23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

מפלגת החופש האוסטרית: הנצחת זכרון השואה והמאבק באנטישמיות

על כך לא תשמעו בתקשורת הישראלית

בעקבות ביקורו של יו״ר מפלגת החופש האוסטרית, שטראכה, בישראל באפריל אשתקד והכנס למאבק באנטישמיות שערך שטראכה בווינה בנובמבר האחרון, לצידם של רפי איתן ומיכאל קליינר, החליטו שטראכה, ועמיתיו למפלגה, חבר הפרלמנט דוד לזר וסגן ראש עירית ווינה יוהאן גודנוס, לפעול להקמת אתר הנצחה ראוי לזכרם של יהודי ווינה שנרצחו על ידי הנאצים במחנה ההשמדה מאלי-טרוסטינטס, שבקרבת מינסק.

 

לשם כך, יצאו ביום חמישי שעבר דוד לזר ויוהאן גודנוס, למינסק, על מנת להשתתף, לצידם של סגן ראש עירית מינסק ושגריר אוסטריה ברוסיה הלבנה, בטקס לזכרם של 13.500 יהודי ווינה שנרצחו במאלי-טרוסטינס בידי הנאצים, בין השנים 1942 ו 1943.

 

כמו כן נועד הביקור להסדיר עם עירית מינסק את הקמת אתר ההנצחה ליהודי ווינה במחנה ההשמדה, שלא קיים עד עצם היום הזה, ושבלעדיו עלול פרק נורא זה בתולדות שואת יהודי ווינה להישכח ברבות השנים.

היה זה ביקור ראשון וחסר תקדים של נבחרי ציבור אוסטרים במחנה ההשמדה מאלי-טורסטינס.

עוד ראוי לציין כי בעקבות תקיפות אנטישמיות וחילול בתי קברות יהודיים שאירעו לאחרונה בארה״ב ובארצות אחדות  באירופה  החליטו שטראכה, לזר וגודנוס, ליזום צעדי מנע לבל יתחוללו מקרים דומים בבתי עלמין יהודיים בווינה. אחד הצעדים שהוחלט עליהם הנו התקנת מערכת מצלמות ווידאו משוכללת  בכל בתי העלמין היהודיים בווינה – על מנת להרתיע ולהקשות על פורעים מלהוציא את זממם לפועל.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

ליכודניק משתתף בצערה של השרה גילה גמליאל בשל מות אמה

ליכודניק

מועמד אטרקטיבי במישור החוף : רוני איז'ק

אריק זיו

אשת הברזל, בעברית

אלי ורד חזן

ואלו שעשו את ההבדל : מארק, אהרון ורווח כמקרי בוחן

עינר אביב

בלי דיבורים: אוסנת מארק בהישג נוסף מול הוועדה למינוי שופטים

דניאל נחמיה

פרשת בלק – שנאת אומות העולם לישראל

אלי כהן
דילוג לתוכן