23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
במצודה והמוסדות

ננעל כנס הפתיחה של פורום האמנים והיוצרים וצעירי הליכוד

אמנים ויוצרים בליכוד מבקשים לקדם רפורמה ותחרות בתקשורת וחלוקת כספי התרבות בצורה שיוויוניות

 

ביום ראשון, 12.2.2012, התקיים במצודת זאב בתל אביב כנס ההקמה של פורום האמנים והיוצרים בליכוד בשיתוף צעירי הליכוד, לכנס הגיעו כ 100 משתתפים.

את הכנס אירגנו מייסדי הפורום ימין מסיקה,ירמי קדושי,עדי ברוך ועומרי אקוניס אשר הנחה את הכנס.

מבין הנושאים המרכזיים שנידונו בכנס עלו הצורך ברפורמה בתקשורת על ידי פתיחת שוק התקשורת לתחרות והצורך בהוספת ערוצי טלוויזיה מסחריים באוויר עם פרסומות תוך קיום תחרות מול ערוצים 2 ו 10.

 

כמו כן דובר רבות על הצורך בהוספת תחנות רדיו עם פרסומות בכדי ליצור תחרות מול ערוצי הרדיו הקיימים והסרת החסמים לקבלת רישיונות לפתיחת תחנות טלוויזיה ורדיו.

עוד הוזכר במהלך הערב הצורך לאסור על מתן מימון ממשלתי למוסדות ו/או לסרטים שפוגעים בתדמית המדינה וחיילי צה"ל ובצורך לחלוקת תקציבי התרבות באופן אחר מכפי שהם מחולקים כיום על ידי קרנות, בכדי שהתקציבים יגיעו למגזרים נוספים בחברה הישראלית ויתנו ביטוי לבעלי דעות אחרות.

לכנס הגיעו שחקנים זמרים יוצרים ואמרגנים. ביניהם היו יענקל'ה בן סירא, תמיר גל, קוקו מאילת, ראובן המלאך, אבי סויסה, יפית שמע, פנינה מור, שאול אליאס, ג'וליה מסלווי, ג'קי מייקה, ליאור גבע, לואיזה אשר, אברהם בר אורין, אור דלית, עמוס בר, בועז תגר, מיראז', מני חן והאמרגן אלי בנאי.

ימין מסיקה, במאי ומפיק ממייסדי הפורום אמר "אנחנו הפקנו סרטים והפקות באופן עצמאי והגענו לשלב שאנשים פנו אלינו וביקשו שנתאגד ונקים פורום של אמנים ויוצרים בליכוד בכדי שנוכל ביחד לקדם נושאים בקרב חברי הכנסת והשרים בליכוד, כי הליכוד נותן לכל אחד חופש ביטוי, לפי דעתי מפלגת הליכוד מתייחסת לכור ההיתוך לא כמו שרוצים לעשות מכולם אדם אחד ישראלי אחד אלא הליכוד שומר על הזהות של כל אחד".

ירמי קדושי, שחקן ומפיק ממייסדי הפורום: "התקשורת הישראלית מנותקת מהקהל, יותר אנשים מחוברים לאינטרנט מאשר לטלוויזיה ולרדיו, צריכים להתיר לפתוח כאן תחנות רדיו וטלוויזיה עם פרסומות באופן חופשי כמו שפותחים חנויות ובתי קפה, אני שואל- אוכל זה לא דבר מסוכן? זאת לא הקיבה שלכם? אם נותנים לכל אחד לפתוח מסעדות אז מה הסיבה שלא נותנים לכל אחד שרוצה לפתוח תחנות רדיו וטלוויזיה?

