18.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
מיכאל פואה

מפקד הארגזים חוזר בדלת האחורית./מאת:מיכאל פואה

לפני כארבע שנים לאחר מאבק ארוך וקשה מול שרון וחלק משרי הליכוד, הכריע הליכוד להקיא מתוכו את שחיתות "מפקד הארגזים". ועידת הליכוד קבעה שרק מתפקד שיש לו ותק של 16 חודש ושילם באופן רציף דמי חבר יוכל לבחור. יישומה של החלטה זו לאחר מספר חודשים בניכוי ספר הבוחרים מהמתפקדים הפיקטיביים שגייס שרון, הייתה בין השיקולים המרכזיים של שרון לעזוב את הליכוד לאחר שאיבד את בסיס הכח הפוליטי שלו. תמיד תמהתי מדוע אין ראשי הליכוד מתגאים בהחלטה זו והופכים אותה לדגל של מלחמה בשחיתות. כל מפלגה המתגאה בהתנהלות דמוקראטית כמו המערך וקדימה הייתה צריכה להסביר מדוע היא מאפשרת מפקדי ארגזים בתוכה ולא נוהגת כמו הליכוד. מפקדי הארגזים של קבלני קולות שהבולטים בהם הם ראשי חמולות ערביות בקדימה ובמפלגת העבודה, היו יכולות להיות מושא להתקפה מוחצת על ידי הליכוד שהתנקה מהתנהלות מושחתת זו, ולצבירת נקודות באמון הציבורי.
הסיבה לכך היא, שכפי הנראה יו"ר התנועה רצה לשמור לעצמו את היכולת להחזיר את הגלגל אחורה ולחזור לתקופה שחורה ומאוסה זו.
מי שמסתובב בימים אלו בסניפי הליכוד, יודע ש"מפקד הארגזים" רוחש מתחת פני השטח. הבטחות של בכירים שהסעיף בחוקה המחייב ותק של 16 חודש יבוטל, מניעות עסקנים רבים להתחיל לצבור טפסי התפקדות לקראת הבחירות לועידת הליכוד הרביעית האמורה להתקיים בחודשים הקרובים. שינוי חוקת הליכוד בנושא זה דורש רוב של שני שליש בהצבעה חשאית, דבר שהופך תיקון זה לבלתי מעשי , בהנחה שהולכים לפי הכללים. אולם בבחירות האחרונות הוכיח יו"ר התנועה, כי הוא מזלזל ורומס את הכללים, ואת ההכרעה הדמוקראטית, על מנת לקדם את מטרותיו. לטענת אותם בכירים נתניהו הבטיח להם לבטל את ה- 16 חודש ולכן הם מאיצים באנשיהם לפקוד מכל הבא ליד. ועדי עובדים, עובדי עיריות, חמולות, עסקני שטח שדילגו בקלות לקדימה ועתה מקווים לחזור, כולם כולם אוספים עתה טפסי התפקדות ומחכים, לרגע הגדול.
הסיבה בגללה מוכן נתניהו להחזיר את השחיתות לליכוד, היא בדיוק אותה סיבה של שרון. כלומר כאשר אתה נאמן לערכי הליכוד, אין לך בעיה עם המתפקדים השומרים אמונים למפלגה ולדרכה. אולם כאשר אתה רוצה לפעול בניגוד לעולם הערכי של מתפקדים אלו, עליך לדלל את הגרעין האידיאולוגי, בעזרת אותם קבלני קולות המעבירים עשרות ומאות אלפי קולות ממפלגה למפלגה בהתאם לאתנן שניתן להם. כלבלבי השמירה של הדמוקרטיה – העיתונאים גם הם שותקים, כיוון שזו הדרך של השמאל להמשיך לשלוט במדינה. אם הגרעין האידיאולוגי בליכוד יתחזק, נתניהו או כל מנהיג אחר יאלץ ליישר קו לימין במקום לשמאל. המסקנה העולה מדברים אלו היא שיתכן שגורל יו"ש יוכרע למעשה במאבק בשחיתות מפקד הארגזים.
מה ניתן לעשות?
חברי הליכוד וחברי מרכז הליכוד צריכים לדרוש מיו"ר מרכז הליכוד המכהן גם כיו"ר ועדת חוקת הליכוד השר כחלון, ומכל יתר השרים, וחברי הכנסת להתנגד בצורה גלויה וברורה לכל הצעה שתפגע בדרישת הוותק של 16 חודש. במידה והעניין יגיע להצבעה חברי המרכז יוכלו להצביע כנגד כל תיקון.
אנשי המחנה הלאומי שעדיין אינם חברי ליכוד, זוהי שעתכם הגדולה. התפקדות מאסיבית לליכוד היום, תמנע מנתניהו לשנות את החוקה במקרה הטוב, ולא תועיל לו במקרה הפחות טוב. אתם אמנם תוכלו להצביע רק בעוד 16 חודש, אך חברי הכנסת ושרי הליכוד יתחשבו בהתפקדותכם כבר היום. מפעלם של מיישבי הארץ בגופם יתמיד ויתקיים בזכות קולם של האחרונים תורמי קולם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

הכשל של שר האוצר.

אריק זיו ויזר

המחסור בדירות

הכשל של שר האוצר.

אריק זיו ויזר

צהר למדיניות נכונה

אריק זיו ויזר

ס-ין-דום /מאת:מיכאל פואה

אריק זיו ויזר

קריאה לחברי הליכוד – בנושא המסתננים. /מאת:מיכאל פואה

אריק זיו ויזר
דילוג לתוכן