32.1 C
תל אביב
28 במרץ 2024
ליכודניק
באנר ראשי בארץ

מטראמפ ועד ז'בוטינסקי

בסוף האלקטורים הם אלה שהכריעו את הכף גם אם הילרי לקחה יותר קולות.  שיטת הבחירות האמריקאית שוב הוכיחה שלא הרוב האישי הוא החשוב אלה הרוב המפלגתי.

 

טראמפ לא היה המועמד המועדף עלי מבין האישים במפלגה הרפובליקנית.   במהלך השנה האחרונה עקבתי בחצי עין על טראמפ ובחצי עין על הילרי קלינטון.  דבר אחד היה ברור לאורך כל המרוץ הזה : מדובר בשני אישים לא רצויים בבית הלבן.   מצד אחד יש את הילרי שאי אפשר לקחת ממנה לכאורה את הניסיון והפוטנציאל לעמוד מאחורי המשרה.  מאידך יש טראמפ. עם כל הנעלמים איש שופע קסם וכריזמה. נער שעשועים, איש שיווק חסר ניסיון מעשי בשרות הציבורי אנטי ממסדי.

 

השאלה עכשיו האם אמריקה המפולגת והשסועה תתאחד שוב ותיתן הזדמנות לטראמפ להוביל את הספינה האמריקאית לחוף מבטחים ?  בעוד טראמפ עסוק יחד עם צוותו בהובלת סגנו פנס להרכיב את הממשל הבא יש את הקואוליציה הסוציאליסטית ותומכי סנדרס שיוצאים מהחורים של האקדמיה להפגין נגד הדמוקרטיה רק כי היא לא תואמת את השקפת עולמם.

 

בעוד אובמה נטש את מדיניות החוץ , יצטרך הממשל האמריקאי החדש להשיב את ארצות הברית למעמדה המרכזי בין המדינות במזרח התיכון ואירופה שחרדה בעיקר מהבולטות הרוסית כמעט בכל זירה.  טראמפ בראיונות שונים שנתן רמז על רצונו להביא הסכם בין ישראל ובין הרשות,  הסכם בהסכמה ללא כפייה.  יש בישראל מי שמבקשים להשתחרר מהקפאת הבנייה שליוותה אותנו במהלך כהונתו של אובמה ומבקשים כבר מבעוד מועד להביא הסכמות אסטרטגיות משותפות בין שני הממשלים על חידוש הבניה בירושלים והגושים.

 

—————–

 

בעוד כחודש יוסי אחימאיר מסיים את תפקידו כמנהל  במכון ז׳בוטנסקי.  עיתון מקור ראשון פרסם ראיון מקיף אתו ועל התסכול שבו הוא חש על הנתק של הצעירים במפלגה מהמורשת ועל כך שיש במפלגה הרבה טרמפיסטים שבינם לבין הליכוד אין קשר. כבר לפני כמה שנים  הוזמנתי למפגש סגור במכון. התבקשתי שלא לספר את סיבת ההגעה המסתורית. את אולם הקטן במכון מילאו בעיקר החברים הוותיקים של אותה קבוצה מאוד מיסתורין שנקראת מסדר ז׳בוטנסקי.

 

לחדר נכנסו קבוצה קטנה של צעירים שביקשו להצטרף לתוככי המסדר.  את כמות החברים הצעירה שביקשה להצטרף היה ניתן למנות בעשר אצבעות. כל חבר צעיר התבקש לתת נאום קצר בן שלוש דקות בו היה צריך לשכנע את ותיקי המסדר למה הוא מתאים וראוי להיות חלק מהמסדר על שם זאב ולדימיר ז׳בוטנסקי. השלב הבא בטקס החניכה שמלווה בטקסיות צבאית המושפעת ממסדרים צבאים שהיו נהוגים בצבא הבריטי – כך סיפר אחד הוותיקים לצעירים הנרגשים שהתחילו לקלוט שהם חלק מהגחלת של העברת הלפיד העברת המורשת הז׳בוטינסקאית.

