39.1 C
תל אביב
25 באפריל 2024
ליכודניק
יומן פוליטי

משיחיים OUT בגין IN

החייל של שטרן הצביע בעד שלטון החוק,  הטפלון של בנט נסדק,  V15 והעמותות של ברק

השבוע האחרון בליכוד היה שבוע סוער במיוחד. תחילתו עמדה בסימן סאגת דיכטר – חוטובלי עד כדי כך שהשניים הצליחו להרעיד את אמות הסיפים. ביום ראשון התכנסה לה סיעת הליכוד כאשר ברקע עומדים האיחודים עם בנט או עם כחלון. האיחודים הללו הפכו לאופציה ריאלית עבור התנועה על רקע אופציית איחוד המחנה הציני עם לפיד. הפעם בליכוד לא רצו להישאר מופתעים ויועציו של רה”מ התכוננו לכל תרחיש.

מצידו של הבית היהודי הסתובב בלשכת הליכוד אחד מאנשי אמונו של שלום שלמה על מנת לתת תוקף לרעיון. יש לזכור כי ניסיון האיחוד הקודם עם ליברמן צרוב חזק בנפשותיהם המצולקות פוליטית של אנשי הליכוד. מכל מקום, בליכוד הכינו את הקרקע לשעת חירום.

ומדוע היה זה שבוע סוער ? משום שבמקביל לסאגות הללו שתיארתי נזרקו עוד ועוד ספינים לאוויר בדמות המשוריינים או המשוריינות של רה”מ. כך, עלה שם אחר שם. עם חלק שוחחו ועם חלק – רה”מ לא יודע מי הם בכלל. מה שבטוח הוא שעם שתי נשים שוחחו : עם ד”ר ענת ברקו ועם ד”ר לימור סמימיאן דרש. שתי הנשים נשים ראויות ומעבר לכך. לסמימיאן עלתה התנגדות משום שהיא הובאה על ידי השר גלעד ארדן ומזכירת הסיעה עליזה בראשי. שתי המשוריינות היו אמורות לעבור אישור במזכירות הליכוד בנוכחות רה”מ אך בשל האירועים בצפון הוא לא הגיע. במקביל החלה החתמה להצבעה חשאית. במהלך היום הבהיר לי אלי אוליאל כי יש מהלך נגדי במערכת כנגד השריונים.

כאשר נפתחה הישיבה התברר כי יש רוב ברור להצבעה חשאית ונגד המהלך. חלק מהטענות היו טענות כלליות : דוד ביתן למשל אמר כי מטרת השריונים היא להביא מנדטים ולא להצניח כאלה שלא מקדמות את רשימת הליכוד. לטענה הזאת היה משקל רב. מנגד, נתן אנגלסמן – החייל של שבח שטרן – הציג תזה מעניינת הנאמנה לדרכו המשיחית.

כשראה יו”ר המזכירות כי אין הכרעה הודיע על סיום הישיבה וקיום ישיבת המשך כיום לאחר מכן בנוכחות יו”ר התנועה וראש הממשלה בנימין נתניהו שיבוא להציג את עמדתו.

כץ וצוות רה”מ דיווחו לו בעודו טרוד במצב הביטחוני המתדרדר על הלך הרוחות. נתניהו הוכיח שיש ערך רב לסבלנות ולניסיון שלו. ביום חמישי בבוקר הוא קיבל את האפשרות של בני בגין כשריון והעביר זאת ליו”ר המזכירות. כץ שמר על ההחלטה בסוד והדבר לא דלף. כאשר נשאל על ידי פעילים מה יהיה השיב בנונשלנטיות “הפתעה”.

וכך,ישיבת המזכירות נפתחה כאשר ישראל כץ הציג את המצב והעביר את המקרופון לנתניהו. ראש הממשלה הסביר כי שמע לטענות ולרחשי הלב של חברי המזכירות ולכן החליט להציב את בני בגין במקום ה – 11. מרגע זה נעמדו חברי המזכירות ומחאו כפיים. אז לקח כץ את המיקרופון וקרא להצבעה שהתקבלה ברוב קולות כאשר רק שלמה אלמגור מתנגד לכך.

 

היה קצת מוזר לראות את אנגלסמן מצביע בעד כאשר הוא היה שותף לזריקת בני בגין בבחירות הקודמות. אנגלסמן דחק את בגין כי דעותיו לא היו “מספיק טובות למשיחיים”. בגין הואשם אז שהוא בעד שלטון החוק. האם אנגלסמן חושב שבגין שינה את דעתו? הוא טועה.

אך ללא ספק הרוח של הליכודניקים דרסה את רוח המשיחיות.

שימו לב למצב כיום : פייגלין בחוץ ובגין בפנים.

חזרתו של בגין מוציאה עוד יותר את הטיעון של המחנה הציוני כאילו הליכוד הוא מפלגה קיצונית כטיעון עקר.

ומה לגבי מי ששורינה אבל בסופו של יום נדחקה. לימור סמימיאן היא אישה יוצאת מהכלל. היא הייתה מביאה לליכוד את כל מה שהיה צריך. אבל מוכרחים לומר זאת ביושר : אין ספק כי לימור סבלה מהקשר שלה לא רק עם גלעד ארדן אלא גם, ואולי בעיקר, עם גדעון סער. היא סומנה כמי שתהפוך להיות ציר בתוך הסיעה שתומך בגדעון וכך המינוי שלה עבר סיכול ממוקד.

