11.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
אלי חזן

עולמה הקסום של דליה – אלי חזן

כבוד הנשיאה בפועל דורשת הקמת ממשלת אחדות לאומית משום שהיא רוצה לדחות ככל האפשר את הבחירות הכלליות   פורסם באתר נענע

מאז מלחמת לבנון השנייה דורשת דליה איציק הקמת ממשלת אחדות לאומית. פעם אחר פעם, כמעט בכל הופעה ציבורית, חוזרת הנשיאה בפועל על דרישה זו. כמעט מתחננת. הדרישה עולה תחת התירוץ של מצב חירום, שאיננו באמת קיים, באצטלה לאומית נדושה, כאשר התנאי היחיד להקמת ממשלה שכזו הוא הצטרפותה של תנועת "הליכוד" אל הממשלה מרובת המפלגות בראשות "קדימה". ואולם, מבט מעמיק כלפי דרישה זו לא יכול שלא לעורר אכזבה, תסכול וחוסר נוחות. השאלות המתבקשות הן: מדוע באמת דורשת הגב' איציק הקמת ממשלה שכזו? האם ממשלה שכזו היא צו השעה באמת? מה רוצה הגב' איציק להבטיח? נדמה שמענה לשאלות הללו ייתן לנו מבט חטוף אל עולמה המופלא של דליה.

 
כבוד הנשיאה בפועל דורשת הקמת ממשלת אחדות לאומית משום שהיא רוצה לדחות ככל האפשר את הבחירות הכלליות. האישה שעזבה את מפלגת העבודה תמורת אתנן פוליטי למפלגת "קדימה" יודעת היטב שמפלגתה הנוכחית עלולה להתרסק בבחירות הקרובות, עקב התנהלות כושלת כמעט בכל פרמטר. לכן היא מציעה לחזק אותה בצורה מלאכותית, על ידי הקמת ממשלת אחדות לאומית. הדבר תמוה בעיקר לנוכח העובדה שהגב' איציק, בדומה למקהלת חבריה במפלגה, טענה, חזור וטעון, שבחירתו של שמעון פרס היא רצון העם, אולם היא מתעלמת מהעובדה שהרצון האמיתי של העם היא להחליף את ממשלת "קדימה", או לכל הפחות את העומד בראשה. תחושת האכזבה נובעת מכך שדליה איציק, בדומה למפלגה אליה היא שייכת, לא באמת יצרה פה "פוליטיקה חדשה ונקייה", אלא המשיכה את הישן ובצורה חמורה יותר.
 
מלבד זאת, אין צורך בהקמת ממשלת אחדות לאומית נוספת, משום שבמצב הפוליטי הנוכחי יש לנו ממשלת אחדות לאומית מורחבת הכוללת מספר מפלגות רב. הגב' איציק מנסה בסך הכל לצרף את "הליכוד" לממשלה על מנת להימנע מבחירות כלליות שיהפכו, כנראה, את אותו "ליכוד" למפלגה הדומיננטית ביותר. הנשיאה בפועל שוכחת שמדינת ישראל איננה נתונה באמת במצב חירום, וכי ניסיונה לעורר מצב שכזה הוא חסר אחריות וטומן בחובו סכנות חמורות – הכל תמורת ההישרדות הפוליטית. תחושת התסכול שלנו נובעת מכך שהיא, כפוליטיקאית, חושבת שאנו אזרחים קטנים ושטחיים שאינם מבינים מה עומד מאחורי דרישתה התקיפה. במקרה הטוב היא פשוט מתעלמת מתחושותינו.

בעולמה הקסום של דליה מותר, ואולי אף חובה, לעשות הכל על מנת להציל את מפלגתה ואת הקריירה הפוליטית שלה עצמה. בעולמה הקסום של דליה, אשר מרכזו הוא הכנסת כמעיין מגדל שן, דבר לא השתנה בשנתיים האחרונות. אצלנו מסתבר, המון דברים השתנו ואחד מהם הוא הרצון להחליף את דליה ואת מפלגת "קדימה", שהפכו את המערכת הפוליטית של ארצנו למעיקה יותר ומעוררת חוסר נוחות יתר.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ירושלים כבר לא בקונצנזוס

אלי חזן

תותח לא קונבנציונאלי – חלק 3

אלי חזן

ynet : "הזיכוי של אולמרט"

אלי חזן

יוסף עברון שלנו איננו

אלי חזן

חג העצמאות: קסם של מסורת

אלי חזן

הבחירה הערכית של סער, ארדן, שטייניץ ולבנת

אלי חזן
דילוג לתוכן