 

אחד הפרויקטים הראשונים שלקחתי על עצמי כשהצטרפתי למערכת של ליכודניק היה להשריש מחדש בקוראים את ההיסטוריה התנועתית.  להזכיר את ז׳בוטנסקי ,  בנציון נתניהו,  מנחם בגין,  יצחק שמיר, המחתרות האצ״ל והלח״י, את חלקה של בית״ר בשחרור גטו וורשה,  עונת הצייד הסזון ועוד ועוד פרטי היסטוריה. כל אחד מהם בונה את הזהות של כל חבר וחברה בתנועת הליכוד.  כתבתי חידון ידע על ז׳בוטנסקי וקיבלתי בעקבותיו מיילים מהרבה חברים שביקשו להשיב לשאלות האמריקאיות בחידון.

 

————————-

 

בגיל 82, הלך לעולמו אחד מהזמרים הגדולים שידע בעת החדשה העם היהודי – לאונרד כהן.  יהודי קנדי שהיה מוערך בכל העולם.  ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס לקירבה שחש לאונרד כהן לישראל.

"לאונרד כהן היה יוצר ענק, אמן מוכשר ויהודי חם שאהב את עם ישראל ומדינת ישראל", אמר נתניהו. "לא אשכח איך הגיע במלחמת יום הכיפורים כדי לשיר לחיילים מתוך תחושת שותפות. קולו הנוגע ימשיך ללוות אותנו, כמו גם תפילתו 'הללויה'. יהי זכרו ברוך".   בביתנו יש כמעט עם לא כל התקליטים של לאונרד כהן בשל הערצה של אבי את לאונרד כהן ז״ל.  בבית שמענו כמעט כל שבוע משיריו יהי זכרו ברוך!

 

————————-

 

השבוע נאלצתי לצאת משלוותי על אחד המרצים בהחלט אירוע נדיר.  אז מה קרה ששלוותי הופרעה פתאום? החלטת החלוקה באו״ם הפכה מחלוקת בארץ למדינה יהודית ומדינה ערבית למדינה יהודית ופלסטינאית.  ככה טעות תמימה מעצרת תמונה מעוותת ולא נכונה גם כשניסה לתקן את טעותו רצה לומר שבהחלטה הוחלט על מדינה מוסלמית לצד המדינה היהודית.  בדיקת נוסח ההחלטה מלמדת שזה לא נכון כלל ההחלטה מדברת מפורשות על הקמה של מדינה יהודית כשלצידה מדינה ערבית אופיה של המדינה הערבית לא מוגדר מלבד זה שהיא מתבקשת להיות דמוקרטית כמו במדינה היהודית שתקום.  הדבר המדהים זה שסטודנטים ניסו לכאורה להגן על המרצה ועל טעותו כאילו שהוא צודק ושאני ימני טועה ומטעה אך כמה טוב שהיום ברשת הזמינות של מידע כה קל ופשוט למצוא את נוסח ההחלטה של 181 ככתבה וכלשונה.  מה שברור שעכשיו המרצה לא ישכח אותי אף פעם.



אתר "ליכודניק" הינו אתר לסיקור פוליטי. האתר עושה את כל המאמצים לאתר זכויות על תמונות וסרטונים. אולם, בהתאם לסעיף 27א' לחוק זכויות היוצרים כל אדם הרואה עצמו נפגע עקב בעלות על זכויות היוצרים של תמונה או סרטון מוזמןלפנות להנהלת האתר

אולי גם זה יעניין אותך

צפון אירלנד : מסע מהעבר לעתיד לא ברור

אלי ורד חזן

נסיכה שהיא חסידת אומות עולם

אלי ורד חזן

קבוצת מתפקדים אידיאולוגית חדשה בליכוד: פורום ריבונות העם

דניאל נחמיה

ח"כ פלוסקוב : "הגיע זמן לעצור ולשים את החיים מעל כל אינטרס אחר!"

אריק זיו

הצעה: תבוטל לשכת עורכי הדין בישראל

דניאל נחמיה

מלוכדים בשטח: בוריס אפליצ׳וק על הפגנות הליכוד בדרום ת״א

דניאל נחמיה
דילוג לתוכן