ובכלל, השיריון של הליכוד מול מסכת השיריונים של הבית היהודי ומפלגות אחרות מוכיחות כי אין טוב מעוד מסננת שמביאה עוד אפשרויות.

בנט רצה להיות הביג בוס. חוקת הבית היהודי נתנה לו את האפשרות לשריין מבלי להתייעץ באיש אך הדבר הוכיח כי השיטה של מנהיג אחד מחליט היא פחות טובה. כאן בליכוד בסופו של יום נתניהו הוכיח כי יש לו השפעה וראינו מה קרה בבחירות המקדימות בליכוד ומנגד את המצב של מזכירות דעתנית שמייצגת את עמדות ורצונות הליכוד. התוצאה מעולה. נתניהו הקשיב לרחשים ובחר שיריון מעולה לליכוד.

בנט שהיה טפלון ולא הקשיב לרחשי השטח בבית היהודי נאלץ להוריד את אוחנה. אמנם אוחנה פרש או הופרש אך הנזק לבית היהודי הוא ברור.

 

אלי ישי

ללא ספק אלי ישי סגר מהלך איחוד שמוביל אותו בהתמודדות לכנסת. עד האיחוד הוא היה נמצא בגבול המעבר של אחוז החסימה אך לאחר שנסגר האיחוד עם עוצמה לישראל הסיכויים שלו גדלים מאוד להכניס 4 מנדטים. ישי צרף כ – 60 אלף קולות וכך נראה בכנסת הבאה את תלמידו של הרב כהנא ברוך מרזל שהחייב שבמהלך הקדנציה לא יעלה להר הבית. ההערכה שיום אחרי הבחירות מרזל יעזוב את הסיעה וללא ספק הכנסת תקבל את מרזל עם כל הגימיקים שלו.

דבר אחד בטוח : מרזל כבר לא יהייה במעצר בית.

ליברמן

מסתמן שליברמן עשה מהלך שהוא ניזוק ממנו. ליברמן יצא מהכנסת האחרונה לבחירות עם 13 מנדטים וחמישה שרים. עכשיו ליברמן מגרד את החמישה מנדטים כאשר אחוז החסימה עומד על ארבע מנדטים. כך הוא נמצא במצב גרוע מאוד. הוא, שהוביל את העלאת אחוז החסימה, עלול ליפול בפח הזה .

בכל מקרה בעת הזאת מצבו לא טוב .

V15

בסביבת אובמה נאמר כי הוא לא יפגש עם נתניהו כי הוא לא מתערב בבחירות אך בפועל אובמה ממשיך במסורת קרטר וקלינטון : התערבות בוטה בכל מערכות הבחירות. כך המעורבות הייתה כאשר יועצי בחירות היו מגיעים לישראל ומתווים תוכניות כיצד להפיל את הליכוד. כך, כאשר החלה המחאה החברתית – היא בושלה כחצי שנה לפני הבחירות על ידי חבורה של יועצים שהגיעו מארה”ב ושקשורים למפלגה הדמוקרטית. כך עכשיו, הגיעו והרימו את הV15 כאשר הכותרת החלפת שילטון.

זה קמפיין שממומן על ידי גורמי חוץ. אז מה יש לנו? גורמים הקשורים וממומנים על ידי הקרן החדשה ובמקביל גורמים הממומנים על ידי גורמי שמאל בארה’ב. האם השופט גובראן עכשיו יגדיר כי ההוצאות של ה V15 יתחלקו בין המפלגות שקראו רק לא ביבי.

ה V15 שווה לעמותות ברק שם בוז’י שמר על זכות השתיקה.

ועדת הבחירות של הליכוד

כמה מילים על ועדת הבחירות. ללא ספק – מדובר באחד התפקידים כפויי הטובה של הליכוד. הוועדה הזאת נפלה אל מול מערכת אירגונית כושלת. למנכ”ל הליכוד יש רקורד שבכל מערכת בחירות מקדימות בליכוד הוא נכשל. מה שברור הוא שגדי אריאלי הוא נכשל סידרתי. נקווה שאחרי הבחירות ימונה מנכ”ל חדש ומנהלי אגפים חדשים שהמרכיב שלהם צריך להיות צעירים.  עוד תפקידים שצריכים ריענון הם הגזברות והיועץ המשפטי.  אבי הלוי הוא אדם נחמד אך בכל הדרגים מדברים על חוסר מקצועיות שלו. אינני משפטן אך נראה לי שליכוד מפסיד ביותר מידי עתירות ראו בחודשים האחרונים .



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הנה בא יו”ר המרכז הבא

אריק זיו ויזר

השר להגנת ממשלת נתניהו – יומן פוליטי- אריק זיו

סער : סייען ולא מנהיג

אריק זיו ויזר

בנצי ליברמן מול הורים שכולים

אריק זיו ויזר

הסיבוב של צחי ברוומן

אריק זיו ויזר

עד כאן להסתה של התאגיד

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן