29.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
בליכוד

עובד בתבונה כנגד הסתננות

ראש הממשלה הצליח למנוע את קטסטרופת המסתננים ובלם את התופעה. בג”צ מפריע להתמודדות איתה ועובד חוגי מתריע רגע לפני שתהיה כאן קטסטרופה נוספת. יש לקוות שנבחרי הליכוד יקשיבו לו ויעשו מעשה : אחרי הכל הוא מציע מה לעשות


 


עובד חוגי הוא אזרח מודאג. אפילו מאוד. ניסיון חייו מראה גם שיש לו על מה. פעילות רבת שנים בליכוד ומעורבות חברתית עמוקה לצד אירועים היסטוריים כמו מכת המסתננים העמידו אותו תחת זרקור האחריות כשליח ציבור. הוא היה בין הפעילים הבולטים, אם לא הבולט, מדרום תל אביב שביקשו להציל את האזור מפני החורבן שהביאו איתם המסתננים ובניגוד לתדמית הדבר לא נובע מגזענות שורשית אלא פשוט מראייה מפוכחת שכל כולה דאגה לאיכות החיים של תושבי השכונות אותן הוא מייצג, לעיתים בעל כורחו.


גם בשיחה מרחוק אתה מבין כאשר אתה משוחח איתו שהוא מאוד מרוצה מהצעדים שנעשו על ידי ממשלת ישראל והעומד בראשה אך הוא מביע דאגה מאוד עמוקה מהמתרחש בעתיד : הדאגה הראשונה שלו היא מהשלכות העתיד עקב המצב שנוצר כאן ועקב מדיניות הפקידים ובג”צ.


“איך אמר ז’בוטינסקי ליהודי הגולה ? השעון מתקתק? אז אכן הוא מתקתק” אומר לי עובד בפנים נוגות. “עוד מעט שערי אירופה ייסגרו למהגרים ואז הם יבואו אלינו. ומה יעשה חיל הים ? לא ייתן להם להיכנס ? …..


עובד לא סיים דוקטורט באוניברסיטת תל אביב אך מה שהוא רואה נעדר מעיניהם של מקבלי ההחלטות ושל מתווי המדיניות. “יש לנו כאן עשרות אלפי מסתננים אך הבעיה העיקרית שעלולה להיווצר היא בעיית הדור הבא. תחשוב על זה שמתוך אין ספור מסתננים יש נניח עשרת אלפים נשים אם לא יותר, ואני לא מגזים במספרים, והן יולידו כאן בין 50 ל – 100 אלף ילדים בעשור הקרוב. הבעיה של המדינה היא שהיא לא ערוכה לכך. לא מבחינת טיפות החלב, מעונות, גנים, וכל מה מצריך תשתיות לגידול נכון של ילדים. זאת פצצת זמן מרתקת שפקידי המדינה, חלק מהפוליטיקאים ובטח בג”צ מתעלמים ממנה”.


איך הדבר בא לידי ביטוי?

“ממשלת הליכוד ניסתה להביא פתרונות. בצורה אמיתית. אני אומר לך. ביקשה להעביר מסתננים למדינה שלישית למשל אבל בג”צ טרפד את זה. הגענו למצב בכלל שאין צורך בבחירות משום שלא מעט מהדברים שהפוליטיקאים עושים נפסלים בבג”צ. זה היה יכול להיות הגיוני אך זה ממש לא”.

עובד מספר שהמסתננים הם למעשה אזרחים ללא אזרחות או בהגדרה אחרת מקבלי הטבות שאינם אזרחים : כך למשל הנשים מקבלות מענק לידה עקב לקונות בחוק הישראלי או שיש מימון עבורם למעונות מגיל 0 עד 3, מה שישראלים לא מקבלים. “בקצב הזה אתה מבין שעדיף לך להיות מסתנן וזה מאוד מקומם. יש הרגשה אותנטית שמערכת המשפט ממש נגדנו. ובכלל, אנחנו לא ערוכים ואין מדיניות ברורה”.

יש לך עוד דוגמאות ?

“בוודאי. שופט קבע בפועל מדיניות שבה מסתנן יכול לבקש מעמד של פליט בכך שהרחיב את השנים שבהן אפשר לבקש את הבקשה מבלי שאף אחד לא קבע זאת. יש לכך השלכות רוחב על המערכת. הוא הפך להיות לא רק שופט אל גם מחוקק ומבצע. זה פרדוקס. יותר מכך, נהוג שאדם שבא ממדינת אויב לא יכול לבקש מעמד של פליט. מערכת המשפט העניקה גם לסודנים, המגיעים ממדינת אויב (סודן) את הפריביליגיה לבקש מעמד של פליט. זה אבסורד גמור ואחרי זה מי שגם נפגע הם יהודים יוצאי אתיופיה שהסודנים ואחרים מתעללים בהם”.

זה ממש אירוני אפילו….

“יש הרבה דברים אירונים טראגיים בדבר הזה. קבל עוד דוגמא : יש פמיניסטיות שעושות עבודה מצוינת למען זכויות נשים אך כשמסתננים אונסים נשים בברוטאליות ומתעללים בהן קולן של אותן פמיניסטיות נעלם והן בוודאי לא יילחמו עבור הנאנסות והקורבנות כמו שהן נלחמות עבור כאלו שאינן קורבנות של המסתננים”.


אז מה אתה מציע ?

“אני קורא לחברי הכנסת של הליכוד ושל הימין כי מאלו של השמאל כבר התייאשתי. אפשר לעשות והמון : תעמדו על כך שאת מי שאפשר להחזיר שיחזירו. ישנן מדינות שהן לא במלחמה יותר ואפשר להחזיר לשם מסתננים. יש עוד אופציה והיא העברה למדינה שלישית ואפילו באפריקה : ישראל יכולה לפתוח בתי ספר ללימוד מקצועות שיעזרו לאותן מדינות חלשות. מה שתיצור הוא הבאת אוכלוסיות חזקות בסופו של יום למדינות חלשות וכך תסייע לא רק לישראל אלא לאותן מדינות אפריקה”.


חשוב לציין שעובד עושה זאת לא רק עבור הדור הבא אלא גם עבור הדור הקודם : אזרחים ותיקים שהפכו להיות קורבנות של המסתננים. האם כל המסתננים כאלו מזיקים ? התשובה היא לא אך המצב לא יכול להימשך כך. נראה מי מחחברי הכנסת של הליכוד ירים את הדגל. 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליכודניק יוצא לבחירות : המועמדים מוזמנים לפרסם

אלי חזן

משחק האבסורד

ד"ר אביגדור הדר

ליכודניק משתתף בצערו של משה פייגלין על מות אביו

אלי חזן

בשקט. בבטחה. מאחורי הקלעים.

אלי חזן

סין במבט של שלומי

אריק זיו ויזר

ריבלין נבחר לאביר איכות השלטון

אלי חזן
דילוג לתוכן