19 באפריל 2024
ליכודניק
כללי

משרד החינוך מתנהג כ-“בת יענה”

הכתבה שפורסמה בעיתון “ישראל היום” מיום ה- 9.10.17 בימי חול המועד סכות הנושאת את הכותרת ” לא עומדים במבחן” עברה ללא תגובה וללא התייחסות כלל מצד כל גורמי החינוך.

הכתבה עסקה בתופעת ההעתקה במבחני הבגרות בקרב תלמידי ישראל.  ולהלן חלק מהנתונים. בשנת הלימודים התשע”ה היו מעורבים ב”אי טוהר הבחינות” כ- 9.962 תלמידים,   ובשנת תשע”ו  חמור אף יותר, 11,563 אלף  תלמידים היו מעורבים באי שמירה על טוהר בחינות הבגרות, עלייה של 1601 תלמידים לעומת שנה קודמת שהיו מעורבים באי שמירה על טוהר הבחינות. כל זאת מתוך מספר בחינות הבגרות בשנה זו שעמד על 1,399,008 בחינות.

 מספר הבחינות שנפסלו לשנת התשע”ה לאחר ערעור עמד על 10.952  בחינות פסולות,

 בשנת התשע”ו בחינות שנפסלו לאחר הגשת ערעור עמד על 12,859 בחינות פסולות.

( מנתונים שמתפרסמים לבקשת ” ישראל היום” והתנועה לחופש המידע)

העונש שנוקט משרד החינוך  הם בדרך כלל עונשים משמעתיים ,כמו: פסילת הבחינה והשעיית הזכאות לתעודת בגרות, בחינה חוזרת ,או השעייה לבחינה חוזרת עד ל- 3 שנים ולעיתים העברת העניין ליועמ”ש של משרד החינוך ולעיתים למשטרה .

אין ספק כי משהו כאן רקוב, מערכת החינוך לא משכילה להבין בכלל  ובתי הספר בפרט, כי דרוש חינוך ערכי לחנך ולהקנות ערכים ואמינות בקרב התלמידים. המערכת צריכה להקפיד הקפדה יתרה בנושא של אמינות, כי נוהג שהשתרש בקרב הנוער, הפך לנורמה פסולה מסוכנת לחברה פגיעה בטוהר המידות. נורמה זו מחלחלת  למערכת הצבאית ולמערכת האזרחית בכל מה שנוגע לטוהר ולאמינות .

לצערי חוטאים בזה גם משגיחי הבחינות  המקבלים שכר על תפקידם. ואם זה קורה ויש עלייה ופגיעה בטוהר המידות מישהו כאן נרדם בשמירה בקרב כל השותפים למערכת. אפשר גם להבין אם יש מגמה של עלייה  פגיעה בטוהר המידות  בבחינות אולי נתפסים יותר ויותר תלמידים ונחשדים בכך, דרושה מהפכה מערכתית לעקירת התופעה.

להלן חלק מהפתרונות למיגור התופעה:

יש לחשב מסלול מחדש על מנת לצמצם בצורה משמעותית את התופעה הפסולה הזו .

  • יש לערוך מספר שאלוני בחינות שונים באותו מקצוע ובאותה יחיד, כל תלמיד יקבל שאלון אחר ולהביא לידיעת תלמידי ישראל שלא יהיו שאלונים אחידים אלא מספר שאלונים שונים.

ב. אין למסור את השאלונים בסיום הבחינות לתלמידים אלא יוחזרו למשגיחים בחזרה.

ג. בתי ספר שבקרב תלמידיו שיתפסו תלמידים שעברו על טוהר המידות ולאחר בדיקה, כי אכן הייתה פגיעה בטוהר המידות, יש לפסול את כל ציוני המגן של אותו ביה”ס לתקופה שיחליט משרד החינוך בהתאם לחומרת המקרה.

ד. יש לפטר ולשלול את הפיצויים של מי שממונה על הדפסת הבחינות או על עריכתן של הבחינות  שנחשד והורשע כי העביר ומסר בחינה לגורם לא מוסמך, בכך שהכשיל אחרים במעשיו .

ה. יש לדאוג כי מיקום הנבחנים אחד מהשני יהיה במרחק סביר  כדי למנוע קשר ביניהם בשעת המבחן. 

ו. יש להקצות כוח אדם מתאים ומשאבים כדי שיהיו משגיחים טובים וראויים למלא את תפקידם בנאמנות.

ז. צריכה להיות מערכת פיקוח בכוח אדם על אשכול של בתי ספר ביום הבחינות בפיקוח על משגיחי הבחינות.

 

 

אלי כהן  מירושלים עיר הנצח



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

השמאל כן רצח 

אריק זיו ויזר

תוצאות בחירות בסניף הליכוד בגבעתיים למועצת העיר בחירות 2018

אריק זיו ויזר

The leader who introduced Mizrahi Jews to the Israeli political arena

Eli Hazan

בחזרה ל – 73′

אלי חזן

דרושים סטודנטים לרשות המסים

ברקת – ממש, אבל ממש, לא מה שניסו למכור לכם

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן