26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
ד"ר יצחק בן גד

נאיביות אמריקנית מסוכנת

הנשיא ג'ימי קרטר תרם לנפילתו של השאה הפרסי ועלייתו של חומייני לשלטון ב-1979. בשנות השבעים נוצרה באיראן קואליציה מוזרה נגד השאה שכללה את החוגים הליברליים, השמרנים, אנשי אקדמיה והתקשורת וגורמים נוספים. כולם חברו יחד להפיל את המשטר הפרו-מערבי של השאה.

 

הנשיא ג'ימי קרטר, במקום לחזק את השאה ולייעץ לו לשנות כיוון, תמך דווקא במתנגדיו, השלטון נפל והשאה ברח למצריים. האימאם חומייני חזר לאיראן והתקבל ע"י ההמונים כמושיע. במשך הזמן חומייני גילה את כוונותיו: סילק את הליברליים, הרחיק, רצח או היגלה את מתנגדיו והקים את הרפובליקה האיסלאמית שהיום נשיאה מחמוד אחמדיניג'אד.

קרטר לא קרא נכון את המפה. יתרה מזו, עשה צעד שהוכיח שאמריקה היא נמר של נייר. במשך שנה שלמה צרו המונים איראנים על השגרירות האמריקאית בטהרן והתעללו בדיפלומטים האמריקאים בתוכה. קרטר ניסה לעשות פעולה צבאית מגוחכת ונכשל. המעצמה הגדולה, ארה"ב, הושפלה בצורה מחרידה ע"י חומייני וצוות מרעיו. העם האיראני לגלג על אמריקה ועל נשיאה.

והנאיביות נמשכת, הפעם זה ממשלו של בוש. הנשיא בוש לחץ על ממשלת אריאל שרון לאפשר לחמאס להשתתף בבחירות. ישראל הזהירה שהחמאס אינו פרטנר, ארגון טרור ומאמין רק באופציה הצבאית ולא המדינית. למרות זאת, בוש לחץ- ישראל הסכימה. החמאס ניצח בבחירות ואנו יודעים מה קורה היום ברצועת עזה. החמאס פועל נגד האינטרסים של ישראל וארה"ב ומתנגד להסכם השלום.

עכשיו האמריקנים ממשיכים בנאיביות שלהם, לוחצים על מובארק להסכים לדמוקרטיזציה במצרים. זה עלול להביא את האחים המוסלמים לשלטון. אלה מתנגדים להסכם השלום עם ישראל, קיצוניים לא פחות מהחמאס וחיזבאללה ועלולים לדרדר את כל האזור למלחמה עקובה מדם. אחד המנהיגים שלהם אמר בימים האחרונים בטלוויזיה האיראנית שהאחים המוסלמים עוד יעלו לשלטון וכדאי לישראל להתכונן למלחמה.

דמוקרטיה מתאימה לאנשים שיודעים את מהותה, מאמינים בחופש הביטוי, סובלניים לגבי דעות שונות מדעותיהם, נותנים זכויות לנשים והומואים. האחים המוסלמים הם ההפך מכל זה. אם וכאשר ישתלטו על השלטון, לא יהיה הבדל גדול בין מצרים ואיראן.

הפתגם אומר: הדרך לגיהנום רצופה כוונות טובות, האמריקנים בנאיביות שלהם עם כל רצונם הטוב- עלולים להביא את האזור לגיהנום.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אובמה: ממשיך הטעויות של קודמיו

אריק זיו ויזר

הפגנות מעכבות שחרור גלעד שליט

אריק זיו ויזר

בערבית קוראים לזה "שרף" (בעברית "כבוד")

אריק זיו ויזר

למה ירושלים בירתנו?

חרם פלסטינאי- אין חדש תחת השמש העולה

אריק זיו ויזר

הישג מצוין לממשלת נתניהו

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן