20.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
הכנסת

נאום הבכורה של ח"כ יריב לוין

אדוני היו"ר, חברות וחברי הכנסת,

ביראת כבוד, בהתרגשות ובתקווה כי אצדיק את האמון שניתן בי, אני מבקש לשאת דברים ראשונים מעל במה זו.

ב – 18 שנות פעילותי הציבורית, ידעתי מאבקים לא מעטים. גם בימים טובים וגם בימים קשים, גם כאשר מצאתי את עצמי נאבק כנגד הזרם, כנגד רוחות רעות שנשבו בעוצמה רבה – הלכתי בדרכי, ונאבקתי על האמת שלי. בכוונתי לנהוג כך, גם בעת כהונתי בבית הזה. גם כאן, אמשיך ואעסוק בנושאים אשר לשם קידומם נבחרתי, והמהווים עבורי את מהות שליחותי הציבורית.

ארץ ישראל יקרה לי. זכותנו על הארץ הזאת, כולה, היא בלתי מעורערת. זוהי זכות אבות, העוברת בירושה מדור לדור. אין אני רשאי ליטול אותה מילדי, וחובתם להנחילה לילדיהם.

עלינו להישיר מבט אל המציאות: לא שתי מדינות לשני עמים מבקשים אויבינו. מבוקשם אחר לחלוטין: לא פחות משלוש מדינות הם מבקשים, לעצמם. שלוש מדינות – לספק עם אחד. האחת: ירדן, השניה: מדינה בשטחי יהודה, שומרון, עזה והבקעה, והשלישית – הפיכת מדינת ישראל למדינת כל אזרחיה תוך מימוש זכותם כביכול לשיבה. אני מאמין כי זכותנו להתיישב ולחיות בארצנו עדיפה אלף מונים – על מקסמי השווא של שלום ורגיעה מדומים. כולנו חפצי שלום, אך ההגעה אליו מחייבת סבלנות ועמידה איתנה על עקרונותינו. כי לנו הארץ הזאת – לנו ולא לאחרים.

אדוני היו"ר, עם ישראל יקר לי לא פחות משיקרה לי ארצו. ח"כ לשעבר יעקב שמאי, אביה של אשתי יפעת, הורני דרך ברורה בעניין זה. אל לנו להישאר אדישים למצוקתן של האוכלוסיות המוחלשות. חובתה של המדינה להעניק לכל אזרח כלים והזדמנות הולמת כדי לחיות חיים של עשייה ולהתקיים בכבוד. נושא זה הוא מורכב מטיבו, והיבטיו רבים. בחרתי לעסוק בכנסת זו דווקא בהיבט אשר לא זוכה לתשומת הלב הראויה – התחבורה הציבורית. זמינותו של שירות זה, כמו גם מחירו, משפיעים באופן ישיר הן על איכות החיים של הנזקקים לו, והן על אפשרויות התעסוקה העומדות בפניהם. הטיפול המקיף שאני מבקש לבצע בתחום זה, הוא מנוף חשוב שיסייע לצמצום הפערים ההולכים וגדלים בחברה.

אדוני היו"ר, מדינת ישראל היא לא רק מדינה יהודית. היא גם מדינה דמוקרטית. אלא שאנו עדים לתהליך מתמשך ומסוכן של היפוך היוצרות, אשר מובל בעקביות על ידי ראשיה של מערכת המשפט. לא עוד מדינה יהודית, אשר תחת כנפיה מתקיימים חיים דמוקרטיים, אלא מדינה דמוקרטית, אשר מתקיימים בה, במידת האפשר, גם חיים יהודיים.

יש לבצע מהפכה של ממש במערכת המשפט !! לא הכל שפיט, ושופטים המחזיקים בעמדות קיצוניות הסותרות ערכים בסיסיים המשותפים לרוב העם, אינם כשירים להכריע בשאלות ערכיות, שהן עניין של מדיניות והשקפת עולם.

בל נטעה, מערכת המשפט חשובה לכולנו. אין הכוונה, חלילה, להרוס את המערכת, כפי שמנסים לצייר זאת המושכים בחוטיה. ההיפך הוא הנכון. אני מבקש להשתתף במאמץ להציל את מערכת המשפט מידי חלק מראשיה, אשר שכחו זה מכבר מושכלות יסוד בשיטה הדמוקרטית, ובפסיקותיהם הם מפוררים את יסוד השיטה – עקרון הפרדת הרשויות.

חברות וחברי הכנסת, בכוונתי ליזום שורה של מהלכי חקיקה אשר יאפשרו את שיקום מערכת המשפט, את איזונה ואת השבת אמון הציבור בה. אפעל על מנת להחזיר את מערכת המשפט למסלול הציוני הקלאסי, כך שבמשוואה – יהודית ודמוקרטית – יקבל הצביון היהודי של המדינה את משקלו הראוי והמכריע.
מערכת המשפט זקוקה גם למהפכה של ממש בהתנהלות היומיומית באולמות המשפט, באופן בו נידונים ענייניו של האזרח הפשוט, שהם כל עולמו. אציע לקבוע כללי פרשנות מחייבים בתחומים משפטיים שונים, אשר ישקמו את הוודאות המשפטית וימנעו התדיינויות מיותרות. אגיש הצעת חוק אשר תחייב ניהול רציף של הליכי שמיעת הראיות, דבר שיביא לייעול ההליך השיפוטי, וימנע עינויי דין ואת עיוותי הדין הנובעים מהם. אפעל לגיוון ההרכב האנושי של מערכת המשפט על כל חלקיה, לרבות באמצעות שינויים בהרכב הועדה לבחירת שופטים ובהליכי מינויים במערך הייעוץ המשפטי לממשלה.

אדוני היו"ר, יש לנו מדינה עצמאית, פורצת דרך בתחומים רבים, אשר הישגיה המדעיים ידועים בעולם כולו. כהונה בכנסת ישראל, בפרלמנט שלנו, היא זכות גדולה.

הורי, גאיל ואריה לוין, חינכו אותי לפעול בנחישות, אך בענווה. תקוותי כי אצליח ללכת בדרך זו, וכי אשכיל במעשיי לתת ביטוי הולם למכלול הערכים עליהם חונכתי, ערכים יהודיים השזורים בהיסטוריה המפוארת של עמנו.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

נבחרי הציבור בכנסת משתתפים בצערו של ראש הממשלה

אלי חזן

יום הולדת לפרח לרנר – ליכודניק מאחל מזל טוב

אריק זיו ויזר

דנון בעקבות ירי הגראד מעזה

אריק זיו ויזר

יו"ר פרלמנט קניה לריבלין: ישראל היא מודל עבורנו לדמוקרטיה מופתית

יום החיילות של ד"ר ברקו בכנסת

אריק זיו ויזר

דנון : "יריקה בפרצוף של האלמנות והפרה של ההסכמים"

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן