20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

סיכום המסע של שלומי וריאט

יועץ יו"ר הכנסת כותב על רשמיו ממשלחת הליכוד לפרלמנט האירופי 


כובשים את הפרלמנט האירופי בשטרסבורג.

זה עתה שבנו מביקור בפרלמנט האירופי בעיר שטרסבורג, צרפת.
מלבד היותה של שטרסבורג עיר היסטורית חשובה בחבל אלזס-לורן על נהר הריין אשר לאורך השנים ידעה קרבות רבים והחליפה ידיים בין צרפת, גרמניה וחוזר חלילה שטרסבורג הינה עיר של השראה. במרכזה נבנתה אוניברסיטת וילהאם מפורצות הדרך של המאה ה-18, בה הולחן ההימנון הצרפתי המפורסם ״המרסייז״ ובמרכזה עומדת אחת מהקתדרלה המדהימות והגבוהות באירופה אשר בנייתה החלה במאה ה-13 לספירה.
לצד הנופים וההיסטוריה ״המשכרים״ מטרת הנסיעה האמיתית אינה תיירותית אלא מסע הסברה ויצירת קשרים אסטרטגיים חשובים לישראל ולתנועת הליכוד.
הפרלמנט האירופי על 751 חבריו אשר ברובו אינו מקום אוהד במיוחד למדינת ישראל ״סומן״ כמטרה.
במהלך ימי הביקור נפגשנו עם מספר לא מבוטל של חברי פרלמנט מבריטניה, דנמרק, סלובקיה, פולין וצפון אירלנד.
לנוכח החדשות מישראל ואווירת התקופה האחרונה מצאנו לנכון לעלות נושאים מהותיים כגון; עמדתה של ממשלת ישראל ופועל יוצא מכך של תנועת הליכוד בשאלות אזוריות, המאבק המשותף באירגוני החרם השונים, שיתופי פעולה אזורים ועולמיים בנושא מדע/טכנולגיה/חקלאות/מים/אנרגיה וכמובן התמודדות אירופה עם עלייתו של האיסלאם הקיצוני יחד עם התגברות גלי ההגירה העצומים ששוטפים את מדינות איחוד. לנוכח ההטרוגניות של חברי המשלחת, בכוונת תחילה, היה ניתן למארחים שלנו לקבל תמונה רחבה של נקודות המבט בישראל ברמה המוניציפלית, המפלגתית, הפרלמנטרית, הממשלתית וכמובן התקשורתית.
זכינו לפגוש חברי פרלמנט רבים במהלך הביקור ולהציג את עמדתנו בראשם את מר סייד כאמל (Syed Kamall), חבר פרלמנט בריטי מוסלמי שעומד בראש הקואלציה של המפלגות השמרניות בפרלמנט. שמענו והשמענו דעות שונות ולשמחתי למרות השאלות הנוקבות שעלו משני הצדדים דעתו הייתה אובייקטיבית ורציונלית ואני בטוח שהסבנו את תשומת ליבו לנושאי ליבה נוספים בכל הנוגע לסיקור ישראל.
מר יאן זאהרדיל (Jan Zahradil), נשיא מפלגת AECR וחבר פרלמנט מטעם הרפובליקה הצ׳כית קיבל את פנינו וסקר את מבנה הפרלמנט האירופי, את האתגרים שעומדים בפני אירופה בכלל והאיחוד בפרט לנוכח המגמות הכלכליות, הפוליטיות והלאומיות וכמובן חזר והדגיש את העמידה לצד ישראל. 
מר דניאל האנן (Daniel Hannan), חבר פרלמנט מבריטניה ליוו אותנו במשך המפגשים הפחות פורמאליים שהתקיימו וסקר בפנינו את חלוקת ״הנטל״ ועתיד האיחוד מהזווית הבריטית ושיתופי הפעולה הקיימים בבית המחוקקים, מר האנן הפגין ידע רב על ישראל וציין את ההאתגרים המשותפים. 
מר טימותי קריקהופ (Timothy Kirkhope), יו״ר קבוצת הידידות בין הפרלמנט האירופי לישראל ומומחה לנושאי חוץ וביטחון עם רקורד מרשים בנושא. בפגישתנו הדגיש את מחויבותו לביטחון ישראל והבטיח לעשות זאת בכל מקום ובכל זמן.
קיימנו פנאל פתוח עם מספר חברי פרלמנט ממדינות שונות, בהן שרת חוץ לשעבר של פולין, נציגים מבריטניה, צפון אירלנד, סלובקיה, דנמרק ועוד. אנחנו חברי המשלחת הצגנו בפניהם את האתגרים כפי שאנו רואים אותם ואת ישראל האמיתית, הפתוחה, המתקדמת והליברלית שהינה יהודית וגם דמוקרטית. לשמחתי ניתנה לי ההזדמנות להסביר ולפרוס בפני חברי הפנאל את התפיסה שלי בכל הנוגע למצב הגאו-פוליטי במזה״ת, על המאבק העדתית בין סונה לשיעה שסוחף את העולם המוסלמי והשלכותיו. על ההטעיה התקשורתית המגמתית אשר דוחקת סכסוכים עקובי דם במספר מונים בעולם לרבות מלחמת האזרחים והג׳נוסיס בסוריה ובעירק לשוליים של סדר היום העולמי ומנגד מעצימה את הסכסוך הישראלי-ערבי למימדים מפלצתיים, בין היתר באמצעות זעקת השבר ההמונית מצד גורמים רשמיים באירופה בשם פגיעה בזכויות האדם וחופש הביטוי אשר רוב המוחלט מהדיווחים הם כזב ושקר מבית היוצר של PALIWOOD ובאותה נשימה נוהגים בהבלגה והכלה על הפרות חמורות הרבה יותר במדינה שכנות במזה״ת דמוקרטיות ולא דמוקרטיות כאחת. אני שמח לעדכן כי כתוצאה מהשיח הפורה שקיימנו הוסכם על מספר שיתופי פעולה, אחד מהם הינו יצירת ערוץ הידברות ומידע למען אוביקטיביות תקשורתית. 
את מר רזארד צ׳זרנסקי (Rysard Czarnecki) חבר פרלמנט מפולין, סגן יו״ר הפרלמנט האירופי, פגשנו באחד מחדרי הועדות, ללא ספק חבר הפרלמנט עם האישיות המיוחדת ביותר שפגשנו במסע זה. שנון וחד ולא פחות חשוב מעריץ נלהב של תנועת הליכוד. מאחר והוא עוקב בהדיקות על הנעשה בישראל, הוא מצא לנכון לציין לחיוב את החוק התרבות החדש שהשרה מירי רגב מקדמת שזכה להרבה הערכה בקרב חברי סיעתו במדינתו פולין.

שמחנו למצוא במסע זה ידידי אמת של ישראל שרואים בישראל ספינת דגל ומופת לדמוקרטיה באי של טירוף ולדוגמא חיה בהתמודדות עיקשת וחסרת פשרות כנגד תופעות טרור איסלאמי תוך קפדה על שלטון החוק. הם ידידים שנאבקים יום יום בהצעות נגד, יוזמים הצעות בעד ובעיקר משמשים מגן קדמי למדיניות ישראל באירופה.
אנחנו מצפים לביקורה של משלחת גדולה מקרב חברי מפלגת AECR המתוכננת להגיע לארץ בהמשך השנה למען העמקת הקשר בין המפלגות, יצירת גשרים הסברתיים ורעיוניים.

לסיום תודה מיוחדת למארחים שלנו מה-AECR המנהל בפועל ריצ'ארד ולעוזריו ליאון וסטפן וכמובן למנהל אגף הסברה וקשרי החוץ של הליכוד מר אלי חזן ולחברי המשלחת הנפלאים.

תל חי

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נילי אהרון בדרך הנכונה

הרויזיוניסט

כרוניקה של מאחר

אריק זיו ויזר

השטח הליכודי תומך בממשלה, בניגוד לשקרים המתפרסמים בתקשורת.

אריק זיו ויזר

קמפיין המתיישבים "מילה זו מילה"

אלי חזן

כתובת מייל חדשה למערכת : ליכודניק בגרסתו החדשה

אלי חזן

כולם מספרים שחם בחיפה

אלי חזן
דילוג לתוכן