21.1 C
תל אביב
27 באפריל 2024
ליכודניק
באנר ראשי דעות

מסר משגרירות רוסיה לקהילת הלהט”ב הליכודית והכללית

בעקבות ההפגנה היום לגבי היחס לקהילה ההומו לסבית בצ’צ’ניה מבקשת שגרירות רוסיה בישראל לפרסם הבהרה. ליכודניק מביא אותה כלשונה :

 

גופים ממלכתיים מוסמכים של הפדרציה הרוסית בשיתוף פעולה עם שלטונות הרפובליקה הצ’צ’נית בדקו טענות שמביאה העיתונאית אילנה מילאשינה בכתבות אשר פורסמו בעיתון “נובאייה גאזטה” ובמספר כלי תקשורת רוסיים אחרים ושימשו תירוץ לפתיחת מסע תעמולה נגד רוסיה ברחבי העולם, כולל בישראל.

מתוצאות הבדיקה עולה כי הכתבות הנ”ל יצאו לאור לאחר שבחודש מארס 2017 רשויות מקומיות בכמה מחוזות צפון קווקזיים של רוסיה דחו בקשות לקיים עצרות של נציגי הקהילה הלהטבית. הסיבה הינה מחאות של נציגי החברה האזרחית ותושבי אותם מחוזות שרובם מוסלמים ונאמני ערכים מסורתיים.

מכאן, המידע בכתבות מעת אילנה מילאשינה איננו תואם למציאות.

בבניין, אשר בעבר היה שייך לממשל צבאי (בכתובת: העיר ארגון, רח’ קאדיירוב, 99ב) ונקרא בכתבות “בית כלא סודי”, נמצא מחסן ובשטח הסמוך ממוקם חניון.

אין שום קורבן של רדיפות, איומים או אלימות. לא גופי אכיפת החוק ולא המועצה לזכויות האדם שליד נשיא הרפובליקה הצ’צ’נית לא קיבלו תלונות בהקשר זה. יתרה מזה, המועצה לזכויות האדם ערכה בדיקה משלה ולא מצאה אפילו ראיות עקיפות להאשמות כאלה.

המאמרים השקריים גרמו לתהודה בקרב החברה וההנהגה הרוחנית של הרפובליקה הצ’צ’נית. ב-2 באפריל במסגד המרכזי “לב צ’צ’ניה” התקיים מג’ליס (כנס מוסלמי) שבו השתתפו כ-6 אלף תושבים וזקני העדה. ב-6 באפריל פעילי זכויות אדם , עיתונאים ואנשי ציבור קיימו בצ’צ’ניה דיון בנושא “מסורות קווקז במציאות העולם של ימינו”. משתתפיו נסעו לעיר ארגון ושם, במקום, השתכנעו בשקריות של הטענות על קיומו כביכול של “בית כלא סודי”.

ראש הקהילה הלהטבית הרוסית ניקולאי אלקסייב גם הוא דחה את המידע השקרי שפרסמה העיתונאית אילנה מילאשינה. בראיון לערוץ טלוויזיה “דוז’ד” (“גשם”) ותחנת רדיו “קומסומולקאייה פרבדה” (“האמת של קומסומול”) הוא מתח ביקורת נוקבת על אילנה מילאשינה והאשים אותה בפתיחת מסע תעמולה נגד צ’צ’ניה באמצעות פרסום של מידע שקרי בעליל. ניקולאי אלקסייב אמר, בין היתר, כי בצ’צ’ניה לא “צדים” נציגים של הקהילה הלהטבית. במהלך פעילותו אף הומו מצ’צ’ניה לא פנה אליו. הוא הביע דעה כי לפעילותה של אילנה מילאשינה אין שום קשר להגנת זכויות של הומוסקסואלים, ולעיתונאית יש אג’נדה משלה.

לאור הנ”ל, שגרירות רוסיה בישראל מביעה צער על כך שאחדים מאזרחי ישראל לא המתינו עד פרסום תוצאות הבדיקה האובייקטיבית ומיהרו להפיץ בכלי תקשורת מקומיים מידע שאיננו נכון עובדתית. בהקשר הזה אנו מבקשים לציין כי למערכת הממלכתית של רוסיה אופי דמוקרטי וקוראים להסתמך על נתונים אובייקטיבים ואמינים ולא על שמועות וספקולציות לצורך ניתוח ההתפתחויות הפוליטיות במדינה שלנו.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמן לפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

חוד החנית

אריאל אילוז

לאן מפה, אביגדור?

אלי חזן

כחלון מה אתה עושה?

עינר אביב

יש לנו ארץ נהדרת

אריק זיו ויזר

1967: השוואת הקורונה למלחמה הנכונה‎

עקיבא שפיגלמן

סליחה! ” אבל הגיע הזמן להשיב אש לעבר מקורות הירי”

אלי חזן
דילוג לתוכן