הגיע הזמן שישחררו את שוק הפרסום מההגבלים, חשוב שכל האומנים והאורחים שהגיעו לכאן שיתמכו ויצטרפו לליכוד, הליכוד היא מפלגה חברתית אמיתית, ממשלת נתניהו ממשלה חברתית ששינתה דברים בהרבה תחומים וגם בתחום התקשורת, אל וועדות הכנסת מגיעים נציגים של איגודים שיש להם אינטרס ורוצים שהשליטה תישאר אצלם הם מנסים ללכת נגד אותם חוקים חברתיים של הממשלה, חשוב שכל האומנים שבאו לכאן יגיעו לוועדות בכנסת ויגידו מה שיש להם בלב, יש אמנים שלא מקבלים ביטוי בתקשורת ונאלצים לעבוד בעבודות אחרות ולא בגלל שהם לא טובים אלא בגלל שהתקשורת מקדמת את האמנים שקרובים אליה, אנו שמענו ששוק הפרסום בטלוויזיה וברדיו מגלגל כמיליארד שקל בשנה ולפי מה שנאמר לנו רוב מהכספים האלו מגיעים לערוץ 2 אני מדבר על שוק פרטי שאמור להתחלק ליותר אנשים והסיבה היא חוסר תחרות. ברגע שיש חסמים שלא נותנים לכל אחד לפתוח תחנות טלוויזיה ורדיו, צריכים להסיר את החסמים, מי שהציל את הכלכלה הישראלית זאת ממשלת נתניהו וצריך להמשיך ברפורמות, כי ברגע שרוצים שמחירים ירדו הפתרון הוא לפתוח את שוק הפרסום בטלוויזיה וברדיו ובכך להכניס שחקנים חדשים לעוגת הפרסום, אז יהיו יותר מפרסמים והמצב הזה יגרום לירידת מחירים בכל התחומים".

עדי ברוך, פעיל בליכוד ממייסדי הפורום: "יש לאסור על מימון ממשלתי למוסדות ו/או לסרטים שפוגעים בתדמית המדינה וחיילי צה"ל. לא הגיוני שישראל תממן סרטים נגד המדינה או נגד חיילי צה"ל".

תמיר גל, זמר ושחקן: "אני בתור אומן רוצה את חופש הביטוי, אני חושב שצריכים לפתוח כאן תחנות טלוויזיה ורדיו באופן חופשי, התקשורת משדרת בכוח דברים שהקהל לא רוצה לשמוע ולראות, אין חופש ביטוי, מראים לציבור את מה שהם רוצים להשמיע. תמיד הייתי בליכוד מאז שנולדתי, אני רוצה שנקבל את מה שמגיע לנו בזכות. התקשורת עובדת על כולם בעיניים התקשורת עושה מה שהיא רוצה מקדמת את השחקנים והאמנים שלהם.
הגיע הזמן שיהיו כאן תחנות טלוויזיה ורדיו כמו שיש בעולם,שיהיו תחנות ללא הגבלה.
כולם באים בביקורת לרדיו לב המדינה לשדרן אליקו אבל תפתחו עוד תחנות שיביאו עוד אנשים מתחרים לאותם שדרנים ותתחרו בו. לגבי גלעד שליט האמנתי שהוא יחזור הביתה, כי תמיד האמנתי בבנימין נתניהו".

דניאל גלילי מצעירי הליכוד: "בקשר לאגרת רשות השידור יצאנו בקבוצה בפייסבוק, אנשים מאשימים את נתניהו במצב אבל האמת שהעובדים אשמים במשבר של רשות השידור, נתניהו עושה רפורמות ברשות השידור וזה על ידי העברה של כסף שהיה צריך לעבור לשמאל להפקות מקור, את הכספים האלו העבירה הממשלה למען הרפורמות בכדי להוריד את מחירי האגרה לתושבים, מה עושים בועדות העובדים שברשות השידור, הם רוצים למנוע את הרפורמה אנחנו מקווים שהפורום הזה ימנע מהם להמשיך לחיות על חשבון האזרחים".

קוקו מאילת, זמר: "קוראים לי מלך הפייסבוק, אם יפתחו כאן תחנות טלוויזיה ורדיו נוספות יהיה לזה קהל כי לא כולם מקבלים את מה שמגיע להם אם מחלקים את העוגה שיגיע לכולם יש הרבה שמקבלים אני נמצא באומנים שלא מקבלים.

צריכים לתת לעוד אנשים את הפרנסה שלהם, אחד כמו אלי בנאי שיושב כאן וקידם עשרות אמנים וגילה את זהבה בן הוא צריך לקבל תקציב ולחלק אותו כי הוא יודע למי מגיע הכסף".

