימין (בלוף ה״מרכז״ נחשף מהר מאוד), שהפעם מצביעים על השאלה השקספירית – טו ביבי אור נוט טו ביבי. בעד או נגד נתניהו.

כל מפלגות הימין, המהוות רוב המצביעים, הכריעו בעד. בעד המשך כהונת נתניהו, בעד הסדר סמכויות החקיקה, בעד החלת החוק על כל מתיישבי יהודה ושומרון.

עכשיו יוצאות קבוצות מיעוט של קציני צה״ל ושל עורכי דין נגד ההכרעה הזו וקוראות להפגין נגדה. אלה אותן קבוצות שהבטיחו לנו שלום בהסכמי אוסלו ובעקירה מגוש קטיף, שתמורתם קיבלנו רצח של מאות ״קורבנות שלום״.

בתום 20 שנות שלטון ימין הגיע הזמן לעקור את השורשים שנותרו מ-90 שנות שלטון השמאל, להוציא לפועל את רצון הרוב ולמנוע את עריצות המיעוט שזכויותיו מובטחות היטב בחוק יסוד:כבוד האדם וחירותו.

 

===========================================================

 

הכותב, זאב בן-יוסף, הוא ממייסדי הליכוד ומוותיקי תנועת בית”ר, חבר מרכז, חבר מזכירוּת וחבר ההנהלה של לשכת הליכוד, עיתונאי, פובליציסט ועורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, משלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

מה טובו אוהליך, היום השביעי

אלי חזן

איזיק אולקניצקי – פרשת חייו

אלי חזן

הפסקת מימון המחרימים – צעד לגיטימי מול מחאה בלתי לגיטימית

אריק זיו ויזר

ציון פעילות האצ”ל בירושלים

עינר אביב

בהיעדר אופק מדיני -הקצוות של הימין והשמאל חופפים

אלי חזן

יחס ז’בוטינסקי לדת ומדינה

זאב בן יוסף
דילוג לתוכן