23.1 C
תל אביב
29 במרץ 2024
ליכודניק
בליכוד

מסבירה את ישראל בעיר דוד בבוקר

 

ביוזמת ח"כ נאווה בוקר: 18 שגרירים ודיפלומטים מאמריקה הלטינית הגיעו לסיור היסטורי בירושלים

ביקור היסטורי בירושלים: 8 שגרירים ועוד 10 קונסולים ונספחים כלליים ממדינות אמריקה הלטינית, הגיעו ביום שלישי בבוקר לסיור בעיר דוד. את הביקור, יזמה חה"כ נאוה בוקר (ליכוד) המכהנת כסגנית יו"ר הכנסת וכראש "קבוצת הידידות ישראל-פראגוואי-אורוגוואי", יחד עם איגוד לשכות המסחר, בראשות עו"ד אוריאל לין.

הדיפלומטים ביקרו בתעלה ההרודיאנית שנבנתה בימי בית שני, ואשר שימשה כמקום מסתור עבור אחרוני המורדים היהודים במנוסתם מפני הרומאים.
הביקור נערך במטרה לחזק את היחסים הדיפלומטים בין מדינות אמריקה הלטינית לבין מדינת ישראל, ולהסביר את חשיבותה ההיסטורית של ירושלים לעם ישראל.

"הביקור שיזמתי הבוקר בעיר דוד ממחיש את הקשר העז בין עם ישראל לארץ ישראל וירושלים. שורשי העם היהודי נעוצים עמוק בתוך האדמה הזאת", אמרה חה"כ נאוה בוקר. "למרות שאנו שומעים על חרמות הסיור היום מוכיח שאין כל בידוד מדיני. להיפך, ישראל היא המרכז העולמי החדש, היא המובילה ומודל החיקוי בתחומים רבים ומגוונים ומדינות שמבינות זאת תוכלנה רק ליהנות מכך על ידי חיזוק הקשרים הכלכליים עם ישראל. הביקור היום מהווה סנונית ראשונה במסגרת חיזוק היחסים בין המדינות, ובעוד כחודש אעמוד בראש משלחת רשמית של הכנסת לארגנטינה, פראגוואי ואורוגואי, יחד עם עוד כשישה חברי כנסת, במטרה להמשיך ולהעמיק את קשרי הידידות ויחסי הסחר עם המדינות".

עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר אמר במהלך האירוע כי "יחסי הסחר עם אמריקה הלטינית עדיין מצומצמים מידי. אנו רוצים לפתוח עידן חדש ביחסינו עם מדינות אלה בשיתוף פעולה עם שדולת הכנסת בראשות חה"כ נאוה בוקר. יוזמת חה"כ בוקר בעלת חשיבות רבה לעתיד סחר החוץ של ישראל וחיזוק יחסינו עם אמריקה הלטינית. שוק אמריקה הלטינית הינו אחד השווקים המבטיחים ביותר כיום בכלכלה העולמית. חרף האטה שחלה בשנים האחרונות, צפויות כלכלות האזור להמשיך לצמוח בשיעורים גבוהים במהלך העשורים הקרובים ולהוות אחד הכוחות הכלכליים החזקים בעולם בעתיד הקרוב. אמריקה הלטינית יכולה להוות ערוץ נוסף לגיוון הסחר ההדדי וחלופה אמיתית לשוקי הייבוא והייצוא המסורתיים של ישראל. אני מאמין כי אירוע זה ומשלחת פרלמנטארית יעניקו מינוף נוסף לחיזוק הקשרים הכלכליים והזדמנות להעמקת שיתופי הפעולה בין המדינות.

ראש עיריית ירושלים ניר ברקת ,
שהוזמן למפגש על ידי סגנית יו״ר הכנסת חה״כ נאוה בוקר ונשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד  אוריאל לין, אמר: "העיר ירושלים היא עיר מאוחדת ומאחדת וכך תישאר.כעיר מאוחדת הופכת ירושלים בשנים האחרונות למוקד תרבות, הייטק, מסחר ותיירות תוססים ואטרקטיביים. אנו נמשיך לבנות את כל חלקי העיר לטובת כל תושביה בני כל הדתות".

במפגש השתתפו כ- 20 דיפלומטים ממדינות אמריקה הלטינית, ביניהם:  שגרירת צ'ילה, שגריר הרפובליקה הדומיניקאנית, שגריר אורוגוואי, שגריר הונדורס, שגריר פרגוואי, שגריר פרו, שגריר קוסטה ריקה, שגריר אל-סלבדור;  הקונסולים של צ'ילה, אורוגוואי, הונדורס, פנמה, מקסיקו, קוסטה ריקה; והנספחים הכלכליים של ברזיל, גואטמלה, פרגוואי, אל-סלבדור.

מבדיקת איגוד לשכות המסחר עולה כי סך יצוא המוצרים לאמל"ט בשנת 2014 עמד על למעלה מ-2.5 מיליארד דולר (לא כולל יהלומים), עלייה של יותר מ-168 מיליון דולר (6.28%) בהשוואה ל-2013. סך היבוא עמד על למעלה מ-1.9 מיליארד דולר (לא כולל יהלומים), ירידה של 5.42% מהשנה שעברה. לסיכום, המאזן המסחרי עמד על למעלה מ-582 מיליון דולר, ירידה של 9% בהשוואה ל-2013.

 



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

אתר ליכודניק משתתף בצער משפחת כחלון

מערכת האתר

למרות התאונה: הכבישים בישראל עומדים בתקן

אריק זיו ויזר

יום הולדת שמח לאייל דותן – ליכודניק מאחל מזל טוב

אלי חזן

עכשיו זה רשמי : ארביב מועמד הליכוד למחוז מישור החוף

אריק זיו

איוב קרא מתאושש בבית מתאונת דרכים קטלנית שעבר בישובו

אלי חזן

מארק השיקה את אגף נשים

ליכודניק
דילוג לתוכן