ראובן המלאך, זמר: "באירועי תרבות וביום העצמאות, יש אמנים שנותנים להם כ 160,000 ₪, במקום להשקיע בכבישים במקום לתת סכומים כאלו לאמנים אפשר להביא אמנים אחרים בפחות כסף, למה לא לחלק את הכסף הזה ל 20 אומנים כמוני במחירים נמוכים יותר, ועוד ישאר להם כסף בקופה, לא צריך לסחוט את הכסף של העירייה אני מעדיף שילך לביטחון של הילדים שלי, אני חושב שצריכים לפתוח כאן עוד ערוצי רדיו. לא יכול להיות שברדיו 24 שעות שומעים את אותו שיר ובכל התחנות אותו שיר, אחת הסיבות שאני לא עושה קליפים יותר כי אין איפה לשדר אותם, יש בטורקיה לפחות 150 תחנות טלוויזיה שמראים מה שאתם רוצה, ערוץ 24 לא מספק את הסחורה עם כל הכבוד אני מעדיף לראות נשיונל גארפיק ולא את הערוץ הזה"

יפית שמע, שחקנית: " את הסרטים הראשונים שלי עשיתי אצל ימין מסיקה וירמי קדושי, האמנתי בדרך שלהם.

איך יתכן שאני הולכת ברחוב מצפון עד דרום ואני שרה גם סגנונות אחרים ובכל מקום מזהים אותי מהסרטים שלום לך סיגל כרם התקווה עשיתי עוד דברים בחיים הייתי בערוץ 24 בתוכניות בערוץ 2 ובכל מקום זוכרים ומזהים אותי רק מהסרטים האלו אם זה כך למה אין לזה ביטוי בתקשורת, אני גאה בימין וירמי שהם מביאים אנשים אותנטיים, אבל אין לזה ביטוי בתקשורת והרבה פעמים שאני רשמתי את הסרטים האלו ברזומה והגעתי לקליקה הסרטים האלו היו לי למכשול

פנינה מור, שחקנית ומלהקת:" אם אתה לא מקושר אתה לא מקבל, אתה לא בפנים, אתה לא שם, מה עם כל היוצרים האחרים שלא מרוויחים כסף. למשל תמיר גל שמביאים אותו לערוץ 2 בעקבות תוכנית אח הגדול ואומרים יש זמר חדש אני שומעת את תמיר גל כבר שנים והקהל מכיר אותו והוא זמר וותיק ומוכר יש לו אלבומים השתתף בסרטים והוא נקרא אצלם זמר חדש, התקשורת שייכת לטייקונים היא מקדמת רק את האנשים שקרובים אליהם".

ליאור גלבוע, תסריטאי: "מישהו ראה כאן סרט על הפיגועים או על המצב בשדרות, או סרט על תושבי אריאל, החלק הזה לא קיים בקולנוע הישראלי, היוצרים לא יודעים לעשות סרטים כאלו? יודעים, אבל הם לא יקבלו את הכסף, אותם יוצרים נפלטים מהתעשייה ונשארים שם רק אלו שהם אנטי ישראל.

אני מדבר על מורשת ישראל על ההיסטוריה, אתה רוצה לעשות סרט על ההמנון זה פוליטי שלחתי להם והם אומרים שההצעות שלח נגועות בפוליטיזציה. את הקרנות האלו חייבים לחסל! מתי פעם אחרונה תמכו בסרטי בורקס ובקומדיות, יש רק ז'אנר אחד: סרטים שמאלנים והם מקבלים שטיח אדום בחו"ל, אפילו המשטרה והצבא עוזרים להם, חוסמים כבישים כדי להפיק את הסרטים האל,ו אבל הם לא יודעים במה מדובר. כך מי שיושב בחו"ל אין לו מושג מה קורה בישראל, הסרטים האלו מגיעים לחברי פרלמנט באירופה הם רואים את הסרטים ואז כל העולם נגדנו. בואו נעשה סרטים מנקודת מבט שלנו, סרטים יותר חזקים מטנקים. אסור לנו לדבר על המורשת שלנו? אם אתה רוצה תקציב אסור לך".

פורום האמנים והיוצרים בליכוד ימשיכו בשיתוף הפעולה עם צעירי הליכוד ובקרוב תתקיים פעילות נוספת.

כל חברי הליכוד אשר רוצים להשפיע ולהיות חלק מהפורום מוזמנים להצטרף ולקחת חלק פעיל בעשייה.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הדרת נשים בנשיאות הליכוד

אריק זיו ויזר

תוצאות הבחירות למועצת הסניף

אריק זיו ויזר

מוגשת בקשה לכינוס מרכז מיוחד

אריק זיו ויזר

גדי אריאלי הרחיק את יגאל עמדי/אריק זיו

אריק זיו ויזר

נתניהו משנה גישה להתמודדות עם אתגר הועידה

​הוגשה הצעה לתקצב את סניפי התנועה ברחבי הארץ

אלי חזן
דילוג לתוכן