13.1 C
תל אביב
19 במרץ 2024
ליכודניק
נרי אבנרי

סילבן, אתה לא בכיוון / כתב: נרי אבנרי

להגיד "נתניהו הרס את הליכוד", זה כאילו להגיד שנתניהו קיבל ליכוד שלם- והרס אותו. האמת הפוכה. נתניהו קיבל ליכוד הרוס. האיש שנכון להאשימו בהרס הליכוד נימצא בתרדמת, ואין זה נאה לסגור איתו חשבונות. במיוחד שהאתרוגיסטים, טרם הפקירו אותו למלתעות ההיסטוריה.

כל הפוליטיקאים בישראל, במיוחד אלו מהליכוד, מכירים את הטריק המאוס הזה. רוצים חשיפה תקשורתית? פרגון? כנסו בביבי! חזק! לכלכו עליו. צודקים, לא צודקים- לא חשוב. מה שחשוב זה, שעוד אחד הצטרף למסע הדמוניזציה שהתקשורת עושה, לאיש הכי מוכשר בפוליטיקה הישראלית. הפעם זה התור של סילבן שלום.

 

"נתניהו הרס את הליכוד", זעקו הכותרות בכל העיתונים. אחרי שתיקה של כמה שבועות, כשל כוח הסבל. לא קשה לזהות את הסיבה: ייסורי הגמילה מהשררה, עשו לסילבן משהו רע. אולמרט קורץ, סילבן רוצה, ורק ביבי מפריע. יש רבים שעדיין זוכרים את הכנס בהרצלייה שערך סילבן בימים שהיו דיבורים על החלפתו בשמעון פרס.

 

המסר שיצא מהכנס, היה חד-משמעי, וכוון לראש הממשלה שרון: אם סילבן יוחלף בפרס, לא תהיה הינתקות! רוצה לומר: סילבן יפעיל את כל עוצמתו הפוליטית, וביחד עם נאמני הליכוד מתנגדי הגירוש, יסכל את "גולת הכותרת המדינית" של ראש הממשלה. שרון הבין את המסר. גם אנחנו.

 

מאז, יש לנו הוכחה: סילבן שלום, תמורת תיק בכיר, מוכן לתמוך באידיאולוגיה יריבה. בלי תיק- אין תמיכה. רק מטומטם יבין משהו אחר. מדובר בעובדה שאינה ניתנת לקיעקוע. הקריצות של אולמרט, גורמות לסילבן לטפס על קירות. מי שיודע מה זה לשבור קריז, מבין על מה אני מדבר.

 

להגיד "נתניהו הרס את הליכוד", זה כאילו להגיד שנתניהו קיבל ליכוד שלם- והרס אותו. האמת הפוכה. נתניהו קיבל ליכוד הרוס. האיש שנכון להאשימו בהרס הליכוד נימצא בתרדמת, ואין זה נאה לסגור איתו חשבונות. במיוחד שהאתרוגיסטים, טרם הפקירו אותו למלתעות ההיסטוריה.

 

אני אומר לסילבן: אתה רוצה להחליף את ביבי? זכותך, רק תסביר מדוע עכשיו, ובמה אתה יותר טוב. עד עכשיו שמענו גיבוב של שטויות, ושקרים. אם אתה חושב שיש בך איכויות יותר גבוהות- תדבר על זה. האם היית שר חוץ יותר טוב? או אולי שר אוצר יותר טוב? אם כן, אז תסביר לנו, מדוע שרון הניח בצד את אהבתו אותך, והחליט לקחת ממך את תיק האוצר, ולהעבירו לביבי?

 

אתה נוהג ללגלג על הזיכרון הקצר של הציבור. אבל האמת היא שאתה בונה על זה. קבל תזכורת, באיזה מצב קיבל נתניהו את האוצר. בראיון סיכום, שנתן ל"הארץ" מי שכיהן כמנכ"ל משרד ראש הממשלה, הכלכלן אילן כהן הוא אומר: "קיבלתי ממנו (משרון) טלפון בינואר 2003. הוא אמר לי שהולכים לתוכנית חירום כלכלית, וביקש ממני חוות דעת על התוכנית. הסברתי לו, עד כמה מסוכן המצב שבו נימצא המשק. המשק היה על סף סחרור"…(דה-מרקר / 18.4.06).

 

ההתנסחות של אילן כהן מאוד בהירה: שרון לקח ממך את תיק האוצר, מפני שתחת הנהגתך המשק נכנס למצב מסוכן עד כי היה על סף סחרור. אחרים משתמשים בביטוי "תהום", אילן כהן מעדיף את הביטוי "סחרור". איך שלא מסתכלים על זה, ביבי קיבל ממך משק במצב קטסטרופאלי.

 

באותו ראיון הוא גם הביע את דעתו על נתניהו (שים לב): "ביבי הוא כלכלן מצוין. הכלכלה שהוא הנהיג, הצילה את המשק מקריסה, וכל מי שאומר אחרת, שוכח איפה היינו לפני שלוש שנים. היינו בדרך לסחרור, שלא היינו יוצאים ממנו, גם עשר שנים אחר-כך"… סוף ציטוט.

 

זה באשר לכלכלה. ומה באשר לתיק החוץ? האם ה"הצרחה" שעשה שרון בינך לבין ביבי, הטיבה עם ענייני החוץ של המדינה? לדידו של ראש הממשלה בפועל, התשובה שלילית. כותרת: "אולמרט: "שלום הוא קריקטורה של שר חוץ". קריקטורה. זה מה שחושב עליך מחלק השלל אהוד אולמרט (מעריב / 23.4.04)

 

שורות אלה נכתבות גם כדי לספר לך, מדוע אני לא הצבעתי הפעם ליכוד. לא רציתי להצביע עבור רשימה שאתה, ישראל כץ, דני נווה, ולימור לבנת נכללים בה. פוליטיקאים, שמבחינתם, עקירתם מהוולבו יותר קשה מאשר עקירתם של מצביעיהם מבתיהם- אינם ראויים.

 

לסיכום, סילבן. קבל עצה: אתה אל תפריע לביבי לשקם את הליכוד, והוא לא יפריע לך לשקם את האמינות שלך. כל השאר, כארטא- בארטא…

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

כמה מילים על הפגנות

אריק זיו ויזר

כה אמר מנהיג העדר

אריק זיו ויזר

כמה מילים על שמחה לאיד

אלי חזן

כתמים שונאים חומרי ניקוי / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר

כנגד שני חתני פרס דיברה תקשורת

אלי חזן

טעיתי, מה תעשו לי? / כתב: נרי אבנרי

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן