26.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
יומן ארועים

מתקנים את ההיסטוריה של מרד גטו ורשה

ליכודניק מתכבד להזמין את גולשיו לאירוע 70 שנה למרד גטו ורשה וחלקו של אצ"י במרד. כך מתקנים היסטוריה מעוותת. 

 

במשך שנים עוצב הזיכרון הקולקטיבי בישראל בצורה הבאה : את מרד גטו ורשה הנהיגו פועלים וסוציאליסטים יהודים. על אף שלאנשי תנועת בית"ר ואצ"י היה חלק לא מבוטל במרד, העדיף הממסד הציוני הרשמי – שנשלט על ידי תנועת העבודה לדורותיה – להעלים חלק זה. איננו באים להלין על כך אבל אנו באמת שמחים שניתנת לנו הזכות לתקן את הדרוש תיקון.

 

חיים לזר היה הראשון לתקן את העיוות כאשר כתב את הספר "מצדה של וארשה". נדמה כי פרופסור משה ארנס היה הראשון להכניס את הסוגייה אל המיינסטרים בישראל בספרו "דגלים מעל הגטו" . ההמשך היה בהכרה של שר החינוך גדעון סער, שאף שילב בנאומו בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה 2010 שהוקרא בקיבוץ לוחמי הגטאות את חלקם של לוחמי האצ"י. 

 

מכון ז'בוטינסקי בישראל יחד עם יד ושם יקיימו ערב על חלקו של אצ"י במרד גטו ורשה. עבורנו כצאצאי חברי התנועה הרוויזיוניטית על קבוצותיה השונות זהו אירוע חסר תקדים. 

בארבעה במרס 2013 בשעה 17:00 בערב יתקיים בשלוחת בית הספר המרכזי להוראת השואה, היכל וולין, גבעתיים אירוע שיעסוק בנושא בהשתתפות מומחים ואנשי התנועה. השתתפותכם חשובה. 

פרטים נוספים יגיעו בהמשך. ליכודניק מזמין אתכם לשריין את התאריך ואת השעה  

 

 

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הזמנה להפגנה של צעירי הליכוד חיפה

אלי חזן

צעירי הליכוד זוכרים את אלטלנה – השתתפות בטקס האזכרה הממלכתי

אלי חזן

הדלקת נר וכנס הסברה עם שרת התרבות והספורט מירי רגב

אריק זיו ויזר

מאה שמונים שנה למסורת פתיחת חגיגות ל"ג בעומר בבית עבו בצפת

אלי חזן

שבוע זכויות האדם הפלשתיני

אלי חזן

להכיר את התשוקה לירושלים דרך הרגליים

אלי חזן
דילוג לתוכן